ТЕМА Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс «Любов»,
Г.Гейне «Коли настав чудовий май», К. Симонов «Жди мене…»).
Поетизація високого почуття, розкриття його сутності
МЕТА :ознайомити учнів із кращими зразками інтимної лірики в
зарубіжній літературі ; розвивати основні вміння аналізу та
інтерпретації ліричного твору; сприяти формуванню щирості,
почуття прекрасного, естетичних смаків; спрямовувати на
формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних
орієнтацій.
Обладнання : поетичні збірки, презентація.
ХІД УРОКУ
І. Оргмомент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя. В ранню пору життя в душі людини виникає кохання… Перше, трепетне, світле, що боїться розчарування …
Кохання – одне з піднесених, шляхетних і прекрасних людських почуттів.
Воно неповторне і вічне, як саме життя, воно панує над світом, воно поза віком і поза часом…
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
Лиш приходить подібне кохання.
В день такий розцвітає весна на землі
І земля убирається зрання…
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
(Запис у зошиті теми і знайомство із завданнями уроку. Слайд 1,2.
ІV Вивчення нового матеріалу
Слово вчителя (Слайд 3)
«Кохання відточило олівець першого художника»- стверджував великий мислитель Гельвецій. «Усі закохані талановиті» - говорив пізніше М.Горький. І що це дійсно так, ми переконаємось, коли послухаємо вірші великих поетів.
Виразне читання поезії «Коли настав чудовий май»
Обговорення: яке кохання описує кожен із поетів (взаємність і щирість-
страждання, журба)
Слово вчителя Цю поезію на українську мову переклала Леся Українка (Слайд 4).
Так писала поетеса до Сергія Мержинського, свого нареченого товариша і порадника, якого з часом втратила через хворобу. Тяжко пережила вона втрату коханої людини, цей розпач залишався з нею протягом усього життя. Пізніше вона напише пораду своїй сестрі: «Не міряй і не важ, хто більше, а хто менше любить…, а живи, люби, скільки можеш…»
Ці слова актуальними будуть завжди, і підтвердженням цьому наступна поезія, написана тоді, коли життя могло обірватись кожної хвилини…
Слово вчителя Іноді кохання таке сильне, що переживає людину і залишається яскравим прикладом для нащадків. Пізніше на уроках літератури ви говоритимете про нього. Це кохання Данте і Беатріче, Петрарки і Лаури.
У літературі теж є свої пари, тож визначте відповідності (Слайд 5)
Кохання – одна із граней уміння людини любити. Про це проект «Любов у фарбах» (Презентація проекту учениці)
Методика «Входження в картину». Селфі з картиною.
Підсумки, висновки
Слово вчителя Вірші поетів, із якими ми познайомились, тісно пов’язані з біографіями авторів, присвячені реальним особам. Ними захоплюються, бо кожен читач знаходить щось для себе особисте. У цих почуттях є і страждання , і непорозуміння , і образи, І треба зрозуміти велику мудрість цього почуття.
Великий педагог В.Сухомлинський сказав із цього приводу дуже розумні слова (Слайд 6).
Домашнє завдання Вивчити напам вірш Р. Бернса, Г.Гейне, К. Симонова
.