Конспект уроку "В.Симоненко.Цікава сторінка з життя митця.«Цар Плаксій та Лоскотон»

Про матеріал

Ознайомити учнів з важливими віхами життя поета, вчити виразно й осмислено читати казку, враховуючи особливості віршованої казки, виділяти основні епізоди твору; розвивати уяву, логічне мислення, культуру зв 'язного мовлення; виховувати оптимістичне бачення світу.

Перегляд файлу

Тема. В.Симоненко. Цікава сторінка з життя митця.

                                  «Цар Плаксій та Лоскотон»   

Мета. Ознайомити учнів з важливими віхами життя поета, вчити виразно й осмислено читати казку, враховуючи особливості віршованої казки, виділяти основні епізоди твору; розвивати уяву, логічне мислення, культуру зв ’язного мовлення; виховувати оптимістичне бачення світу.

Імя уроку. Заглядає в шибу казка сивими очима… (В.Симоненко).

Очікувані результати.

Учні знатимуть: біографію В.Симоненка,особливості віршованої мови, зміст казки «Цар Плаксій та Лоскотон».

Учні вмітимуть: пояснювати відмінність прозової і віршованої мови казок, виділяти основні епізоди твору.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку. Урок-портрет.

Обладнання. Портрет письменника, виставка його творів, дидактичний матеріал, аудіозапис.

Методи, прийоми, форми роботи. Робота в парах, з підручником, «Незакінчене речення», вибіркове читання, вправа «Валіза - м’ясорубка – кошик», «Спіймай мій настрій».

Епіграф уроку.  У  кожного  Я  є  своє  ім'я,

                             На  всіх  не  нагримаєш  грізно,

                             Ми  -  не  безліч  стандартних  "я",

                             А  безліч  всесвітів  різних.

                                                                    В.Симоненко 

Перебіг уроку

І. Організаційно-мотиваційний етап

1.1 Забезпечення емоційної  готовності учнів до уроку

Психологічна вправа «Спіймай мій настрій»

Вч. Діти, я «знімаю» посмішку зі свого обличчя та «кидаю» вам, спіймайте мою посмішку, «прикрасьте» нею обличчя, «подаруйте» однокласнику свої емоції.

1.2 Актуалізація субєктного досвіду і опорних знань

Гумореска «Про перерву і урок»

Тарас твердить, що перерва

Втричі більша від уроку,

Бо встига Тарас за неї

Купу справ зробить нівроку.

За перерву Тарас встиг

Насмішити в класі всіх,

Ще й на Жені покататись,

Десь залізти в фарбу встиг.

Ще герой-Тарас зумів

Поплювати в горобців,

В двір помчав – аж тут дзвінок, -

Знову треба на урок.

Та Тарас такий спокійний,

Бо урок мине за мить,

Ну а потім знов перерва,

Встигне купу справ зробить!

Вч. Діти, які емоції викликала у вас гумореска? Вам подобається сміятись? А плакати?  Я переконана, всім подобається щиро посміятися, адже сміх -  це сонце: воно проганяє зиму з людського обличчя.

 

1.3 Постановка проблеми. Мотивація

Вч. Сьогодні посміятися разом запрошує нас поет, «народжений з любові», - В.Симоненко, якому доля відвела 28 років.

Робота з епіграфом.

Запис радіоінтервю поета 

  1.     Повідомлення теми і мети.
  2.     Визначення індивідуальних цілей.

 

«Незакінчене речення»

Від уроку я очікую…

ІІ. Операційно-пізнавальний етап

Теоретичний блок

Вч. Знайомство з письменником – це завжди свято. Щоб зустріч була цікавою, пропоную скласти портрет митця, виписавши зі статті підручника вказану попередньо інформацію та заповнивши прогалини у схемі (додаток 1).

Робота в парах

Вч. Василь Симоненко був люблячим батьком. Син Олесь згадував, як батько грався з дітьми, розповідав їм казки, читав вірші. А пишучи власні казки, він чинив так: спочатку читав їх синові, і ті рядки, що дитина запам'ятовувала, друкував, а інші — доробляв. Так, зокрема, було з казкою «Цар Плаксій та Лоскотон». До речі, слово «Лоскотон» у словнику не зафіксоване, його створив сам автор від слова «лоскотати». Зверніть увагу, казка написана незвично, віршованою мовою.

Робота з підручником (опрацювання статті)

Вч. Запишіть номери пелюсток квітки, що відповідають поняттю «віршована мова» (додаток 2).

Аналіз імені уроку

Вч. Мешканці країни Сльозолий зачекались нас, пропоную негайно з ними познайомитись.

Комбіноване читання (учитель починає, учні продовжують).

Практичний блок

Робота за змістом казки

Робота в парах:

«Художники» - усно опишіть героїв казки;

«Психологи» - порівняйте поведінку Плаксія та Лоскотона;

«Фантасти» - яким ви уявляєте сімейство Плаксія;

«Лінгвісти» - твір-міркування «Чого навчає нас казка»;

«Радники» - дайте свої поради Плаксію, Макаці, Лоскотону;

«Рекламне агентство» - розрекламуйте казку.

ІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

 

3.1 Рефлексія змісту, емоцій

Вправа  «Валіза - м’ясорубка – кошик»

3.2 Оцінювання

Самооцінювання: за що ти можеш похвалити себе, однокласника, вчителя?

ІV. Домашнє завдання

Обов’язково загальне: знати зміст казки.

На вибір: діалог із Лоскотоном або Плаксієм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

Портрет письменника

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

C:\Users\Наташа\Desktop\tsvetok.png

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку