Конспект уроку "Відгук про твір мистецтва"

Про матеріал
Розробка уроку української мови у 10 класі на тему "Розвиток мовлення. Відгук про твір мистецтва."
Перегляд файлу

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

10  клас

Учитель: Поліщук Т.А.

 

Тема. Розвиток  мовлення. Відгук про твір мистецтва.

Мета: ознайомити десятикласників з визначенням відгуку як жанру публіцистики, вчити аналізувати та самостійно складати відгук на мистецький твір; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, усне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до прекрасного, повагу до мистецтва; формувати інформаційну, комунікативну компетентності.

Обладнання: підручник, словники, картки з творчим завданням, музичний супровід, театральна афіша, картки «Самоекспертиза власної участі в роботі».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учитель.

  •      Зазначте в зошиті дату нашої зустрічі. День сьогодні незвичайний, урок наш незвичайний, тож і Вам, шановні друзі, раджу керуватися моїми порадами, які приведуть Вас на уроці обов’язково до успіху. Вам необхідно:
  • не просто слухати, а чути;
  • не просто дивитися, а бачити;
  • не просто відповідати,  а міркувати;
  • дружно і плідно працювати.

Тож до роботи!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель.

  •      Сьогодні я пропоную вам роботу в групах (учні розсаджуються за 3 групами). Кожна група одержує творчі завдання – доповнити висловлювання.

І група «Експерти».

Мистецтво – це форма пізнання світу, мислення в образах за допомогою … (відповідь – кольору, слова, руху, звуку).

ІІ група «Театральні критики».

Художник зображує навколишній світ, свої відчуття від перебування в ньому за допомогою … в живописі, … в графіці, … в музиці, в театрі та кіно. (відповідь – кольору, малюнка, звуків, жестів, міміки).

ІІІ група «Літературні рецензенти».

Висловлювання читачем, глядачем або слухачем безпосередніх вражень від сприйняття твору – це … (відгук).

  • Які ключові слова можна виділити із зазначених текстів?

І група – мистецтво

ІІ група – живопис, графіка, музика, театр, кіно. А все це – види мистецтва.

ІІІ група – відгук.

  • Сформулюйте, будь ласка, тему нашого уроку, спираючись на ці ключові слова.

Учні самостійно визначають тему уроку (відгук про твір мистецтва) і роблять записи у зошитах.

Учитель (використовуючи метод «мікрофон»):

  • Яку мету, на Ваш погляд, ми маємо досягти сьогодні на уроці? (відповіді учнів).

 

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

  1. Учитель.
  •    Отже, з’ясуємо лексичне значення слова відгук (робота з тлумачним словником).
  •      А тепер здобудемо більше інформації з цього питання, звернувшись до нашого помічника – підручника. (учні роблять відповідні записи в зошиті).
  1. Шановні друзі, Ваші пропозиції з приводу подальшої роботи. (учні висловлюють власні думки, приходять до висновку: необхідно обрати вид мистецтва, щоб скласти відгук).
  • Ви погодитесь, якщо я вам запропоную?
  • Тоді хочу запросить Вас сьогодні до театру. Але спочатку слово експертам (виступ учнів з презентацією «Розвиток театру»).
  1. Вистава епізодів драми-феєрії Л. Українки «Лісова пісня».

IV. Закріплення матеріалу.

  1. Робота в групах.
  • Складіть відгук про проглянуту виставу за поданим планом (підручник стор.224).
  1. Слово надається членам групи «Літературні рецензенти», «Театральні критики», «Експерти».
  2. Зачитування відгуків та їх аналіз.

V. Підсумки уроку, оцінювання.

     1. Учитель:

- Чи досягли ми мети уроку? (відповіді учнів).

     2. Самооцінка участі учнів у роботі (за поданими схемами-таблицями).

VI. Домашнє завдання.

  1. Членам групи «Експерти» - підготувати матеріал до стенду «Наші актори у виставі «Лісова пісня».
  2. Членам групи «Літературні рецензенти» - від коректувати матеріал відгуків.
  3. Членам групи «Театральні критики» - оформити книгу відгуків і пропозицій.

 

doc
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку