УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
10 клас
Учитель: Поліщук Т.А.
Тема. Розвиток мовлення. Відгук про твір мистецтва.
Мета: ознайомити десятикласників з визначенням відгуку як жанру публіцистики, вчити аналізувати та самостійно складати відгук на мистецький твір; розвивати образне та логічне мислення, творчу уяву, усне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до прекрасного, повагу до мистецтва; формувати інформаційну, комунікативну компетентності.
Обладнання: підручник, словники, картки з творчим завданням, музичний супровід, театральна афіша, картки «Самоекспертиза власної участі в роботі».
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Учитель.
Тож до роботи!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель.
І група «Експерти».
Мистецтво – це форма пізнання світу, мислення в образах за допомогою … (відповідь – кольору, слова, руху, звуку).
ІІ група «Театральні критики».
Художник зображує навколишній світ, свої відчуття від перебування в ньому за допомогою … в живописі, … в графіці, … в музиці, в театрі та кіно. (відповідь – кольору, малюнка, звуків, жестів, міміки).
ІІІ група «Літературні рецензенти».
Висловлювання читачем, глядачем або слухачем безпосередніх вражень від сприйняття твору – це … (відгук).
І група – мистецтво
ІІ група – живопис, графіка, музика, театр, кіно. А все це – види мистецтва.
ІІІ група – відгук.
Учні самостійно визначають тему уроку (відгук про твір мистецтва) і роблять записи у зошитах.
Учитель (використовуючи метод «мікрофон»):
ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
IV. Закріплення матеріалу.
V. Підсумки уроку, оцінювання.
1. Учитель:
- Чи досягли ми мети уроку? (відповіді учнів).
2. Самооцінка участі учнів у роботі (за поданими схемами-таблицями).
VI. Домашнє завдання.