Конспект уроку "Відсоткові розрахунки"

Про матеріал

Конспект уроку "Відсоткові розрахунки". Мета уроку: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про прикладні задачі. Активізувати знання учнів про відсотки. Формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення. Формувати інформаційні компетенції

Перегляд файлу

Мета уроку.

 Навчальна: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про прикладні задачі. Активізувати знання учнів про відсотки. Формувати вміння розвязувати задачі на знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення. Формувати інформаційні компетенції.

Розвивальна: розвивати память, обчислювальні навички та логічне мислення; стимулювати учнів до висловлювання без побоювання помилитись.

Виховна: виховувати культуру математичного запису; намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.

Корекційна: слідкувати за осанкою учнів, дотримуватись норм зорового навантаження.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання «Доброго дня, мій розумний учню, великий критику і співавторе мого вигаданого і проведеного уроку!».

ІІ. Психологічний настрій. Картки успіху. Епіграф уроку «…Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому» М.П. Єругін.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Наявність письмового завдання перевіряють консультанти і звітують, збирають зошити.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

    Серед прикладних задач, які можуть бути розвязані методом математичного моделювання, значне місце посідають задачі, у яких мова йде про відсотки. Відсоткові обчислення широко застосовуються у повсякденному житті, техніці і науці. Широко застосовуються при визначенні зростання продуктивності праці. Доволі актуальним тепер є питання економного ведення господарства. Відсоткові обчислення широко використовуються у грошових розрахунках, повязаних з торговельними й фінансовими операціями. Відсоткові розрахунки використовуються при аналізі ваших навчальних досягнень.

V. Оголошення теми і мети уроку, очікуваних результатів.

VІ. Інтерактивна гра «Краплинка», яка допоможе учням активізуватись.

На кожну букву ключового слова «Відсоток» дібрати слово математичного змісту.

VІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Бліц – опитування

  1. Що таке відсоток?
  2. Подати у вигляді  звичайного дробу:

     6%; 21%; 70%; 100%; 125%.

  1. Подати у відсотках:

     0,04; 0,3; 0,25; 0,5; 1,35.

VІІ. Вивчення нового матеріалу та поетапне закріплення знань і вмінь.

       Основні задачі на відсотки поділяються на такі типи:

  • знаходження відсотка від числа;
  • знаходження числа за його відсотком;
  • знаходження відсоткового відношення двох чисел;
  • задачі на сплави і суміші;
  • задачі на складні відсотки.

Сьогодні ми розглянемо три перші типи задач, а ще два – на наступних уроках.

Групи презентують свої міні – проекти.

Після цього учні відкривають підручники на сторінці 264 і читають § 66.

Питання до учнів

Чим відрізняється виклад матеріалу від пояснень у ваших презентаціях?

Відповіді учнів повинні спонукати до розвязання більш складних задач.

Задачу № 327 підручника розвязуємо коментовано на дошці.

Пропоную низку питань, що допоможуть під час розвязування.

     1)Чи відома ціна краму? (Ні)

         Введемо позначення: х грн.

     2)  Як знайти 10% від х? (х*0,1)

  1. Якою стала ціна краму після першої знижки? (х – 0,1х =0,9х)
  2. Як знайти 10% від нової ціни? (0,9х * 0,1 = 0,09х)
  3. Як знайти ціну краму після другої знижки? (0,9х – 0,09х = 0,81х)
  4. На скільки гривень змінилася ціна краму після двох знижок? (х – 0,81х = 0,19х)
  5. Скільки відсотків становить 0,19х від початкової ціни краму? (0,19х/х *100% = 19%).
  6. Відповідь. На 19 %.

Ще одну задачу розв’яжемо в группах.Роздаю групам картки із умовою задачі. На дошці її відтворить представник тієї групи, яка найшвидше справилась із своїм завданням.

За комунальні послуги бабуся Василина платить 150 гривень, що становить 20% її пенсії. 50% цієї суми йде на продукти харчування і 18% - на особисті

потреби. Чи зможе бабуся подарувати онуку на день народження 100 гривень?

Розвязання.

    1) 150 : 0,2 = 750(грн) – пенсія бабусі;

    2) 50 + 18 = 68% - на продукти харчування і особисті потреби;

    3) 750 * 0,68 = 510(грн) -  на продукти харчування і особисті потреби;

   4) 750 – 150 – 510 = 90(грн) – залишається.

   Відповідь. Бабуся не зможе подарувати онуку 100 гривень на день народження.

   VІІІ. Фізкультхвилинка.

   ІХ. Задача – жарт. Один кавун містить 96% води. Скільки відсотків води

   міститься в двох кавунах?

   Х. Самостійна робота на компютерах.

   ХІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • Чи вважаєте цю тему потрібною для вивчення?
  • Які типи задач на відсотки ми розглянули на уроці?
  • Де ви можете застосувати відсоткові розрахунки, в яких сферах життя?
  • Чи комфортно ви почували себе під час уроку, працюючи в даних групах?
  • Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
  • Продовжити речення: “Після уроку беру з собою…”

   ХІІ. Домашнє завдання.

   Повторити  § 52 (с.206). Вивчити § 66 підручника  (с.264-265).Виконати:

   Середній рівень: № 315, 316;

   Достатній рівень: № 317,319;

   Високий рівень: № 318, 325.

 

Вигодський навчальний корекційно – реабілітаційний центр

 

 

 

 

 

 

Конспект

уроку алгебри в 10 класі

 

 

Вчитель Губернат М.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2010 рік

 

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 липня 2018
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку