Конспект уроку "Відсоткові розрахунки". Мета уроку: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про прикладні задачі. Активізувати знання учнів про відсотки. Формувати вміння розв'язувати задачі на знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення. Формувати інформаційні компетенції
Мета уроку.
Навчальна: узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про прикладні задачі. Активізувати знання учнів про відсотки. Формувати вміння розв’язувати задачі на знаходження відсотка від числа, числа за його відсотком та відсоткового відношення. Формувати інформаційні компетенції.
Розвивальна: розвивати пам’ять, обчислювальні навички та логічне мислення; стимулювати учнів до висловлювання без побоювання помилитись.
Виховна: виховувати культуру математичного запису; намагатися скласти ситуацію успіху для кожного учня.
Корекційна: слідкувати за осанкою учнів, дотримуватись норм зорового навантаження.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання «Доброго дня, мій розумний учню, великий критику і співавторе мого вигаданого і проведеного уроку!».
ІІ. Психологічний настрій. Картки успіху. Епіграф уроку «…Математика безмежно різноманітна, як світ, і присутня, міститься в усьому» М.П. Єругін.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Наявність письмового завдання перевіряють консультанти і звітують, збирають зошити.
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Серед прикладних задач, які можуть бути розв’язані методом математичного моделювання, значне місце посідають задачі, у яких мова йде про відсотки. Відсоткові обчислення широко застосовуються у повсякденному житті, техніці і науці. Широко застосовуються при визначенні зростання продуктивності праці. Доволі актуальним тепер є питання економного ведення господарства. Відсоткові обчислення широко використовуються у грошових розрахунках, пов’язаних з торговельними й фінансовими операціями. Відсоткові розрахунки використовуються при аналізі ваших навчальних досягнень.
V. Оголошення теми і мети уроку, очікуваних результатів.
VІ. Інтерактивна гра «Краплинка», яка допоможе учням активізуватись.
На кожну букву ключового слова «Відсоток» дібрати слово математичного змісту.
VІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Бліц – опитування
6%; 21%; 70%; 100%; 125%.
0,04; 0,3; 0,25; 0,5; 1,35.
VІІ. Вивчення нового матеріалу та поетапне закріплення знань і вмінь.
Основні задачі на відсотки поділяються на такі типи:
Сьогодні ми розглянемо три перші типи задач, а ще два – на наступних уроках.
Групи презентують свої міні – проекти.
Після цього учні відкривають підручники на сторінці 264 і читають § 66.
Питання до учнів
Чим відрізняється виклад матеріалу від пояснень у ваших презентаціях?
Відповіді учнів повинні спонукати до розв’язання більш складних задач.
Задачу № 327 підручника розв’язуємо коментовано на дошці.
Пропоную низку питань, що допоможуть під час розв’язування.
1)Чи відома ціна краму? (Ні)
Введемо позначення: х грн.
2) Як знайти 10% від х? (х*0,1)
Ще одну задачу розв’яжемо в группах.Роздаю групам картки із умовою задачі. На дошці її відтворить представник тієї групи, яка найшвидше справилась із своїм завданням.
За комунальні послуги бабуся Василина платить 150 гривень, що становить 20% її пенсії. 50% цієї суми йде на продукти харчування і 18% - на особисті
потреби. Чи зможе бабуся подарувати онуку на день народження 100 гривень?
Розв’язання.
1) 150 : 0,2 = 750(грн) – пенсія бабусі;
2) 50 + 18 = 68% - на продукти харчування і особисті потреби;
3) 750 * 0,68 = 510(грн) - на продукти харчування і особисті потреби;
4) 750 – 150 – 510 = 90(грн) – залишається.
Відповідь. Бабуся не зможе подарувати онуку 100 гривень на день народження.
VІІІ. Фізкультхвилинка.
ІХ. Задача – жарт. Один кавун містить 96% води. Скільки відсотків води
міститься в двох кавунах?
Х. Самостійна робота на комп’ютерах.
ХІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
ХІІ. Домашнє завдання.
Повторити § 52 (с.206). Вивчити § 66 підручника (с.264-265).Виконати:
Середній рівень: № 315, 316;
Достатній рівень: № 317,319;
Високий рівень: № 318, 325.
Вигодський навчальний корекційно – реабілітаційний центр
Конспект
уроку алгебри в 10 класі
Вчитель Губернат М.С.
2010 рік