Формування в учнів вмінь виготовляти в'язаний виріб; розвиток творчих здібностей школярів та культури праці; виховання працелюбності, старанності, уважності під час виконання практичних завдань; формування інтересу до праці в'язальниці.
Тема: Використання розрахунків для в’язання виробу.
Мета: формування вмінь виготовляти в’язаний виріб; розвиток творчих здібностей школярів та культури праці; виховання працелюбності, старанності, уважності під час виконання практичних завдань; формування інтересу до праці в’язальниці.
Компетентності:
Інструменти та матеріали: спиці, нитки, ножиці, лінійка, сантиметрова стрічка.
Міжпредметні зв’язки: математика, образотворче мистецтво, основи здоров’я.
Тип заняття: формування вмінь і навичок.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
ІIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Сьогодні ви скористуєтесь набутими знаннями та навичками для виготовлення власного виробу. Отже, тема нашого заняття — «Використання розрахунків для в’язання».
ІV. Повідомлення теоретичного матеріалу
Обравши модель виробу і виконавши креслення деталей, необхідно зробити розрахунок щільності в’язаного полотна. Правильний розрахунок кількості петель і кількості рядів допоможе зв’язати виріб точно за розміром.
Розрахунок кількості петель для в’язання виробу
Послідовність виконання
1. Вив’язати зразок в’язання вибраним узором.
2. Визначити щільність петель в’язаного зразка по горизонталі.
ЩГ = . Число петель у зразку
Ширина зразка, см
3. Зняти та записати необхідну мірку або ширину викрійки майбутньої моделі виробу.
4. Помножити ЩГ на числове значення мірки.
5. Перевірити правильність розрахунків: число петель для початку роботи має ділитися на рапорт узору.
Гра «Блеф-клуб»
Учитель пропонує учням зіграти в гру, яка зможе показати, наскільки добре вони знають матеріал, який вивчали на попередніхзаняттях.
Картка № 1
Позначте знаком «+» правильні твердження.
[ ] — Під час в’язання потрібно сидіти вільно, з незначним нахилом голови вперед, лікті мають бути опущені й трохи притиснутідо тулуба.
[ ] — Спиці потрібно зберігати в коробці в горизонтальному положенні.
[ ] — Не можна гратися спицями.
[ ] — У схемах в’язання пружкові петлі не вказуються.
Картка № 2
Позначте знаком «+» правильні твердження.
[ ] — Світло має падати безпосередньо на робоче місце.
[ ] — Коробка з рукоділлям має стояти праворуч.
[ ] — Брати спиці потрібно тільки для роботи.
[ ] — Парні ряди в схемах в’язання відповідають лицьовомубоку узору, а непарні — виворітному.
VI. Практична робота
Учні розпочинають виготовлення власних виробів у такій послідовності:
1. Добір інструментів та матеріалів для обраного виробу.
2. Розрахунок кількості петель для в’язання власного виробу.
3. Початок роботи над виготовленням виробу
VIІ. Підбиття підсумків заняття
Домашнє завдання
1. Продовжити роботу
Картка
1 Закінчіть речення
Щоб отримати виріб такої форми, як показано на рисунку, потрібно… збільшити кількість петель з… боків в’язаного полотна.
Щоб отримати виріб такої форми, як показано на рисунку, потрібно… збільшити кількість петель з… боку в’язаного полотна.
2 За наведеним текстовим описом в’язки складіть схему, використовуючи умовні позначення петель і прийомів в’язання
Узор «Рельєфна резинка 2×2»
1-й ряд — 2 лицьові, 4 виворітні, 2 лицьові;
2-й ряд і всі парні ряди — як показують петлі;
3-й ряд — 3 виворітні, 2 лицьові, 1 виворітна, 2 виворітні;
5-й ряд — узор повторити з 1-го ряду.
Узор «Шахівка» 4×4
1-й ряд — 4 лицьові, 4 виворітні;
2-й, 3-й і 4-й ряди в’язати за рисунком;
5-й ряд — 4 виворітні, 4 лицьові;
6-й, 7-й і 8-й ряди — в’язати за рисунком;
9-й ряд — узор повторити з 1-го ряду.
Розрахунок кількості петель для в’язання виробу
Послідовність виконання
1. Вив’язати зразок в’язання вибраним узором.
2. Визначити щільність петель в’язаного зразка по горизонталі.
ЩГ = . Число петель у зразку
Ширина зразка, см
3. Зняти та записати необхідну мірку або ширину викрійки майбутньої моделі виробу.
4. Помножити ЩГ на числове значення мірки.
5. Перевірити правильність розрахунків: число петель для початку роботи має ділитися на рапорт узору.