Урок № 52 українська мова 2 клас НУШ
Тема: Вірші небелиці. Правда і вигадка. М. Сингаївський “Що воно за диво?”. Редагування тексту.
Очікувані результати:
Читаємо
прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-
2.1-1];
читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні
казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання
[2 МОВ 2-2.1-2];
- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2
МОВ 2-2.1-4];
добирає потрібну інформацію із графічного тексту (таблиці, графіки, схеми) [2
МОВ 2-2.1-6]
-визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1];
- пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2
МОВ 2-2.2-4];
розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];
визначає графічні елементи тексту, досліджує зв’язок між ними [2 МОВ 2-2.2-7];
визначає тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8];
Взаємодіємо письмово
записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих
правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів, які
пишуться так, як вимовляються [2 МОВ 3-3.1-4]
- перевіряє, чи є в написаному тексті помилки на вивчені правила, виправляє їх [2 МОВ 3-3.3-2];
- удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3-3.3-3]
- обмінюється елементарними письмовими повідомлення (записка,
лист, вітальна листівка) [2 МОВ 3-3.1-1];
- обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) [2 МОВ 3-3.1-2];
- створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; записує їх розбірливо, рукописними
буквами [2 МОВ 3-3.1-3];
Досліджуємо мовлення
аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2
МОВ 5-4.1-1];
обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних
звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];
Ключові слова: Вірші – небелиці, ганок, кострубата (незграбна, невправна, )
ОРІЄНТОВНІ МАТЕРІАЛИ ДО УРОКУ
Едвард Лір “Нове вбрання” аудіозапис вірша
Хід уроку
Уведення в тему
1. Метод « Передбачення»
- Як ви вважаєте, що означає слово небилиця?
Прослухайте вірш і перевірте свої міркування.
(Едвард Лір “Нове вбрання”)
- Чи підтвердилися ваші міркування.
2. Словникова робота
Небилиця - те чого не буває насправді, вигадка.
Розглядаємо малюнок. Продовжуємо передбачати.
- Що відбувається на малюнку?
- Чи може рости морква на дереві? А корова на даху може танцювати?
3.Робота над віршем
1. Читання вчителем
2 Читання сильними учнями
3. Читання по стрічці.
Фізкультхвилинка
Робота з підручником ст.70
•Зміни вірш так, щоб він був правдивим. Як змінилося
сприйняття вірша? Для чого створюють вірші-небилиці?
• Запиши два речення за змістом вірша так, щоб вони були
правдивими. Поясни лексичне значення кожного слова.
ЩО ВОНО ЗА ДИВО?
Що воно за диво
хлопця здивувало:
ще такого зроду
в світі не бувало.
На перчині — перці,
А на вишні — вишні.
А на ґанок — з хати
дівчинки дві вийшли.
Що грядці — морква,
На вуглі — криниці,
на кущі— кислиці,
на даху — лелека,
а на печі — киця,
а на річці — хата...
Щось у тебе, хлопче,
мова кострубата.
• Запиши два речення за змістом вірша так, щоб вони були
правдивими. Поясни лексичне значення кожного слова.
Робота в парах.
Гра «Склади речення»
Результат
Я дізнався/дізналася