Конспект уроку "Властивості степеня з цілим показником" (Урок 1)

Про матеріал

Конспект уроку з алгебри у 8 класі

Тема: Властивості степеня з цілим показником.

Тип уроку: Bивчення нового матеріалу.

Конспект уроку особливо стане в нагоді молодим вчителям, оскільки є розгорнутим, тобто містить не тільки передбачені вчителем запитання та перелік практичних завдань, але й прогнозовані відповіді учнів та повні розв'язки вправ.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Алгебра

8 клас

Тема: Властивості степеня з цілим показником.

Мета: домогтися засвоєння учнями властивостей степеня з цілим показником; сформувати вміння відтворювати означення властивостей степеня з цілим показником; навчити розв’язувати вправи на обчислення значень виразів із застосуванням вивчених властивостей степеня з цілим показником.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Оголошення теми уроку. (1хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (5 хв.)

В: Які проблеми виникли у вас при розв’язуванні домашнього завдання? Давайте спробуємо їх вирішити.

Якщо таких учнів 2-4 вчитель просить підійти після уроку і розібратися з проблемами. Якщо ж більше, то вчитель викликає до дошки одного з учнів, у якого виникла проблема.

 

ІІI. Актуалізація опорних знань та вмінь. (5 хв.)

(фронтальне опитування)

В: Як можна записати у вигляді дробу?

У: .

В: А у вигляді степеня?

У: .

В: Чому рівне ?

У: 1.

В: А яка основа степеня повинна бути?

У: а0.

В: Давайте пригадаємо 7 клас, які ви властивості степеня з натуральним показником ви вивчили там?

У: Для будь-якого числа а й довільних натуральних чисел m і n справджується рівність aman=am+n.

У: Для будь-якого числа а0 й довільних натуральних чисел m і n, де m>n справджується рівність am:an=am-n.

У: Для будь-якого числа а й довільних натуральних чисел m і n справджується рівність (am)n=amn.

У: Для будь-яких чисел а і b та довільного натурального числа n справджується рівність (ab)n=anbn.

У: Для будь-яких чисел а та b0 і довільного натурального числа n справджується рівність ()n=.

 

(усні вправи)

а) (32)3=36; б) 5253=55; в) 24:22=22; г) ()2=.

ІV. Вивчення  нового матеріалу. (10 хв.)

В: А як на вашу думку чи будуть ці властивості справедливими для степеня з цілим від’ємним показником?

У: Так.

В: Тоді сформулюйте їх для довільного цілого показника.

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність aman=am+n

В: Це основна властивість степеня.

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність (am)n=amn

У: Для будь-якого а≠0 і b≠0 і будь-якого цілого числа n виконується рівність (ab)n=anbn.

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність am:an=am-n

Для будь-якого а≠0 і b≠0 і будь-якого цілого числа n виконується рівність ()n=.

 

V. Формування вмінь. (20 хв.)

В: А зараз ми використаємо ці знання для розв’язання вправ.

Один учень розв’язує біля дошки, інші – в себе в зошитах.

№274. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів:

  1. a-6a9=a-6+9=a3

Розв’язання: a-6a9=a-6+9=a3.

  1. a-5a10a-12

Розв’язання: a-5a10a-12=a-5+10-12=a-7

  1. a7:a-3

Розв’язання: a7:a-3=a7-(-3)=a10

6) a-3:a-15

Розв’язання: a-3:a-15=a-3-(-15)=a12

10) (a2)-4(a-3)-2(a-8)3

Розв’язання: (a2)-4(a-3)-2(a-8)3=a-8a6:a-24=a-8+6-(-24)=a-8+6+24=a22

  1. (a4b-2c3)-10

Розв’язання: (a4b-2c3)-10=a-40b20c-30

 

№276. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знайдіть значення виразу:

  1. 959-7.

Розв’язання: 959-7=95-7=9-2==.

3) .

Розв’язання: ==33=27.

4) .

Розв’язання: ===2.

6) .

Розв’язання: = = = = =1.

  1.  .

Розв’язання: =()-5=2-5==.

 

№278. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Спростіть вираз:

2).

Розв’язання:  = b-4-(-5)=b-4+5=b.

4) .

Розв’язання: ==.

5) .

Розв’язання: = ==, a0, b0.

9) 0,21,5.

Розв’язання: 0,21,5==0,3=0,3, d0.

11).

Розв’язання:  ===.

 

№280. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знайдіть значення виразу:

1) .

Розв’язання:

У:

В: Які основи мають бути, щоб використати якусь з вивчених властивостей?

У: Рівні.

В: Правильно, а ми можемо представити 8 у вигляді степеня з основою 2?

У: 8=.

В: А ?

У: =8==,  2-9 = .

2) .

Розв’язання:

У: =?

В: А тут яка спільна основа для цих двох степенів?

У: 3.

В: Правильно, а чому?

У: =, 9=. =:====9.

3) 100-2 :1000-50,016.

Розв’язання:

У: 100-2 :1000-50,016=?

В: А тут, яку візьмемо основу степеня?

У: 10: 100=102, 1000=103, 0,01== = 10-2.

100-2 :1000-50,016=(102)-2 : = ====0,1.

4) (2)-4-3.

Розв’язання:

У: (2)-4-3=?

В: Давайте перепишемо перший дріб у вигляді неправильного дробу.

У: 2 = .

В: А у вигляді степеня якогось числа цей дріб можемо записати?

У: = ()2.

(()2)-4-3=()-8

В: А до якого степеня треба піднести , щоб отримати .

У: -1.    = ()9

=()-8== .

В: А тепер спробуйте самостійно розв’язати.

5) 25-4(0,2-3)-2.

Розв’язання: 25-4(0,2-3)-2=(52)-4:=5-8:()6=5-8:5-6=5-8-(-6)= 5-2== .

 

VI. Підсумки уроку. (3 хв.)

В: Сформулюйте властивості степеня з цілим показником.

 

VII. Домашнє завдання. (1 хв.)

1

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
13 липня 2018
Переглядів
5412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку