Конспект уроку "Властивості степеня з цілим показником" (Урок 2)

Про матеріал

Конспект уроку з алгебри у 8 класі

Тема: Властивості степеня з цілим показником.

Тип уроку: Відпрацювання вмінь та навичок, діагностика засвоєння знань.

Конспект уроку особливо стане в нагоді молодим вчителям, оскільки є розгорнутим, тобто містить не тільки передбачені вчителем запитання та перелік практичних завдань, але й прогнозовані відповіді учнів та повні розв'язки вправ.

Перегляд файлу

Конспект уроку

Алгебра

8 клас

Тема: Властивості степеня з цілим показником.

Мета: закріпити знання учнів про властивості степеня з цілим показником; застосувати властивості  степеня з цілим показником при розв’язуванні вправ на обчислення значень виразів; розвивати математичне мислення.

Тип уроку: Відпрацювання вмінь та навичок, діагностика засвоєння знань.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап. Оголошення теми уроку. (1 хв.)

ІІ. Перевірка домашнього завдання. (5 хв.)

В: Які проблеми виникли у вас при розв’язуванні домашнього завдання?

Учні біля дошки розв’язують декілька типових задач з домашнього завдання.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (8 хв.)

(Фронтальне опитування)

 (Учні відповідають по бажанню)

В: Як можна записати у вигляді дробу?

У: .

В: А у вигляді степеня?

У: .

В: Чому рівне ?

У: 1.

В: А яка основа степеня повинна бути?

У: а0.

В: Сформулюйте властивоті довільного цілого показника.

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність aman=am+n.

В: То що ми робимо з основами і показниками степеня, при додаванні степенів з однаковими основами?

У: Основа залишається та що була, а показники додаються.

В: Обчисліть: 5-9511.

У: 5-9511=5-9+11=52=25.

В: Яка наступна властивість?

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність am:an=am-n

В: А тут що ми робимо з основою і показниками.

У: Основа залишається, показники віднімаються.

В: Обчисліть: 4-10:4-12.

()-29-2.

У: 4-10:4-12=4-10-(-12)=4-10+12=42

В: Ще які властивості ми вивчили?

У: Для будь-якого а≠0 і будь-яких цілих m i n виконується рівність (am)n=amn .

В: А цю властивість як можна по іншому сказати?

У: При піднесенні степеня до степеня показники перемножаються.

В: Обчисліть: (0,25-4)0 = = 0,250 = 1.

У: 5-9511=5-9+11=52=25.

В: Наступна властивість .

У: Для будь-якого а≠0 і b≠0 і будь-якого цілого числа n виконується рівність (ab)n=anbn.

В: Як читається дана властивість?

У: Щоб перемножити степені з однаковими показниками, досить  перемножити основи,  а показник степеня залишити незмінним.

В: Обчисліть: ()-29-2.

У: ()-29-2 = ()-2 = 3-2 = =.

В: Давайте пригадаємо, чому, наприклад, рівний дріб ()-2?

У: ()-2=()2.

В: Тобто дріб потрібно просто перевернути.

В: І нарешті остання властивість.

У: Для будь-якого а≠0 і b≠0 і будь-якого цілого числа n виконується рівність ()n=.

В: А це як можна сказати?

У: Щоб поділити степені з однаковими показниками, достатньо розділити одну основу на іншу, а показник степеня залишити незмінним.

В: Обчисліть: = = = 33 = 27.

 

IV. Відпрацювання вмінь. (25 хв.)

(один учень біля дошки, решту у себе в зошитах)

 

№ 275. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Подайте вираз у вигляді степеня або добутку степенів:

1) a6a-10.

Розв’язання: a6a-10=a6-10=a-4.

2) a4 : a7 .

Розв’язання: a4 : a7 = a4-7 = a-3.

  1. a-5 a-9.

Розв’язання: a-5 a-9=a-5-(-9)=a-5+9=a4.

4) (a-2)6.

Розв’язання: (a-2)6= =.

5) (a-3b-1c7)-4.

Розв’язання: (a-3b-1c7)-4= a12b4c-28.

6) ()-3.

Розв’язання: ()-3=()-3=-3=.

7) (a4b-2c3)-10

Розв’язання: (a4b-2c3)-10=a-40b20c-30

8) (a-3)8 (a-1)7 (a-7)-4

Розв’язання: (a-3)8 (a-1)7 (a-7)-4=a-24 a-7 a28=a-24-(-7)+28 =a-24+7+28=a11.

 

Самостійно.

6 учнів з ряду розв’язують кожен своє завдання, 1 перевіряє правильність розв’язку і записує відповіді на листочку. Кожен ряд здає листочки з відповідями; хто був швидшим і точнішим в розв’язуванні отримує бали.

 

№ 277. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знайдіть значення виразу:

Розв’язування:

1) 6-956 = 6-9+6 = 6-3 = = .

2) 7-16:7-18=7-16-(-18)=7-16+18=72=49.

3) 5-7 5-6 53 = 5-7-(-6)+3 = 5-7+6+3 = 52 =25.

4) = = = = = = .

5) 0,8-4 (1)-4 = (0,8 1)-4 = ( )-4 = 1-4 = 1.

6) = = = 22 = 4.

 

В: А тепер спробуємо розв’язати трішки незвичне завдання.

 

№1. Відновіть пропущені місця в записах:

1) xa x-2= x

2) (ax)-3 = a

3) (3a)-3 =

4)  x-4 : x= x-4+a

5) ()= .

6) m=1, m0.

(учні розв’язують біля дошки)

 

№ 282. (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)

Знайдіть значення виразу:

1)-3.

Розв’язання:

У: -3 = ?

В: Спочатку перепишемо другий множник, піднісши його до степеня.

У: -3 = .

В: Множимо числа, а потім степені з однаковими основами.

У: = = = .

 

VI. Підсумки уроку. (5 хв.)

В: Сформулюйте властивості степеня з цілим показником і приклади вправ на кожну властивість.

 

VII. Домашнє завдання. (1 хв.)

1

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 1. Раціональні вирази
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку