Конспект уроку " Я у світі" "Вимоги до товаришування"

Про матеріал

Мета: Закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружніх взаємин, взаємодопомоги; навчати дітей розуміти один одного; виховувати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути справжнім другом.

Перегляд файлу

Тема. Вимоги до товаришування

Мета: Закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружніх взаємин, взаємодопомоги; навчати дітей розуміти один одного;  виховувати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути справжнім другом.

Обладнання: мультфільм «Справжній друг»,  зображення сонечка і промінців, папірці, на яких написано: «Погано» та «Добре».

 

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

 

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд.

Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

II.  Перевірка домашнього завдання.

      На домашнє завдання вам було скласти «словничок» ніжних і лагідних слів, з якими звертаються до батьків, родичів. Зараз кожен по черзі скаже декілька таких слів.

III. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми уроку.

  • Що дорожче за золото, сильніше від бурі, міцніше за сталь? (Дружба);

Послухайте вірш «Пенькова дружба»

Жив собі Пеньок в траві,

Доживав на самоті.

Захотілось Їжакові

Знадобитися Пенькові.

-      Давай, -  каже, – разом жити?

-         Добре, – Пень відказує, – живи й ти.

-         А давай будем  дружити?!

-         Добре, в дружбі краще жити.

Раптом підповзла Гадюка

І Пенькові в інше вухо

Шепотить: «Живи зі мною,

Буде добре нам з тобою».

-         Добре, Пень відповідає, -

Місця поки вистачає.

Але якось сталось так

Що Гадюку з’їв Їжак.

Що за шум? – Пеньок питає.

-         Я Гадюку доїдаю.

-         Добре, – відказав Пеньок.

Здивувавсь тут Їжачок:

-         Ви ж колись разом жили?!

-         Колись – так, а тепер – ні.

І така дружба буває,

Та чи хтось її бажає?!

Щоб один дружбу шукав,

Другий її зневажав.

Або один дружбу пропонує,

Інший її не шанує

     Сьогодні наш урок присвячений дружбі: ми ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри, праці, навчання, дізнаємось, що означає «бути справжніми друзями».


IV.  Вивчення нового матеріалу.

     Переступивши поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас є спільні завдання, інтереси, проблеми, спільні радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Кожен із вас розумний, здібний та працьовитий. Одному з вас краще вдається малювати, інший добре виконує завдання з математики, а третій дуже гарно читає. А тому, щоб бути гарним класом, щоб з задоволенням вам хотілося ходити до школи, треба допомагати один одному долати труднощі, казати один одному добрі слова, подати руку допомоги у складній ситуації, тобто бути справжнім товаришем, другом.

     Зараз ми подивимось мультфільм, який називається «Справжній друг», а потім обговоримо.

Перегляд мультфільму. «Мудрі казки. Справжній друг»

  • Кого можна вважати другом сороку чи Зайчика? Чому? (Зайчика)
  • Чому з Сорокою ніхто не хотів дружити? (Тому що сорока обманювала, наговорювала на інших)

Прочитайте правила товаришування.

Правила дружби

  • Дружба – це правда і чесність кожного.
  • Поважай тих, з ким дружиш.
  • Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю  від себе.
  • Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  • Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
  • Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.
  • Ти не  кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
  • Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
  • Успіху можна досягти тільки разом, в колективі.

Фізкультхвилинка

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім'ялись

Й до роботи знову взялись.

Прослухайте вірш «Справжні подруги»

П’ятикласниця Людмила

Вранці мамаі заявила:

Все, до школи я не йду!

Я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

Адже в Рити джинси є!

І тепер зі моню Рита

Відмовляється дружити.

Здивувалась мам дуже:

Ви ж були найкращі друзі!

Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходит

Не у джинсах, а в спідниці, -  

Їй не хочеться дивитися,

Бо вона вважає: жінці

Для краси потрібні джинси.

Мамо, дружбу виручай:

Джинси і мені придбай.

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу,

Потім мовила:

Діла- а – а – а,

Справжні подруги..,

Й пішла …

  • А ви як вважаєте , це справжні подруги чи ні? Чому? (Ні)
  • Як дівчатка розуміють дружбу?
  • Яке людське «Я» для них головне? (Зовнішнє.)
  • Чи може зовнішність бути головною характеристикою людини? (Ні)
  • Чи можна назвати Риту справжньою подругою? А Людмилу? Чому? (Ні, бо вони дружать лише на словах)
  • Чи доводилось вам зустрічати таких друзів у своєму житті?
  • Робота в групах.

     Діти діляться на дві групи, їм роздають корточки з словами. Діти повинні розділити їх на погоне, добре. 

     Слова1 група: пожалів, обманув, захистив, образив, посварився, злякав, відремонтував, доброзичливо усміхається, ударив, штовхнув, поділився, провідав, схитрив, зруйнував, прочитав, подарував, похвалив.

     2 група: вдарив, розвеселив, залишив в біді,  допоміг, насміхався, заступився, образив, відвідав хворого друга, забув привітати з Днем народження, поділився, заздрить,  підслуховує, дотримується даного слова, псує настрій, на добро відповідає добром, сперечається,

V.  Закріплення знань.

 1. Гра «Так чи ні».

Прослухайте твердження: якщо згодні – то плескайте в долоні (так), якщо ні – сидіть тихенько.

  1. Коли хтось говорить – слухай.
  2. Іронічно посміхайся, якщо товариш відповідає неправильно.
  3. Перебивай того, хто говорить, і викрикуй свою відповідь, щоб учитель тебе похвалив.
  4. Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.
  5. Якщо хочеш висловитися, підніми руку.
  6. Якщо однокласник одержав два бали, про це необхідно розказати сусідам.
  7. Не заздри тим, хто добре вчиться.
  8. Ображайся, коли вчитель викликав до дошки не тебе.
  9. Не смійся, коли хтось говорить неправильно.
  10. Критикуй свого друга у присутності всього класу.
  11. Розкажи вчителю, що сусід по парті списує з чужого зошитиа.
  • У нас на дошці є сонечко, але воно без промінців. А у кожного з вас є промінчик, на якому ви запишете риси характеру, які допоможуть вам підтримувати дружні стосунки у класі. По черзі прикріпіть свої промінчики до сонечка.

VI. Підсумок уроку.

Гра «Обери стежинку».

Ви побачили стовпчик. На ньому три таблички:

  1. Ліворуч підеш – гарну іграшку знайдеш.
  2. Праворуч підеш – зробиш добру справу для друга.
  3. Прямо підеш – потрапиш у Країну Чудес.
  • Яку догу ви оберете? Чому?

VII. Завдання до дому.

         Дай відповідь хлопчику в редакцію журналу.

«Я дружив з однією дівчиною… Ми часто разом поверталися додому, робили уроки… Одного разу, коли ми йшли вулицею нас почали дражнити. Більше я до неї не підходив.»

 

1

 

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку