Мета: Закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружніх взаємин, взаємодопомоги; навчати дітей розуміти один одного; виховувати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути справжнім другом.
Тема. Вимоги до товаришування
Мета: Закріпити уявлення учнів про поняття товаришування, дружніх взаємин, взаємодопомоги; навчати дітей розуміти один одного; виховувати бажання бути чуйними й уважними до своїх товаришів, бути справжнім другом.
Обладнання: мультфільм «Справжній друг», зображення сонечка і промінців, папірці, на яких написано: «Погано» та «Добре».
Хід уроку
I. Організація класу до уроку.
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд.
Часу не гаймо
І урок наш починаймо.
II. Перевірка домашнього завдання.
На домашнє завдання вам було скласти «словничок» ніжних і лагідних слів, з якими звертаються до батьків, родичів. Зараз кожен по черзі скаже декілька таких слів.
III. Актуалізація знань учнів. Повідомлення теми уроку.
Послухайте вірш «Пенькова дружба»
Жив собі Пеньок в траві,
Доживав на самоті.
Захотілось Їжакові
Знадобитися Пенькові.
- Давай, - каже, – разом жити?
- Добре, – Пень відказує, – живи й ти.
- А давай будем дружити?!
- Добре, в дружбі краще жити.
Раптом підповзла Гадюка
І Пенькові в інше вухо
Шепотить: «Живи зі мною,
Буде добре нам з тобою».
- Добре, Пень відповідає, -
Місця поки вистачає.
Але якось сталось так
Що Гадюку з’їв Їжак.
Що за шум? – Пеньок питає.
- Я Гадюку доїдаю.
- Добре, – відказав Пеньок.
Здивувавсь тут Їжачок:
- Ви ж колись разом жили?!
- Колись – так, а тепер – ні.
І така дружба буває,
Та чи хтось її бажає?!
Щоб один дружбу шукав,
Другий її зневажав.
Або один дружбу пропонує,
Інший її не шанує
Сьогодні наш урок присвячений дружбі: ми ознайомимось з вимогами до товаришування, спільної гри, праці, навчання, дізнаємось, що означає «бути справжніми друзями».
IV. Вивчення нового матеріалу.
Переступивши поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас є спільні завдання, інтереси, проблеми, спільні радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Кожен із вас розумний, здібний та працьовитий. Одному з вас краще вдається малювати, інший добре виконує завдання з математики, а третій дуже гарно читає. А тому, щоб бути гарним класом, щоб з задоволенням вам хотілося ходити до школи, треба допомагати один одному долати труднощі, казати один одному добрі слова, подати руку допомоги у складній ситуації, тобто бути справжнім товаришем, другом.
Зараз ми подивимось мультфільм, який називається «Справжній друг», а потім обговоримо.
Перегляд мультфільму. «Мудрі казки. Справжній друг»
Прочитайте правила товаришування.
Правила дружби
Фізкультхвилинка
«Зайченята»
Сірі зайчики маленькі
(Вушка є у них довгенькі)
В лісі грались, веселились, —
Працювати вже стомились.
А щоб добре працювати,
Треба трішки пострибати.
Відпочили, розім'ялись
Й до роботи знову взялись.
Прослухайте вірш «Справжні подруги»
П’ятикласниця Людмила
Вранці мамаі заявила:
Все, до школи я не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє,
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі моню Рита
Відмовляється дружити.
Здивувалась мам дуже:
Ви ж були найкращі друзі!
Так, але сказала Рита,
Поки буду я ходит
Не у джинсах, а в спідниці, -
Їй не хочеться дивитися,
Бо вона вважає: жінці
Для краси потрібні джинси.
Мамо, дружбу виручай:
Джинси і мені придбай.
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу,
Потім мовила:
Діла- а – а – а,
Справжні подруги..,
Й пішла …
Діти діляться на дві групи, їм роздають корточки з словами. Діти повинні розділити їх на погоне, добре.
Слова1 група: пожалів, обманув, захистив, образив, посварився, злякав, відремонтував, доброзичливо усміхається, ударив, штовхнув, поділився, провідав, схитрив, зруйнував, прочитав, подарував, похвалив.
2 група: вдарив, розвеселив, залишив в біді, допоміг, насміхався, заступився, образив, відвідав хворого друга, забув привітати з Днем народження, поділився, заздрить, підслуховує, дотримується даного слова, псує настрій, на добро відповідає добром, сперечається,
V. Закріплення знань.
1. Гра «Так чи ні».
Прослухайте твердження: якщо згодні – то плескайте в долоні (так), якщо ні – сидіть тихенько.
VI. Підсумок уроку.
Гра «Обери стежинку».
Ви побачили стовпчик. На ньому три таблички:
VII. Завдання до дому.
Дай відповідь хлопчику в редакцію журналу.
«Я дружив з однією дівчиною… Ми часто разом поверталися додому, робили уроки… Одного разу, коли ми йшли вулицею нас почали дражнити. Більше я до неї не підходив.»
1