Виховна година «Права дитини»

Про матеріал

Матеріал виховної години дозволяє ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини, продовжити формування правових знань школярів, виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів України.

На уроці застосовуються ІКТ, діти розбираються з листами казкових героїв, працюють з правовим деревом. Проводиться казкова правова вікторина та анкетування..

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема виховної години: Права дитини.

Мета та завдання: ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини, продовжити формування правових знань школярів, виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів України.

Обладнання: книжкова виставка "У світі прав дитини", презентація « Права дитини – твої права»; ілюстрація "Правове дерево", листи від казкових героїв, плакат із переліком правових документів, роздатковий матеріал.

                                            Хід виховної години

I. Повідомлення теми і мети виховної години

II. Робота над темою виховної години

1. Слово вчителя

Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали як щось особливе, до них ставилися як до дорослих.

Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставитися не так, як до дорослих, що вони потребують особливої уваги.

Лише в XVII-ХVШ ст. на дітей почали звертати увагу. Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок.

(Розгляд і порівняння ілюстрацій, на яких зображені діти в різні історичні епохи.)

У середньовічній Німеччині слово "дитина" взагалі було синонімом до слова "дурень". Дітям було нелегко, не було законів, які оберігали б їхнє життя.

2. Робота над правовими документами

l Довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролися за дітей самотужки, і, нарешті, у 1924 році вони вперше зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей - Декларацію прав дитини.

Словничок:

Декларація - офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені.

- Упродовж XX ст. було прийнято ряд документів, спрямованих на захист дітей, дитинства;

- ООН - міжнародна організація, до якої входить більше ніж 150 країн світу; утворена в 1945 році.

Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни.

Подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924 р. - перша Декларація прав дитини

1959 р. - Декларація прав дитини

1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.

Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набувають сили лише в тих державах, які підписали цю Конвенцію і зобов'язалися її виконувати. Нажаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються.

Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. У 1991 році Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини та зобов'язалася її виконувати:

1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини і зобов'язалася її виконувати

1991 р. - прийнято Закон України про освіту

1996 р. - прийнято Конституцію України

2001 р. - прийнято Закон України "про охорону дитинства".

Ці документи поміщені у нашому правовому куточку.

Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо, частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

Огляд презентації « Права дитини – твої права»

3. Гра "Веселий м'ячик"

Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права.

4. Пошта казкових героїв

На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи. З вашого дозволу я відкрию один, і ми разом дізнаємось, від кого він.

"Я Зайчисько, я маленький,
хатку мав собі гарненьку,
та прийшла коза рогата,
і нема у мене хати.
Ой, хутчіш допоможіть,
мої права ви підкажіть".

  • З якої казки цей лист? ("Коза-дереза".)
  • Чиї та які права були порушені? (Право на родинну оселю.)

Але ж листів так багато, спробуйте розібратися з ними в парах, а потім представники кожної пари повідомлять нам свої висновки.

(Кожна пара отримує лист, обговорює його та звітує за узгодженою схемою.)

Для листів узято сюжети з казок:

- "Коза-дереза"

- "Колосок"

- "Івасик-Телесик"

- "Пригоди Буратіно"

- "Попелюшка"

- "Вовк і семеро козенят"

- "Гидке каченя".

5. Людина починається з добра.

Вірш «Твори добро»

Ти добро лиш твори повсюди.

Хай тепло твої повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю.

Ти вкопай і почисть криницю.

Волю дай, погодуй пташину.

Приласкай і навчи дитину.

Бо людина у цьому світі,

Лиш добро повинна творити!

6. Анкетування

 

1. Якщо мені треба когось покликати, я не кричу на весь клас.

2. Не ображаю менших.

3. Мирно граюся з друзями.

4. Поважаю працю чергових.

5. Завжди вітаюся з товаришами.

6. Не гніваюся коли програю у грі.

7. Чемно розмовляю з однокласниками.

8. Готовий допомогти товаришу

7.Вправа  «Голівка до голівки». Робота в парах.

  • Діти, попрацюйте в парах і доповніть асоціативний кущ «Права дітей»

8.«Казкова правова вікторина

Ведуча.

 Давайте проведемо «Казкову правову вікторину» і на прикладі героїв відомих вам казок спробуємо

Казкова правова вікторина

Ситуація 1

Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

  • Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають її віку.)

Ситуація 2

За часи письменника Марка Твена в Америці дружба дітей із різних соціальних пластів не схвалювалась і навіть вважалась іноді порушенням суспільної моралі.

  • Чи має право Том Сойєр товаришувати з таким хлопчиком, як Гекльберрі Фін?

(Так, адже Конвенція про права дитини визнає право на свободу асоціацій та свободу мирних зібрань.)

Ситуація З

Мауглі майже з народження жив у тваринному середовищі.

  • Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною?

(Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, що не досягла вісімнадцяти років.)

Ситуація 4

Мауглі не вміє говорити людською мовою -- лише видавати незрозумілі, з точки зору людей, звірячі звуки.

  • Чи мають право люди, що знайшли Мауглі в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як із твариною?
  •  Які права хлопчика порушено?

(Ні в якому разі. Мауглі може бути визнаний неповноцінною дитиною, і в цьому випадку згідно з Конвенцією йому мають забезпечити гідні умови зростання і виховання. Крім того, Конвенцією суворо заборонено будь-яке жорстоке поводження з дитиною, що принижує її гідність та шкодить фізичному й психічному здоров'ю.)

Ситуація 5

Опікун Гаррі Поттера перехоплює і читає листи, що надходять хлопчику зі школи чарівників Ходвадсу.

  • Яке право Гаррі порушено?

(Право на приватне життя, недоторканність житла й таємницю кореспонденції.)

Ситуація 6

Баба Яга викрадає Івасика Телесика й відносить його за тридев'ять земель у тридесяте царство.

  • Які права дитини порушила злодійка?

(Згідно з Конвенцією дитина має право не розлучатися з батьками всупереч її бажання (окрім випадків, визначених законодавством), крім того, Конвенцією забороняється незаконне переміщення дітей і неповернення їх із-за кордону.)

IV. Підсумок  виховної години

Вправа « Вільний мікрофон»

1. Отже, яка тема нашої виховної години?

2. В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини?

3. В якому році наша держава підписала Конвенцію про права дитини?

4.  Які права дитини ви запам'ятали?

 Робота з « Правовим деревом»

А тепер допоможемо нашому дереву розквітнути. Запишіть на пелюстках квітки права дитини, про які б ви хотіли дізнатися більше. (Діти працюють парами. Кожна пара записує по 2-3 права на листочках вирізаних у формі квітки. Заповнені листочки прикріплюються до "Правового дерева".)

Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:


Дитя моє, права дитини

ти мусиш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

напевне знати в наші дні:

коли з тобою справедливо

вчиняють, а коли і ні.

Тож прочитай, завчи напам'ять

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

поганим вчинком не зганьби

ти роду власного ніколи

Люби свою сім'ю і школу,

Свою Україну люби!

 

 

docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
2427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку