ВІЗИТКА НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ
Автор проекту
Манюк Наталія Ігорівна, вчитель математики та інформатики Угринівської ЗОШ І-ІІ ступенів
Назва проекту
«Комбінаторика. Ймовірність. Статистика»
Тип проекту
Інформаційно - пошуковий, колективний, середньої тривалості.
Навчальна тема проекту
«Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики»
Предмет, клас
Алгебра, 9 клас
Тривалість роботи над проектом
4 тижні
Коротка анотація проекту
Проект проводиться під час вивчення теми з алгебри «Основи комбінаторики, теорії ймовірностей та статистики». Він розрахований на учнів 9-го класу загальноосвітньої школи. Під час роботи над проектом учні самостійно здобувають знання з даної теми, досліджують можливості їх застосування, освоюють методи збору та аналізу інформації.
Дидактичні цілі і методичні задачі
Робота над даним проектом дасть можливість учням:
Навчитись орієнтуватись.
Збагатити свій запас математичних символів і формул.
Розвинути компетентність у сфері самостійної та дослідницької діяльності.
Проявити творчу активність.
Дасть можливість використовувати Інтернет, планувати пошук необхідної
інформації та класифікувати її.
Розвинути навички самостійної роботи з книгою, довідковою літературою.
Поглибити знання щодо методів запам’ятовування прочитаного:
складання різних видів конспектів, планів, тез, схем.
Навчитись працювати в команді, спілкуватись із своїми друзями,
допомагати їм, опановувати ідеї, відстоювати свою думку.
Навчитись створювати сайти, інтерактивні вправи,публікацію, мультимедійну презентацію.
Поповнити колекцію історичних задач.
Підготуватись до державної підсумкової атестації.
Проектна робота І група
«Комбінаторика»
Мета роботи: формування логічної і дослідницької компетентностей – закріплення знань про правила суми та добутку, що використовуються при розв’язуванні комбінаторних задач.
Завдання:
Проектна робота ІІ група «Ймовірність»
«Значення теорії ймовірностей в житті людини»
Мета роботи: обгрунтувати походження слова "ймовірність" та показати значення теорії ймовірностей у житті людини.
Завдання:
задачі на застосування формул комбінаторики при обчисленні ймовірності;
різних сферах життєдіяльності людини.
Проектна робота ІІІ група: «Статистика»
«Статистика демографічних процесів в селі Угринів»
Мета роботи: теоретично обґрунтувати поняття «математична статистика» та застосувати її методи для аналізу демографічних процесів в рідному селі Угринів.
Завдання:
№ |
|
Зміст діяльності |
|
учнів |
вчителя |
||
1. |
Початковий етап
|
Обговорення, пошук інформації
|
Заява задуму, мотивація, допомога у постановці завдань |
2. |
Етап планування |
Формулюють завдання і виробляють план дій |
Коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції |
3. |
Дослідницький етап
|
Збирають інформацію |
Спостерігає, керує діяльністю, консультує |
4. |
Презентативний етап |
Аналізують інформацію, роблять висновки, презентують результати виконаної роботи |
Коректує, спостерігає, радить |
5. |
Етап оцінювання
|
Вчитель і учні беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані можливості, творчий підхід |
ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
№п/п |
Етапи реалізації проєкту |
Зміст етапів |
1. |
Підготовчий етап |
Визначення і обговорення мети проєкту, пошук і аналіз проблеми, ознайомлення з правилами роботи в проєкті, обговорення методів дослідження. |
2. |
Етап планування |
Пошук оптимального способу досягнення мети. Покрокове планування роботи. Визначення джерел інформації, способів презентації результатів, критеріїв оцінювання, розподіл учнями обов’язків між собою. |
3. |
Дослідницький етап |
Збір інформації, аналіз інформації, виконання завдань, які допоможуть реалізувати заплановані цілі. |
4. |
Презентативний етап |
Оформлення кінцевого результату. Проведення презентації. Можливі форми захисту проєктів: 1) конструювання веб-сайту; 2) виготовлення історичного калейдоскопу по темі та ін.; 3) створення інтерактивних вправ, 6) створення опитувальників; 7) створення мультимедійних презентацій, публікацій, підготовка сценарію до уроку-захисту проєктів. |
5. |
Етап оцінювання |
Аналіз результатів, оцінювання якості проєкту (проходить у вигляді самооцінювання, колективного обговорення). |
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
|
Що оцінюється |
Вид перевірки |
Найбіль-ший бал |
Бал групи або вчителя |
1. |
Повідомлення: а) вступ до комбінаторики; б) поняття теорії ймовірності; в) початкові відомості про статистику. |
Письмові та усні повідомлення, реферати |
2 бали
|
|
2. |
Робота з теоретичним матеріалом:
|
Тести, виготовлення опитувальників,інтерактивні ігри |
12 балів |
|
3. |
Розв’зування вправ і задач по блоках: а) основні правила комбінаторики; б) частота та ймовірність випадкової події; в) початкові відомості про статистику; способи подання даних та їх обробки. |
Самостійні роботи, інтерактивні ігри (корекція одержаних знань) |
12 балів
|
|
5. |
Публікація |
|
2 бали |
|
6. |
Мультимедійна презентація, її захист |
Конференція |
10 балів |
|
Загальна кількість балів – 38 балів
1