1
Тема. Арифметична прогресія. Формула n-го члена арифметичної прогресії (Алгебра 9 клас)
Мета.
Формування предметних компетентностей:
закріпити вміння і навички учнів розв’язувати вправи за формулою n-го члена арифметичної прогресії;
Формування ключових компетентностей:
Обладнання: комп’ютер, картки із завданнями для роботи в парах.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх. Учитель цікавиться, який настрій в учнів перед уроком. Готовність учнів до уроку.
ІІ. Вправа «Розшифруй математичний термін»
Слова даються з переставленими літерами. Завдання – правильно скласти слово. Час обмежений.
Оплсіоднвітсь - послідовність;
Ксніечнан - скінченна;
Одадокн - доданок;
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Мозковий штурм»
2. Гра «Вірю – не вірю»
(на поставлені запитання учні відповідають «так» або «ні»; за потребою можна запропонувати обґрунтувати відповідь)
Запитання
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Кожній людині притаманне бажання вчитися, пізнавати щось нове. На уроках ми вивчали багато тем, набули необхідних вмінь і знань.
Сьогодні ви ознайомитеся з новою математичною темою «Арифметична прогресія, її властивості». Термін «прогресія» вперше зустрічається в роботі римського вченого Аніція Боеція у п’ятому столітті. Вивчите формулу n-го члена арифметичної прогресії.
V. Вивчення нового матеріалу
Вчитель пропонує учням записати числову послідовність, перший член якої дорівнює 3 , а кожний наступний починаючи з другого, дорівнює попередньому доданому до числа 4;
3; 7; 11; 15; 19;… .
Таку послідовність називають арифметичною послідовністю.
Слово «прогресія» в перекладі з латинської означає «рух уперед», або «прогрес».
d - різниця арифметичної прогресії, тому d=а2-а1.
аn=а1+ d(n – 1) – формула n-го члена арифметичної прогресії.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Прогресія
А) 2; 2; 2; 2; …
Б) – 20; -17; -14; -11;…
2. Продовжить ряд чисел
А) 3; 7; 11;…
Б) 1; 6; 11; 16;…
3. Різниця арифметичної прогресії 15; 21; 27; 33,…
4. Другий член арифметичної прогресії 0; _ 10; 15.
VІІ. Підсумок уроку
Учитель пропонує учням у зошитах заповнити таблицю
Я знав |
Я дізнався |
|
|
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати §16 №697, №702, №709, №719 (1).