Нестандартний урок з теми для зацікавлення учнів математикою. Спрамований урок на мотивацію навчання для обирання майбутноьї професії. на основі сучасного сіткома ,вчмитель разом з учнями не тільки вивчає і повторює тему,а й в ігровій формі знайомиться із професією лікаря.
Тема: «Різниця квадратів».
Мета:*Вивести формулу різниці квадратів двох виразів.
*Навчити учнів застосовувати набуті знання до розв’язування вправ.
*Розвивати логічне мислення учнів.
Тип уроку:засвоєння нових знань,урок-кастинг.
« У математиків існує своя мова-це формули».
С.Ковалевська
(На дверях кабінету напис: )
Хід уроку.
І.Організаційний момент.
„Вітаю я сьогодні щиро Вас .
Для всіх урок незвичний відбудеться у нас.
Зібрались семикласники - розумники - знавці,
Хоч досвіду немає, вони всі молодці !
Усі,хто тут присутній,
Їм успіхів бажаємо
І відповідей правильних
Від них усіх чекаємо.»
Тема нашого уроку «Різниця квадратів». Наша мета сьогодні на уроці - вивести формулу різниці квадратів двох виразів і навчитися застосовувати набуті знання до розв’язування вправ.
Почати урок я хочу із загадки: «На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш." (Знання)
А для чого людині потрібні знання?(Відповіді дітей.)
Незалежно від того,ким ти хочеш стати у майбутньому,необхідно добре вчитися і добувати ті знання,які вам дає наша школа.
Коли 1 вересня під час першого уроку ми створювали з вами країну наших .то я побачила,що багато хто з вас мріє стати відомою людиною,обираючи при цьому дуже різні професії. Серед них зустрічалась така професія,як актор,артист. І я вам пропоную сьогодні поринути у світ кіномистецтва.
Уявіть,що ви знаходитесь на кастингу до дуже відомого серіалу,творці якого вирішили замінити своїх головних героїв.
ІІ. Перевірка домашньої роботи(зібрати зошити в кінці уроку після тестів.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
(Учні працюють у спеціальних зошитах. За кожну правильну відповідь отримують хрестик: .Додаток №1.)
Почнемо ми з вами з перегляду фотоальбомів відомих акторів.
№1. Прочитати вирази:
(Завдання написані на фотокартках відомих акторів.)
1) х2; 2) а-в; 3) а+ в ; 4)( а- в)2 ; 5) (а + в)2; 6) (а-в)(а + в);
7) а2-в2 ; 8) а2+в2; 9) х2+4; 10) m2 -4n2; 11)25у2 -16 х2.
Вчитель : Зараз ми будемо взнавати назву серіалу,на який оголошено кастинг. Для цього ми будемо використовувати абетку і відповіді у прикладах.
№ 2.Записати у вигляді степеня з показником 2:
9 7 1 5 3 7 6
1)529=_________; (взяти основу степеня) 2)7225=_____________;
3)х42=__________;(взяти показник у дужках) 4)у16=______________;
5)49х10=_____________; (взяти коефіцієнт з дужок)
6)1681х8у22=_____________; (взяти показник «у» з дужок)
7)а36в12=_____________________;(взяти показник «а» з дужок)
8)1а30в2=_____________________________________________________;
9)0,04у24=_______________________;(взяти показник «у» з дужок)
10)0,0036х100=________________________.
Вчитель : Ми отримали назву нашого серіалу: «Інтерни».
Вчитель : Для виконання будь-якої роботи потрібно багато сил і здоров'я. Під час зими ,щоб не захворіти,потрібно приймати вітаміни. От і ми зараз з вами приймемо вітамінки.
№ 3. Виконати дії:
1)(а-3)(в+4) =____________________________________;
2)(х-7)9х+3)=_____________________________________;
3)(2у+1)(5у-6)=_______________________________________________;
4)(3а-в)(2а-7в)=_________________________________________________;
5)(2х2-х)(8х2-2х)=_______________________________________________.
ІV.Новий матеріал.
Вчитель: Одна із головних ролей у цьому серіалі – лікар Биков. Зараз ми і будемо серед вас проводити кастинг на його місце. Для цього ми зіграємо у гру під назвою «Виграй у вчителя».(Вчитель викликає до дошки «сильних» учнів,які намагаються розв’язати приклади швидше за вчителя.)
№4.Виконати множення многочленів:
1)(а-3)(а+3)=
2)(х+7)(х-7)=
3)(2у+1)(2у-1)=
4)(3а-в)(в+3а)=
5)(2х2+х)(х-2 х2)=
Вчитель: Ви побачили,що я швидше за всіх розв’язала всі приклади,отже,роль лікаря Бикова - моя.
Вчитель: На практиці дуже часто зустрічаються добутки спряжених виразів: а + в і
а – в. Давайте подивимось на №4 і попробуємо зробити висновок:
(а-в)(а +в)=а2-в2 - формула різниці квадратів.
Правило:Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку їх суми і різниці.
а2-в2=(а-в)(а+ в) - формула розкладання різниці квадратів на множники.
Вчитель: Зараз ви отримаєте перше завдання від Бикова.
№ 5. Розкласти на множники:
1) х2 - у2=____________________________
2)4 m2 -n2=________________________________
3)0,01а2-4в2=______________________________
4)в4-16=________________________________________________
5)а2в2-25 m4 n2=________________________________________________________________________;
V. Розв’язування вправ.
Вчитель: А тепер починаємо кастинг на місця інтернів. І перший інтерн - Романенко.
(Сценка: до інтерна Романенко прийшла хвора,у якої нежить і болить горло .Він її оглядає і виписує рецепт,а задача учнів: з’ясувати,чи правильно він це зробив.)
№ 6. Виправити помилки:
1) Корвалол : ( m- n) ( m+ n)= m2+ n2;
2) Но-шпа : (3а+5х)(5х-3а)=9 а2 -25х2;
3) Цитрамон : (4а- в2)( 4а+в2)=16 а2- в2;
4) Антигрипін: (а-1)(а+1)= а2-1;
5) Фестал : (а+3)(а+3)=9- а2.
Вчитель: От ви побачили , діти, що від того,як ви будете навчатися,залежить життя інших людей.
А ми продовжуємо наш кастинг і зараз нам Інтерн Романенко запропонує свої завдання,Які ми будемо виконувати із підручника у своїх робочих зошитах.
Завдання від Романенко:№641 із записом відповідей у зошит.
Далі свої вправи пропонує інтерн Лобанов:_№642,№645.
А тепер від інтерна Черноус: _№658(б,г,д),№659(а,в).
Наступні вправи від інтерна Лєвіна:№654(а-в),№653(а,в,г).
VІ. Підсумок уроку.
1.Рефлексійна пауза.
*На уроці я взнав( взнала)…
*Мені було легко…
*Я взнав (взнала) нову…
*Я зрозумів (зрозуміла), для чого мені ця тема…
*Я зрозумів (зрозуміла), для чого я навчаюся…
2.Тестові завдання. Учні виконують у зошитах,а собі на картці записують відповіді. Вчитель збирає зошити для перевірки.)
№1. Виконати дії: (5+6х)(6х-5).
П)25-36х2; Р) 36х2+25; С) 36х2-60х+25; Т) 36х2-25.
№2.Замінити Δ одночленом так, щоб утворилась тотожність:
(4а+Δ)(Δ-4а)=25n2-16a2.
A) 5n ; Б) 25 n; В) 5n2; Г)5n4.
№3. Спостити вираз: (в+4)(в2-16)(в-4).
О) в4-32в2+256; К) в4-256; Л) 256- в4; М) в4+32 в2+256.
(Після того,як вчитель зібрав зошити,він питає учнів,чи правильно ви зробили? Якщо вірно ,то у них вийшло слово: так.)
3.Підведення підсумку роботи учнів на уроці – підрахування своїх хрестиків,обирання нових героїв серіалу.
4.Вибрати смайлик , який би відповідав твоєму настрою на уроці.
VІІ. Домашнє завдання : вивчити §17;
виконати №648,№658(а,в),№659(б),№65