Конспект уроку з алгебри для 8 класу "Стандартний вигляд числа".

Про матеріал
Конспект уроку на вдосконалення вмінь та навичок учнів записувати числа у стандатрному вигляді, виконувати дії з числами у стандартному вигляді. Урок проводиться у формі "роботи в парах", "роботи у групах" із самостійним занесенням результатів до листка самооцінювання, який називається "маршрутний лист уроку".
Перегляд файлу

Тема: Розвязування вправ на стандартний вигляд числа

   Мета  навчальна: створити умови для засвоєння учнями нової форми запису великих і малих чисел і правил виконання дій над числами, записаними в стандартному вигляді, а також для формування навичок визначення порядку числа та переходу від звичайного запису до стандартного та навпаки;

розвивальна: розвивати в учнів логічні навички, вміння аналізувати, спів ставляти різні математичні об’єкти та робити висновки. Розвивати математичну мову та здатність до прийняття нестандартних рішень. Сприяти формуванню вмінь планувати свою діяльність  в  роботі за окремими кроками алгоритму, а при здійсненні контролю і самоконтролю.

виховна: переконувати учнів у необхідності вивчення математики, як науки без якої сприйняття навколишнього світу неможливе, а також розвивати пізнавальний інтерес до предмета та бережливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: формування вмінь.

Обладнання: мультимедійне обладнання,  комп’ютер,  мультимедійна презентація.

 Епіграф уроку

Цифри не управляють світом, але вони

показують, як управляється світ. 

Й. В.  Гете

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося

 вам, подаруйте йому спочатку свій гарний настрій.

Спіноза.

Будь-яка робота виконується легше, якщо настрій гарний. Тому перед початком роботи посміхніться і почнемо працювати.

Усміхнися всім навколо:

Небу,сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День тобі веселим буде.

          Сьогодні впродовж уроку ви будете працювати з маршрутним листом уроку і намагатиметесь чесно і неупереджено оцінити свої знання. Ознайомтеся, будь-ласка, з етапами уроку та відповідною кількістю балів.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Гра «Знайди  помилку»

         Неправильні і правильні відповіді до домашніх вправ написані на слайді.

Хто знайде помилку, той виставляє собі 2 бали у маршрутний лист уроку.

ІІІ.  Актуалізація опорних знань

Усний рахунок.

1.Обчисліть:

2.Назвіть порядок числа, записаного в стандартному вигляді:

 

 

 

3. При якому значенні n правильною є рівність:

 

 

4. Чому дорівнюють a і n в записах даних чисел у стандартному вигляді:

 

 

 

IV.Мотивація навчання

       Тема сьогоднішнього уроку актуальна і важлива. Вона стосується різних сфер людської діяльності. На сьогоднішньому уроці ми торкнемося лише деяких з них. Скажіть будь ласка чому підпорядковується все в нашому світі? (Числам.) Запитання: Які бувають числа?

Відповідь: Великі та маленькі.

Запитання: Які це великі (маленькі) числа?

Відповідь:  Великі та маленькі, коли багато нулів, розрізняються тільки розміщенням.

      Усі ці числа містять значиму інформацію, наприклад:

  1. людина складається більш ніж 123 000 000 000 000 клітин;
  2. маса Землі становить - 5 980 000 000 000 000 000 000 т.
  3. маса атому кисню -  0, 000 000 000 000 000 000 000 02662 г
  4. товщина плівки мильної бульбашки –  0,0000006 см;
  5. діаметр молекули води – 0,000000003 см.

 

        Уявіть собі, що ці числа між собою потрібно додати, помножити. Виконувати дії над такими числами складно, бо зростає ймовірність допустити помилку (займає багато місця, часу для запису, складно запам'ятати) .

Як ви вважаєте, який вихід знайшли з цієї ситуації?

      Записати за допомогою степеня. Використання поняття степеня робить запис виразу більш коротшим  та компактнішим.  Вперше такий запис числа запропонував англійський математик і фізик І. Ньютон

       Нагадайте мені, будь-ласка, як виконувати дії над числами, записаними в стандартному вигляді?

V. Оголошення теми і мети уроку

Тема уроку: « Розвязування вправ на стандартний вигляд числа».

VI. Формування вмінь

  1. Алгебраїчний диктант

Якщо відповідь «так», то 1, якщо «ні», то 0.

  1. Число 3 • 105 записано в стандартному вигляді.
  2. Число 0,81 • 106 записано в стандартному вигляді.
  3. 7,45 • 10–5 записано в стандартному вигляді.
  4. В стандартному вигляді можна записати будь яке число?
  5. Чи є правильним твердження: «Чим більшим є порядок числа, тим більше саме число?»
  6. Якщо порядок числа від’ємний, то і саме число від’ємне?
  7. Якщо помножити два числа в стандартному вигляді, то і відповідь буде числом в стандартному вигляді?
  8. Число 50 записано в стандартному вигляді.

Відповідь: 10111000 (запишіть це число в стандартному вигляді)

      Правильна відповідь на всі запитання -2 бали. Перевірку проведіть, обмінявшись зошитом з сусідом по парті.(Робота в парах)

  1. Шифрограма. (Робота в парах)

    Розгадування цієї шифрограми допоможе вам розгадати наступну форму роботи.

 

 

Відповідь: Всесвіт

  1. Робота в групах «Космічна математика»

Правильне розв’язання всіх задач допоможе вам прочитати вислів древнього філософа Арістотеля.

Пам’ятка для самооцінювання роботи в групах

Розпізнаю

Допомога!!!

Виконую менше

половини завдань.

Значні помилки.

Труднощі у визна-ченні помилок

 

 

Розумію

Допомога!!

Виконую більше

половини завдань.

Незначні помилки.

Допомога у визна-ченні помилок

 

Вмію

Самостійно

Виконую всі

завдання.

Сам знаходжу

та виправляю

помилки

Допомагаю

Самостійно

Виконую всі завдання.

Допомагаю та виправляю помилки

іншим

  

   Завдання для І групи

   Задача № 1

 Швидкість  світла 300 000 км/с. Яку відстань світло проходить за 50с?

РКО

ОКР

КОР

РОК

 

Задача № 2

Швидкість світла 300 000 км/с. За який час світло  Сонця досягне Землі? (Дивись таблицю відстаней).

ЯНЬ

УНЬ

АНЬ

ІНЬ

 

Задача №3

Друга космічна швидкість 11,2 км/с. За який час наша ракета долетить до Венери? (Відстань від Сонця до даних планет подана у таблиці.)

ВАН

НАВ

АВН

ВОН

 

 

Завдання для ІІ групи

   Задача № 1

      Швидкість  світла 300 000 км/с. Яку відстань світло проходить за 20 хв?

АНЧ

ЧАН

НАЧ

ЧНА

 

Задача № 2

Швидкість світла 300 000 км/с. За який час світло  Сонця досягне Меркурія? (Дивись таблицю відстаней).

ЯНА

ННЯ

ЯН

НЯ

 

Задача №3

Друга космічна швидкість 11,2 км/с. За який час наша ракета долетить до Меркурія? (Відстань від Сонця до даних планет подана у таблиці.)

 

ГІР

РІГ

ІГР

ГРА

 

  Завдання для ІІІ групи

   Задача № 1

      Швидкість  світла 300 000 км/с. Яку відстань світло проходить за 1 год?

ПИЙ

КИЙ

МИЙ

ЛИЙ

 

Задача № 2

Швидкість світла 300 000 км/с. За який час світло  Сонця досягне Венери? (Дивись таблицю відстаней).

ПЛА

КЛО

ПЛО

МЛО

 

Задача №3

Друга космічна швидкість 11,2 км/с. За який час наша ракета долетить до Марса? (Відстань від Сонця до даних планет подана у таблиці.)

ВИ

ТИ

МИ

ДИ

 

  Завдання для  IV  групи

   Задача № 1

      Швидкість  світла 300 000 км/с. Яку відстань світло проходить за 1  добу?

ЇМ

ЙО-ЙО

ЙОГО

ЙОМУ

 

Задача № 2

Швидкість світла 300 000 км/с. За який час світло  Сонця досягне Марса? (Дивись таблицю відстаней).

СОЛО

САЛО

ЛОСЬ

СОЛЬ

 

Задача №3

Друга космічна швидкість 11,2 км/с. За який час наша ракета долетить до Юпітера? (Відстань від Сонця до даних планет подана у таблиці.)

РКІ

ДКІ

МКІ

ТКІ

 

Таблиця відстаней від Сонця до планет:

 

Меркурій

57 910 000 км

Венера

108 210 000 км

Земля

149 600 000 км

Марс

229 000 000 км

Юпітер

816 355 600 км

Сатурн

1 506 750 000 км

Уран

3 007 665 000 км

Нептун

4 509 000 000 км

 

Учні відкривають вислів :

 VII. Рефлексія       Вправа « Мікрофон»

  1. На сьогоднішньому уроці ми дізналися ….
  2. Цей урок нас вчив….
  3. Тема сьогоднішнього уроку стосується …..
  4. Я запам’ятав ….
  5. Мені було легко…
  6. Я тепер буду знати…
  7. На наступному уроці я …
  8. Виконувати домашнє завдання почну з …

 

 IX. Домашнє завдання

 §11  повторити, № 510 с. 108

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
До уроку
Розділ 1. Раціональні вирази
Додано
18 листопада 2019
Переглядів
3027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку