Конспект уроку з алгебри та початків аналізу для 10 класу "Розв'язування тригонометричних рівнянь" та презентація до уроку

Про матеріал
Матеріали містять конспект та презентацію до уроку в 10 класі з теми "Розв'язування тригонометричних рівнянь". Тип уроку: урок застосування знань. Форми роботи, застосовані на уроці: фронтальна, самостійна, групова. Урок призначений для учнів, які вивчають математику на профільному рівні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розв'язування тригонометричних рівнянь

Номер слайду 2

«Результат навчання дорівнює добутку здібностей та старанності. Якщо старанність дорівнює нулю, то і весь добуток дорівнює нулю. А здібності є у кожного».

Номер слайду 3

Мета уроку:вдосконалення вмінь та навичок розв'язувати тригонометричні рівняння17.06.20193

Номер слайду 4

Вміти: Знати:17.06.20194 Формули коренів. Тригонометричніформули. Методи розв'язування. Розв'язувати алгебраїчні рівняння. Обчислювати значення аркфункцій. Розв'язувати найпростіші тригонометричні рівняння

Номер слайду 5

Обчисліть:17.06.20195

Номер слайду 6

Продовж формулу:17.06.20196

Номер слайду 7

Перевір себе{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Немає коренів17.06.20197

Номер слайду 8

17.06.20198 Зведення до одного аргументу. Розкладання на множники. Метод заміни. Однорідне рівняння. Введення допоміжного кута. Методи розв'язування тригонометричних рівнянь

Номер слайду 9

17.06.20199 Розв'язати рівняння

Номер слайду 10

17.06.201910 Сьогодня на уроці я:-навчився;-зрозумів;-повторив;-дізнався.

Перегляд файлу

 

Тема уроку: Розв’язування тригонометричних рівнянь.

 

Мета уроку:

-   створити умови для вдосконалення вмінь та навичок розв’язувати

тригонометричні рівняння, поглибити знання про методи та прийоми розв’язування тригонометричних рівнянь;

-   сприяти розвитку розумової активности учнів, логічного мислення, навичок самостійної та групової діяльності;

-   продовжити роботу по вихованню в учнів культури спілкування, інтересу до математики.       

 

 

Тип уроку: урок застосування знань

                                         Хід уроку:

                I.       Організація класу.

1) Мотивація 

«Результат навчання дорівнює добутку здібностей та старанності. 

Якщо старанність дорівнює нулю, то і весь добуток дорівнює нулю.  А здібності є у кожного».

      

2) Повідомлення теми уроку

На попередніх уроках ви ознайомились з основними методами розв’язування тригонометричних рівнянь.

 

 

 

А зараз поміркуйте: яку мету ви ставите перед собою ?

Заповніть Лист самоконтроль (учні аналізують  свої  вміння та в кожному рядку ставлять позначку).

 

 

 

3) Ознайомлення з планом уроку

У кожного з вас є оціночний лист, в якому ви бачите етапи уроку та критерії оцінювання кожного етапу (додаток). 

                        ІІ. Актуалізація опорних знань

        Які знання  необхідні для розв’язування тригонометричних рівнянь? 

(формули коренів рівнянь, тригонометричні формули, методи розв’язування рівнянь)

Які вміння та навички  необхідні для розв’язування тригонометричних рівнянь?  (знаходити значення аркфункцій, розв’язувати найпростіші рівняння). Слайд заповнюється поступово, синхронно з відповідями учнів.

 

 

 

 

             Перевіримо, як ви володієте цими знаннями та вміннями.

1)  Математичний диктант с самоперевіркою

           (вправа на знаходження значень обернених тригонометричних функцій)

 

 

 

 

2)  Вправа «Продовж формулу». Самоперевірка.

 

 

 

3)  Вправа «Перевір  себе».

            Розв’язування найпростіших тригонометричних.              Учні отримують картки з завданням:

  

sinx1

 

cosx1

cos x

 

x

ctg 1 2

 

cosx0

3

cos x

2

 

tg2x 3

 

2

sin x      

2

 

sinx

 

ctgx 0

 

Самоперевірка.

 

 

 

4)  Встановлення відповідності.

 

                   Які методи розв’язування тригонометричних рівнянь ви знаєте?    

(одночасно з відповідями учнів відкриваються методи на слайді)

 

                   Яким методом можно розв’язати кожне із рівнянь?

 

1)        sin2 xsinx0

Розкладання на множники

2)        4cos2 xcosx30                     Ділення на одну из функцій                                           

3)        cos2 x3sinxcosx10              Введення допоміжної  змінної

               

4)        sinxcosx1 Введення допоміжного кута

 5)   1cos4xsin2x x

6)  sin x5 0                               Скільки коренів має рівняння на проміжку 0;

 

 

 

 

 

Які із методів викликають труднощі?

Як ви гадаєте, чи всі методи перераховані? Пригадаємо алгоритм розв’язування тригонометричних рівнянь.

 

ІІІ. Основна частина

1)  Розв’язування типових рівнянь

 

            Розв’яжіть  рівняння №1-5 (за кожне правильно розв’язане рівняння учень отримує по 2 бали, перевіряє і оцінює вчитель).

2)  Групова робота  

Чи можливо розв’язати рівняння №6 одним з зазначених методів? (ні, потрібен інший)

x

                 sin x5 0         Скільки коренів має рівняння на проміжку 0;

 

 

 

 

         Учні в групах обговорюють метод розв’язування рівняння, вносять пропозиції. Кожна группа пропонує свій метод розв’язування та демонструє розв’язок.

Перевірка відбувається за допомогою програми GeoGebra. Роботу кожного учня оцінює керівник групи (0-3 бали).

 

 

        

IV. Заключна частина

   (Схема початку уроку на слайді№4)

Що нового ми сьогодні дізнались?

Які ще вміння та навички  необхідні для розв’язування тригонометричних  рівнянь? ( властивості та графіки тригонометричних функцій)

Рефлексія    «Метод незакінчених речень»

Сьогодні на уроці  я…

Чи досягли ви мети, яку поставили на початку уроку?

Поставте позначки в Листі самоконтролю. Проаналізуйте, чи змінились результати на кращі.

Оцініть свою роботу, поставте оцінку в Оціночний лист.

Повідомлення домашнього завдання 

(розв’язування тригонометричних рівнянь)

 

Додаток

Оціночний лист учня 10-А класу

-------------------------------------------------

 

Етапи уроку

Кількість балів

1. Математичний диктант (7 балів)

 

2. Продовж формулу (6 балів)

 

3. Перевір себе (10 балів)

 

4. Розв’язування рівнянь (10 балів)

 

5. Робота у групі (до 3-х балів)

 

    Всього:

 

    Оцінка:

 

 

Таблиця оцінювання

Кількість балів

Оцінка

1-3

1

4-6

2

7-9

3

10-12

4

13-15

5

16-18

6

19-21

7

22-24

8

25-27

9

28-30

10

31-33

11

34-36

12

 

zip
До підручника
Алгебра і початки аналізу (профільний рівень) 10 клас (Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
53. Приклади розв’язування більш складних тригонометричних рівнянь
Додано
17 червня 2019
Переглядів
1910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку