Конспект уроку з алгебри у 7 класі на тему "Розв'язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки."

Про матеріал
Урок-подорож Ми - частина людства, зайняли свої місця на кораблі і через кілька хвилин вирушаємо в цікаве і далеке плавання Математичним океаном. Перед вами карта нашої подорожі. Ми побуваємо в цікавих місцях, нам доведеться долати певні перешкоди, а тому працюватимемо під девізом: Хоч плавати нелегко через моря наук, Знання вам допоможуть, як рятувальний круг!
Перегляд файлу

Тема. Розв'язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки.

Мета. сформувати в учнів розуміння необхідності знання алгоритму розв'язування систем рівнянь способом підстановки; виробити вміння використовувати алгоритм для розв'язування систем лінійних рівнянь; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати зацікавленість, наполегливість.

Очікувані результати: учні повинні вміти застосовувати алгоритм при розв'язуванні систем лінійних рівнянь із двома змінними.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і вмінь;

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Учитель :

Доброго ранку!

Давайте   привітаємось,

І гарними словами обміняємось.

                Тож поверніться і подаруйте посмішку своїм товаришам.

П. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Учитель:     Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту, а людство - з екіпажем корабля.

Ми - частина людства, зайняли свої місця на кораблі і через кілька хвилин вирушаємо в цікаве і далеке плавання Математичним океаном. Перед вами карта нашої подорожі. Ми побуваємо в цікавих місцях, нам доведеться долати певні перешкоди, а тому працюватимемо під девізом:

Хоч плавати нелегко через моря наук,

Знання вам допоможуть, як рятувальний круг!

Запишемо в бортовому журналі дату і тему уроку.

Учитель : Сьогодні будемо відпрацьовувати навички розв'язування систем лінійних рівнянь з двома змінними способом підстановки, розвиватимемо логічне мислення. А щоб урок був гарним, цікавим, змістовним, давайте приймемо певні  правила

  • Говорити по черзі.

        Не перебивати один одного.

        Поважати усі висловлені думки.

        Не змінювати теми розмови.

        Дотримуватися «правила піднесеної руки».

    Вчити вчитися.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ.

Учитель:

Щоб свою необхідність на кораблі довести,

 Необхідно на деякі питання відповісти.

 Дехто буде вголос відповідати,

А інші - із сигнальними картками працювати.

Прийом «Бліцопитування».

Запитання:

        Що є розв'язком системи лінійних рівнянь з двома змінними?

         Що означає «розв'язати систему»?

         В чому заключається графічний спосіб розв'язування?

         Як можуть розміщуватися графіки двох рівнянь системи?

           Що можна сказати про кількість розв'язків у даному випадку?

         В чому заключається спосіб підстановки?

Учитель:

Ну що ж, ви всі гідні залишатися на кораблі. Відправляємось в мандрівку!

Поки ми курс тримали

До Країни Знань попали.

                              У цієї країни є свій закон.

                      Він ставить блок завдань на  кон.

 (Умови завдань на дошці, учні працюють усно).

Завдання 1. Які з пар чисел є розв'язком системи:

Зх + 4у =5,

-2х - 7у = 1     1) (-1;2); 2) (4;3);  3)(6;1).

Завдання 2. Скільки розв'язків має система:

7х + 4у =5,               14х + 8у= 10;                                         14х + 8у = 10,                      14х + 8у= 15?                           

                    

       Завдання 3. Назвати друге рівняння системи 5х + у = 5, Так, щоб система мала:

А) один розв'язок ;        б) безліч розв'язків;          в) жодного розв'язку.

      Як це відображається графічно? (Відповіді учнів)

У Країні Знань, у математичному місті

Літ тому не сто й не двісті,

Літ чотириста тому назад

Вигадав таке Декарт :

Королева там жила —

Координатна площина.

Ми з цією королевою знайомі і, навіть, займалися будівництвом казкового міста, а от хто такий Рене Декарт? Про це дізнавався, провівши реферативне дослідження, перший заступник капітана та науковий співробітник по сумісництву ... (виступ учня)

Учитель:

Поки ми працювали, наш корабель відплив у відкрите море, подув холодний вітер, небо затяглося темними хмарами.

Щоб наш корабель по курсу тримати

Необхідно завдання розв'язати.

(Два учні працюють біля дошки над № 1011 (4), розв'язуючи графічним способом та способом підстановки. Учні працюють у зошитах. Аналіз розв'язування задачі).

ІV. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Прийом «Самостійна робота».

Учитель:

Таємничий острів туману напустив

І систему нам пред'явив.

Її треба розв’язати  самостійно,

Не  хвилюйтеся, працюйте  спокійно.

2х-у = 2,

2х + 3у= 10.

 

Аналіз та оцінювання завдань учнів.

 

ІV. Осмислення змісту і послідовності застосування способів виконання дій.

 Прийом «Робота в парах».

 

 Учитель :

Лебеді - найромантичніші, найвідданіші, найвірніші. Про їх вірність ходять легенди. При загибелі одного із пари, інший часто залишається

самотнім до кінця свого життя. От і ми зараз продемонструємо свою дружбу, надійність, вірність, попрацювавши в парах.

На острові Любові лебеді живуть,

їх найвірніиїими із птахів зовуть.

Ви один одному допоможіть

і задачі розв 'яжіть.

(Завдання на картках. Учням роздаються картки із сумісними системами, які необхідно розв'язати різними способами. Аналіз та оцінювання робіт учнів.)

Учитель:

Уявіть себе на деякий час капітанами корабля та займіть місця за штурвалом. (Учні займають місця за комп'ютером )

Робота із опорними конспектами (електронний варіант). Викладання теми уроку з використанням «Алгебра 7 - 9».

Прийом «Колективна робота».

Острів Мудрості одарує кмітливих,

А не злих і мстивих.

Ви собі допоможіть

І задачу розв 'яжіть.

 Робота над задачею № 1012.

V. ПІДСУМОК УРОКУ.

Учитель:

Всі гарно працювали. Свої вміння показали.

 А за це жителі острова Мудрості - Сова

Нам передала наступні золоті слова:

УСПІХ = НАПОЛЕГЛИВІСТЬ + ЗНАННЯ

Із цим згодна я.

А ви не хочете сказати, що можна ще сюди додати?

 (Відповіді учнів).

На завершення я хочу сказати: З роботою справилися.

VI. Домашнє завдання

docx
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
14 березня
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку