Конспект уроку з алгебри у 8 класі "Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв'язування вправ." є підсумковим по даній темі. На уроці використано роботу в групах та самостійну роботу учнів на уроці.
Алгебра 8 клас 28.01.2015р.
Урок алгебри в 8А класі
Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ.
Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв’язувати вправи, використовуючи означення квадратного кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.
Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.
Обладнання: роздатковий матеріал, пам’ятка, картки для гри, презентація «Квадратні корені», презентація до уроку.
Методи форми та прийоми навчання: спіймай помилку,сенкан, робота в групі, . намалюй картину, самостійна робота.
Девіз уроку: «Знати – це означає насамперед уміти користуватись знаннями»
Хід уроку
Привітання ( Давайте доторкнемося долонями, віддамо частинку свого тепла один одному, одержимо позитивну енергію на цілий урок. Успіхів на уроці побажаємо один одному)
Про роботу в групах( притча)
Знання ви оціните самостійно (заносьте оцінки в картку самооцінки після кожного виду роботи)
Помічники перевіряють домашнє завдання на перерві і звітують про проведену роботу.
Я хочу почати наш урок словами «Знати – це означає насамперед уміти користуватись знаннями»
Ключове слово сьогоднішнього уроку ви відгадаєте, якщо дасте відповідь на такі запитання:
1) підземна частина рослини;
2)розв’язок рівняння;
3) спільна частина споріднених слів
(Корінь).
Отже ключовим словом буде корінь.
А про який корінь можна говорити на алгебрі?(арифметичний квадратний корінь, корінь рівняння). Ця тема дуже тісно повч’язана з такими задачами:
Задача 1Великий Піфагор обчислював гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами а=2см, b=3см:
=+ =+;
=13.
А чому дорівнює с?
Задача 2 Обчисліть довжину драбини, яку потрібно поставити до стіни висотою 3 м на відстані 2 м від стіни.
Чи могли б ми розв’язати ці задачі, якби не знали як добувати корені?
Отже сьогодні ми розв’язуємо вправи на знаходження значення виразу з коренями та розв’язуємо рівняння. Запишемо дату та тему уроку.
Що ви очікуєте від цього уроку. Запишіть свої очікування на аркушах і приклейте їх до дерева на дошці.
Я навчуся…
Я зрозумію…
Мені буде цікаво…
Почнемо урок у із сенкана, ключовим словом якого є корінь.
Сенкан має п’ять рядків.
Один іменник – назва поняття.
Два прикметники–описання поняття.
Три дієслова – визначення дії.
Фраза, яка виражає відношення до теми.
Одне слово – синонім до теми.
Отже, пропоную іменник корінь, але не корінь слова, дерева, зуба, а корінь як математичне поняття, той корінь, про який ми говорили на попередніх уроках.
Учні складають сенкан.
Арифметичний квадратний.
Додаємо, множимо, ділимо.
Арифметичний квадратний корінь – число невід’ємне.
Радикал.
А які знання ми маємо? Що нам сьогодні пригодиться на уроці. Давайте пригадаємо
Я роздам вам карточки, з однієї сторони буде запитання, а з другої відповідь, але не на ваше запитання, а на запитання з другої карточки. Перший учень читає питання, а інший шукає відповідь у себе на карточці і т. д.
|
Квадратним коренем з числа а називається таке число,квадрат якого дорівнює а |
= |
.Арифметичним квадратним коренем з числа а називається невід’ємне число,квадрат якого дорівнює а. |
= |
Символ
|
Яких значень може набувати підкореневий вираз |
Рівняння має два корені |
Що називають арифметичним квадратним коренем з числа а |
Рівняння має один корінь |
Як називають число а у записі |
10 |
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а=0 |
80 |
Як розв’язати рівняння =а |
a- підкореневий вираз. |
Як іще називається знак кореня |
тільки додатних |
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а |
0,2 |
Які числа називаються ірраціональними |
Числа, які є нескінченними неперіодичними десятковими дробами
|
Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а |
Скористатися означенням квадратного кореня |
Що називають квадратним коренем з числа а |
Рівняння розв’язків немає |
Теорію ви засвоїли, а тепер спробуйте використати ці знання для перевірки правильності розв’язування вправ.
, |
Х2 =4 х2 =3 х2 =16 х2 =0 Х=2, х=3 х=4 х=0 Х=-2 х=-3 х=-4 |
Які з чисел 12; 0,1; ; ; -23; 2,3; ; -1,56; Ірраціональні: |
Помилки ви добре виправляєте, а чи зможете самі придумати завдання?
Кожна група витягує картку, на якій записані числа або речення: |
45 Не має змісту. Не має коренів. |
Потрібно скласти завдання, відповіддю до якого буде запис на картці. |
Учні записують завдання на дошці, перевіряють. (Представник від групи)
1 Намалюємо картину Завдання на комп’ютері
Відпочиваємо Фізкультхвилинка
Цікаве про корені( діти підготували цікаві повідомлення про корінь квадратний, повідомлення у додатку) Вірш про корінь (читає учениця)
2 Працюємо в групі
Виконуємо 1 завдання у групі, якщо немає запитань, слідуючі завдання самостійно, з подальшою перевіркою
1 Обчислити
( )², · , ( 3 )².
2. Розв’язати рівняння
х² = 36, = 5, у² + 49 = 0, х2= 7
3. Знайти значення виразу
а); б);в);
г); д)3; е)-7.
4. Яке натуральне число знаходиться між числами
і ?
А. 2 Б. 3 В. 9 Г. таких чисел немає
5. Яке з чисел є раціональним ?
, ,
х2=16; х2-7=0; х2+3=0; 0,6-х2=0; х2-5=0; х2-1=0; х2-0,09=0; n2=; d2= π.
(х+3)2=100; (х-4)2=6; (х+3)2=-9
; ; ; ; 5-=12
Самостійна робота
А |
Б |
В |
Г |
= 8 |
= -6 |
= 6 |
= 3 |
А |
Б |
В |
Г |
0,06 |
0,006 |
0,15 |
0,0015 |
А |
Б |
В |
Г |
36 |
108 |
54 |
18 |
А |
Б |
В |
Г |
х >0 |
х < 0 |
х = 0 |
х ≤ 0 |
А |
Б |
В |
Г |
3 |
1 |
5 |
-3 |
А |
Б |
В |
Г |
5 |
5; -5 |
-5 |
Розв’язків немає |
В, А, Б, Г, В, Б
1.Знайдіть значення виразу а) ·;
б) ; в)
2. Розв’язати рівняння
а) ; б), в)х2 =1; г) 2(х2 + 1) = 10.
Чи справдилися ваші очікування від уроку?
У кого не справдилися, заберіть свої листочки, прикріпіть до зошита на сторінці, на якій ми працювали. Нехай він нагадує про урок і про те, що ви маєте проблеми, які потрібно розв’язати.
Виставити оцінки.
Пам’ятайте слова французського інженера-фізика Лауе: «Освіта є те, що залишається, коли все вивчене уже забуто». Думаю, що освіта,яку ви одержуєте буде відповідати сьогоденню.
Домашнє завдання буде творче: складіть рекламу кореню, або розповідь чи казку про корінь;
І рівень №390(2,3), №402(2)
ІІ рівень №390(5,6), №402(4)
ІІІ рівень№398(3), №412(1, 3)
ПІП |
||
Картка самооцінювання |
Максимум |
Бали, одержані на уроці |
|
3 |
|
|
1 |
|
|
4 |
|
|
4 |
|
|
6 |
|
|
6 |
|
|
6 |
|
|
2 |
|
30-32 – «12»
25 – 29 – «11»
21-24 – «10»
18 – 20 – «9»
14- 17 – «8»
12 – 13 – «7»
10-11 – «6»
8 – 9 – «5»
6 – 7 – «4»
4-5 – «3»
2-3 – «2»
1 – «1»
1
Киричок В.О.