Конспект уроку з алгебри у 8 класі "Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ."

Про матеріал

Конспект уроку з алгебри у 8 класі "Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв'язування вправ." є підсумковим по даній темі. На уроці використано роботу в групах та самостійну роботу учнів на уроці.

Перегляд файлу

Алгебра 8 клас                                             28.01.2015р.

 

Урок алгебри в 8А класі

Тема уроку. Квадратний корінь . Арифметичний квадратний корінь. Розв’язування вправ.

Мета уроку. формувати вміння і навички учнів розв’язувати вправи, використовуючи означення квадратного  кореня, розвивати навички розумових дій, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, шукати закономірності, розвивати творче мислення, увагу, тренувати зорову пам'ять, виховувати волю, позитивні риси характеру: доброзичливість, взаємовиручку, справедливість.

 

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок.

 

Обладнання: роздатковий матеріал, пам’ятка, картки для гри, презентація  «Квадратні корені», презентація до уроку.

 

Методи форми та прийоми навчання: спіймай помилку,сенкан, робота в групі, . намалюй картину, самостійна робота.

 

Девіз уроку: «Знати – це означає насамперед уміти користуватись знаннями»

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання ( Давайте доторкнемося долонями, віддамо частинку свого тепла один одному, одержимо позитивну енергію на цілий урок. Успіхів  на уроці побажаємо один одному)

Про роботу в групах( притча)

Знання ви оціните самостійно (заносьте оцінки в картку самооцінки після кожного виду роботи)

ІІ Перевірка домашнього завдання

Помічники перевіряють домашнє завдання на перерві і звітують про проведену роботу.

ІІІ Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання

Я хочу почати наш урок словами «Знати – це означає насамперед уміти користуватись знаннями»

Ключове слово сьогоднішнього уроку ви відгадаєте, якщо дасте відповідь на такі запитання:

1) підземна частина рослини;
2)розвязок рівняння;
3) спільна частина споріднених слів

(Корінь).

 Отже ключовим словом буде корінь.

А про який корінь можна говорити на алгебрі?(арифметичний квадратний корінь, корінь рівняння). Ця тема дуже тісно повч’язана з такими задачами:

Задача 1Великий Піфагор обчислював гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами а=2см, b=3см:
    =+    =+;
   =13.

А чому дорівнює с?

Задача 2  Обчисліть довжину драбини, яку потрібно поставити до стіни висотою 3 м на відстані 2 м від стіни.
Чи могли б ми розв’язати ці задачі, якби не знали як добувати корені?

Отже сьогодні ми розв’язуємо вправи на знаходження значення виразу  з коренями та  розв’язуємо рівняння. Запишемо дату та тему уроку.

 

Що ви очікуєте від цього уроку. Запишіть свої очікування на аркушах і приклейте їх до дерева на дошці.

Я навчуся…

Я зрозумію…

Мені буде цікаво…

Почнемо урок у із сенкана, ключовим словом якого є корінь.

Сенкан має п’ять рядків.

Один іменник – назва поняття.

Два прикметники–описання поняття.

Три дієслова – визначення дії.

Фраза, яка виражає відношення до теми.

Одне слово – синонім до теми.

Отже, пропоную іменник корінь, але не корінь слова, дерева, зуба, а корінь як математичне поняття, той корінь, про який ми говорили на попередніх уроках.

 

 

Учні складають сенкан.

Корінь.

Арифметичний квадратний.

Додаємо, множимо, ділимо.

Арифметичний квадратний корінь – число невід’ємне.

Радикал.

ІV Актуалізація опорних знань

А які знання ми маємо? Що нам сьогодні пригодиться на уроці. Давайте пригадаємо

Я роздам вам карточки, з однієї сторони буде запитання, а з другої відповідь, але не на ваше запитання, а на запитання з другої карточки. Перший учень читає питання, а інший шукає відповідь у себе на карточці і т. д.

Квадратним коренем з числа а називається таке число,квадрат якого дорівнює  а

=

.Арифметичним квадратним коренем з числа  а називається невід’ємне число,квадрат якого дорівнює  а.

=

Символ називають ще «радикал»

 

Яких значень може набувати підкореневий вираз

Рівняння має два корені

Що називають арифметичним квадратним коренем з числа а

Рівняння має один корінь

Як називають число а у записі

10

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а=0

80

Як розв’язати рівняння

a- підкореневий вираз.

Як іще називається знак кореня

тільки додатних

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а0

0,2

Які числа називаються ірраціональними

Числа, які є нескінченними неперіодичними десятковими дробами

 

Скільки розв’язків має рівняння х2 =а, якщо а0

Скористатися означенням квадратного кореня

Що називають квадратним коренем з числа а

Рівняння розв’язків немає

 Теорію ви засвоїли, а тепер спробуйте використати ці знання для перевірки правильності розв’язування вправ.

, 

Х2 =4 х2  =3 х2 =16 х2 =0

Х=2, х=3 х=4 х=0

Х=-2 х=-3 х=-4

Які з чисел 12; 0,1; ; ; -23; 2,3; ; -1,56; ;1,(3) є ірраціональними числами.

Ірраціональні:

Помилки ви добре виправляєте, а чи зможете самі придумати завдання?

Кожна група витягує картку, на якій записані числа або речення:

 45                  Не має змісту.                  Не має коренів.

Потрібно скласти завдання, відповіддю до якого буде запис на картці.

Учні записують завдання на дошці, перевіряють. (Представник від групи)

V Набуття навичок розв’язування вправ

1 Намалюємо картину Завдання на комп’ютері

Відпочиваємо Фізкультхвилинка

 

Цікаве про корені( діти підготували цікаві повідомлення про корінь квадратний, повідомлення у додатку) Вірш про корінь (читає учениця)

2 Працюємо в групі

Виконуємо 1 завдання у групі, якщо немає запитань, слідуючі завдання самостійно, з подальшою перевіркою

1 Обчислити

(    )², · , ( 3 )².

2. Розв’язати рівняння

х² = 36,    = 5,    у² + 49 = 0, х2= 7

3. Знайти значення виразу

а); б);в);
г); д)3; е)-7.

4. Яке натуральне число знаходиться між числами                

і  ?

А. 2    Б. 3      В. 9      Г. таких чисел немає

  5. Яке з чисел є раціональним ?

, ,

  1. Розв’язати рівняння

х2=16; х2-7=0; х2+3=0; 0,6-х2=0; х2-5=0; х2-1=0; х2-0,09=0; n2=; d2= π.

  1. Розв’яжіть рівняння і знайдіть яке рівняння має дійсні корені

(х+3)2=100; (х-4)2=6; (х+3)2=-9

  1. Розв’язати рівняння і вказати рівняння, яке має дійсні корені

; ; ; ; 5-=12

 

Самостійна робота

  1.              Яка рівність с правильною?

А

Б

В

Г

= 8

= -6

= 6

= 3

  1.              Обчисліть: .

А

Б

В

Г

0,06

0,006

0,15

0,0015

  1.              Знайдіть значення виразу .

А

Б

В

Г

36

108

54

18

  1.              Укажіть усі значення змінної х, при яких вираз має зміст.

А

Б

В

Г

х >0

х < 0

х = 0

х ≤ 0

  1.              Розв'яжіть рівняння .

А

Б

В

Г

3

1

5

-3

 

 

 

  1.              Розв’яжіть рівняння х2 +5=30

 

А

Б

В

Г

5

5; -5

-5

Розв’язків немає

 

 

 

В, А, Б, Г, В, Б

 

1.Знайдіть значення виразу а) ·;

б) ; в)

2. Розв’язати рівняння

а) ; б), в)х2 =1; г) 2(х2 + 1) = 10.

VПідсумок уроку

Чи справдилися ваші очікування від уроку?

У кого не справдилися, заберіть свої листочки, прикріпіть до зошита на сторінці, на якій ми працювали. Нехай він нагадує про урок і про те, що ви маєте проблеми, які потрібно розв’язати.

Виставити оцінки.

VIДомашнє завдання

Пам’ятайте слова  французського інженера-фізика Лауе: «Освіта є те, що залишається, коли все вивчене  уже забуто». Думаю, що освіта,яку ви одержуєте буде відповідати сьогоденню.

Домашнє завдання буде творче: складіть рекламу кореню, або розповідь чи казку про корінь;

І рівень №390(2,3), №402(2)

ІІ рівень №390(5,6), №402(4)

ІІІ рівень№398(3), №412(1, 3)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІП

Картка самооцінювання

Максимум

Бали, одержані на уроці

  1. Сенкан

3

 

  1. Перевірка теоретичного матеріалу

1

 

  1. Спіймай помилку

4

 

  1. Склади завдання

4

 

  1. Намалюємо картину

6

 

  1. Роз’язування вправ у групі

6

 

  1. Самостійна робота

6

 

  1. Додаткові бали

2

 

 

 

30-32 – «12»

25 – 29 – «11»

21-24 – «10»

18 – 20 – «9»

14- 17 – «8»

12 – 13 – «7»

10-11 – «6»

8 – 9 – «5»

6 – 7 – «4»

4-5 – «3»

2-3 – «2»

1 – «1»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Киричок В.О.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хараман Світлана Михайлівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 2. Квадратні корені. Дійсні числа
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
3458
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку