Тема: Здоровая еда (Healthy food )
(6 класс )
Садовская Яна Ивановна, учитель английского языка
Цели и задачи:
1.Ввести новые лексические единицы по теме «Еда».
2.Обобщить, систематизировать и активизировать в речи материал по теме «Еда».
3. Развивать навыки диалогической и монологической речи, письменной речи.
4.Продолжать развивать навыки в грамматике (модальный глагол should ).
5.Развивать память, внимание, логическое мышление.
6. Прививать навыки правильного питания и вкус к здоровой пище.
Оборудование: мультимедийная доска, компьютер, раздаточный материал.
Тип урока: комбинированный
Ход урока
1. Приветствие
2. Сообщение темы и целей урока (1слайд)
- Запись даты и темы урока в тетрадь.
What date is it today?
The topic for today is «Healthy food»
At this lesson we will speak about healthy food and fast food. We will train the modal verb should. We will also guess the riddles , discuss the balanced and unbalanced food.
3.Проверка домашнего задания
4.Введение в атмосферу иностранного языка
Look at the blackboard and continue the group of words (2слайд)
Drinks: tea, milk, juice, coffee, water….
Vegetables: tomatoes, radish, cucumber, cabbage, carrot, potato…..
Fruit: apple, lemon, orange, cherry, kiwi, peach, plum, apricot…..
II. Основная часть урока
1.Ввод новых слов (3 слайд)
headache
earache
stomachache
toothache
a sore throat
to catch a cold
2.Активизация новых ЛО темы:
Reading упр.24(а), с.58
3. Физпауза.
I think you are tired. Let us do some exercises for your eyes. Look at me and repeat
Look at the window,
Look at the door,
Look at the ceilling,
Look at the floor.
4.Грамматический материал (модальный глагол – should )
Modаl verb should
Используют для совета, предложения, пожелания
Этот модальный глагол можно сравнить с модальным глаголом must
You should take some medicine. ( совет)
You must do your homeworks. ( правило)
5.Работа в парах (развитие навыков диалогической речи)
Ask a question to the partner (in a chain):
Упр.25,с.59.
6.Развитие навыков письма
Children, you know that fast food is very unhealthy. People become fat. They
have many problems with their health: headache, toothache, stomachache.и т.д.
Задание: Напишите продукты (слайд 4 и 5), которые мы можем отнести к полезным продуктам и вредным.
Write down the fast food products and the healthy food products
fast food |
healthy food |
|
hamburger chips pizza cake coffee chocolate coca-cola pasta
|
7.Riddles (6 слайд ) отгадать загадки
1.It’s not meat.
It’s not a vegetable or fruit.
It’s not a drink.
It’s sweet.
Bears like it.
What is it? (Honey)
3.It’s not sweet.
It’s not meat.
It’s not a vegetable.
It’s not a drink.
Monkeys like it.
What is it? (Bananas)
3.I t’s white outside,
and yellow inside.
We have it from chicken. (Egg)
4. It is round and juicy .It can be red, yellow and green.(Apple).
5. You smile when you name it. The mouse likes it very much. (Cheese)
8. Now I will give you a table with a teenage diet .Look through the table and choose the healthy one for one day.
|
breakfast |
lunch |
dinner |
In between |
supper |
Monday |
sweets |
chocolate, lemon
|
Macaroni and meat, chips, bread
|
chocolate sweets |
butter fish coca-cola
|
Tuesday |
Porridge,
orange juice |
fruit,
tomato soup |
Roast beef, broccoli, potato, sweet corn |
ice cream coffee
|
cheese vegetables
|
Wednesday |
porridge
and toast
|
chicken soup,
lemon,
apple
|
sandwich, ham, salo apple
|
fruit
nuts |
fruit
milk
cornflakes |
Thursday |
eggs
tomato
|
candy,
chips
|
pasta,
roast potatoes
|
chips |
fried potato |
Friday |
coffee
ham |
Two bread rolls, cookie |
spaghetti, garlic bread, ice cream |
chocolate
cake |
rice, coffee
|
слайд 13(balanced and unbalanced food)
9. Let us finish the lesson with the proverb “An apple a day, take a doctor away”
Give the Ukrainian equivalents to this proverb.
III. Заключительная часть урока
1.Подведение итогов. Оценивание.
2.Домашнее задание
Подготовить презентации по теме «Еда»