Конспект уроку з біології для 8-го класу на тему "Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору"

Про матеріал

Конспект уроку біології "Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору" у 8 класі створений у відповідності до чинної програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням змін, затверджених МОН. Призначений для вчителів біології загальноосвітніх навчальних закладів.

Перегляд файлу

Тема.  Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.

Мета: сформувати уявлення учнів про будову та функції зорової сенсорної системи, сформувати вміння пояснювати процес сприйняття світла, кольору, простору; навчити розпізнавати елементи будови ока, формувати уміння встановлювати взаємозв’язок між будовою та функціями ока, сформувати уміння виявляти сліпу пляму на сітківці ока та визначати здатність ока до акомодації, сприяти застосуванню знань учнів для дотримання правил профілактики порушень зору та попередження захворювань органів зору; навчити оцінювати значення зорової сенсорної системи для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем.

Завдання:

  •                   визначити функції зорової сенсорної системи;
  •                   вивчити будову зорової сенсорної системи;
  •                   навчитися розпізнавати елементи будови ока та встановлювати взаємозв’язок між будовою та функціями цих елементів;
  •                   навчитися застосувати знання для дотримання правил профілактики порушень зору та попередження захворювань органів зору;
  •                   навчитися характеризувати значення зорової сенсорної системи для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем;
  •                   виконати лабораторні дослідження «Визначення акомодації ока».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Терміни і поняття: зорова сенсорна система, очне яблуко, склера, судинна оболонка ока, рогівка, райдужка, зіниця, кришталик, склисте тіло, сітківка, акомодація ока, гострота зору, бінокулярний зір, короткозорість і далекозорість, косоокість, куряча сліпота, дальтонізм.

Обладнання: підручники, таблиці, відео, слайди презентації, матеріали для лабораторного дослідження.

 

Хід уроку

І. Організація роботи

Привітання, психологічне налаштування учнів на роботу                            (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №1).

ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань учнів

Фронтальна бесіда:

- Дайте визначення поняття «сенсорні системи». Чи можна сенсорні системи назвати аналізаторами? Чи можна сенсорні системи назвати органами чуття? (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №2)

- Які основні структурні елементи входять до складу всіх сенсорних систем? (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №3)

- Які основні сенсорні системи людини вам відомі?                                        (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №4)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Демонстрація відео про первоцвіти                                                        (https://www.youtube.com/watch?v=3kWaz3aruQU&app=desktop).

Створення проблемної ситуації:

- Один фізик сказав: «Око дивиться, а мозок бачить»                                      (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №6). Як ви розумієте це висловлювання? Ми побачили це відео за допомогою мозку!?

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

(https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайди №7 і 8; запис в зошит).

V. Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу

Блок 1. Значення зору (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №9).

Блок 2. Структура зорової сенсорної системи.

Складання інтерактивної схеми «Зоровий аналізатор»                                 (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №10).

Блок 3. Око: будова та функції.

1. Цікаві факти про око людини (повідомлення учня, демонстрація відео https://www.youtube.com/watch?v=UJ5DYIx2IMc&app=desktop).

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди під час демонстрації відео «Око людини» (http://www.mozaweb.com/uk/mozabook).

3. Демонстрація відео «Будова ока. Механізм формування зображення»

(http://www.mozaweb.com/uk/mozabook).

Лабораторне дослідження №9

(https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №12)

Інструктаж з безпеки під час виконання лабораторного дослідження № 9.

Тема: Визначення акомодації ока.

Мета: ознайомитися з:

- методами дослідження акомодації ока;

формувати уміння і навички:

- визначати здатність ока до акомодації;

розвивати уміння і навички:

  • проводити спостереження та самоспостереження.

Шпаргалка (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайди №13 і 14). Властивість ока пристосовуватись до чіткого бачення предметів, розташованих на різній відстані від нього, називається акомодацією. Вона можлива завдяки здатності кришталика змінювати свою кривизну, а отже, й заломлюючу силу. При розгляданні предметів на далекій відстані кришталик стає більш плоским, а при розгляданні близько розташованих предметів – опуклим. При порушенні акомодаційної здатності кришталика спостерігаються далекозорість чи короткозорість.

VІ. Осмислення об’єктивних зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі

Інтерактивна вправа «Будова ока» (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №15; https://learningapps.org/).

Інтерактивна вправа «Встанови відповідність» (https://learningapps.org/).

Інтерактивна вправа «Перший мільйон» (https://learningapps.org/).

VІІ. Узагальнення і систематизація знань

Загальне обговорення проблемної ситуації.

«Дивитися» - це отримувати за допомогою органів зору якусь інформацію, а «бачити» - значить сформувати в головному мозку результуюче відчуття, зоровий образ (наприклад, відомий психологічний тест Роршаха «чорнильна пляма» чи знаменита скульптура Пікассо перед будівлею «Сіті-холл» в Чикаго - https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №16).

 Тому виникають питання: а чи дійсно ви бачите те, на що дивитеся та чи дійсно ми знаємо, як виглядаємо ми самі? І чи дійсно сніг такий, яким ви його бачите?!

Демонстрація відео «Дальтонізм – кольора сліпота»  (http://www.mozaweb.com/uk/mozabook).

VІІІ. Підсумки уроку

Оцінювання роботи учнів.

Домашнє завдання (https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-zorova-sensorna-sistema-oko-gigiena-zoru-13359.html слайд №17); опрацювати відповідні параграфи у підручнику; підготувати цікаву інформацію про слухову сенсорну систему (за бажанням).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 19
Оцінки та відгуки
  1. Антонець Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Баюрко Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3.  Liudmyla
    Цікавий формат.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Прокопенко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Mudrak Oleksandr
    Дійсно чудово
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6.  Vita
    Все чітко і зрозуміло.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Логвиненко Євгенія
    Професійно! Успіхів у роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Остапенко Іра
    Мені сподобалось
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Некрасова Наталія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Mudrak Galyna
    дуже професійно. майстер
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Некрасова Наталія Володимирівна
    Ви напевно чудовий вчитель... Конспект цікавий і змістовний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Круць Олексій Анатолійович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Ваколюк Наталія
    Все дуже чітко,грамотно і послідовно.Сподобалось.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Яцук Наталія Олександрівна
    Високий рівень розробки, дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Гордієнко Олена Вячеславівна
    сподобалося, як знахідка для сьогоднішнього уроку
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Савчин Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Прокуда Юлія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Урбан Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Мацюк Лариса Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 16 відгуків
doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
4 березня 2018
Переглядів
6501
Оцінка розробки
5.0 (19 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку