Конспект уроку з читання. Ігоро Калинець "Про що розповіла нагідка", 3 клас.

Про матеріал
  • Даний урок дає можливість вдосконалювати навички свідомого виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; поповнювати словниковий запас учнів; розвивати мовлення учнів; виховувати ініціативу і творчість на уроці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Організація класу

Дитинства щаслива країна

Відкрила веселі шляхи.

По них так бадьоро крокуєм

Читаєм, спілкуємось ми

Тому залишаймо дитячі забави

І дружно беремось за справи!

  • А тепер зручніше сідайте, починаємо урок.

Перевірка домашнього завдання

  • Що було задано додому?
  • Хто автор вірша?
  • Який був настрій у нагідки? Чому?

Вправи на вдосконалення навичок читання

Учитель. Щоб нам гарно розмовляти,

                  Потрібно  мову тренувати!

  • Тому ми розпочинаємо розчитування.
  1. Робота над скоромовкою.

 

Нагідки ранком сумували,

Що дощі на них не впали.

Алла їх пополивала,

Щоб вони не сумували.

  • Читаємо : черепахою, сорокою.

Актуалізація опорних знань

  1. Фронтальне опитування.
  • Діти, давайте пригадаємо що таке казка?
  • А які ви знаєте казки?
  • А чим відрізняються авторські казки від народних?
  • А зараз поглянемо на екран і зіграємо у гру «Яка це казка авторська чи народна?»

Оголошення теми і завдань уроку

  1. Бесіда.
  • На сьогоднішньому уроці ми будемо читати казку Ігоря Калинця «Про що розповіла нагідка».
  • Пригадайте, який твір про нагідку ви вже знаєте?
  • А чим цікава ця рослина? Що в ній є такого незвичайного?

( Розповідь учня про лікувальні властивості)

 

  1. «Очікування».
  • Діти , скажіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього нашого уроку?

Отже, сьогодні  на уроці ми:

 

  • ознайомитись з життєвим і творчим шляхом Ігоря Калинця;
  • збагатити словниковий запас;
  • вдосконалювати навички свідомого читання;
  • дізнатися головну думку твору.

 

  1. Розповідь про Ігоря Калинця.
  • А зараз ми з вами дізнаємось хто такий Ігор Калинець.

(Розповідь про письменника)

Ігор Калинець — живе і працює у Львові. З раннього дитинства майбутній поет цікавився історією своєї Батьківщини, культурою рідного народу. І, звичайно, коли почав писати свої твори, то в них висловлював любов до неньки - України, до звичаїв рідного народу. Та за тодішньої влади це був злочин. Поет встиг видати лише однісіньку маленьку книжечку «Вогонь Купала» в 1966 році, і за це був засланий у далекий холодний Сибір. Його твори друкувались лише за кордоном. Тепер, нарешті, починають друкувати поезію Калинця і в Україні.

                    Важко було людині, яка всім серцем любила Україну, жити так далеко від неї, від друзів, від рідних. Та була в нього єдина втіха, яка підтримувала поета. Ось послухайте: « І була в мене єдина радість — невеличка грядка квітів. Щодень я милувався нею, спостерігав, як поспішають квіти вибуяти за коротке північне літо,  зацвісти і дати насіння».

         Вижити, не скоритися та ще й писати такі мудрі,  добрі, красиві твори допомагала поетові його маленька  донечка Дзвінка. Для неї тато написав цілу книжечку,  яка так і називається «Книжечка для Дзвінки». ; У ній поет учить нас у буденному бачити незвичайну, дивовижну красу.

 

  1. Бесіда.
  • Що ви запамятали про І. Калинця?
  • Де він живе?
  • Хто може показати на карті?
  • Куди він був засланий?
  • Де знаходиться Сибір?

(Робота з картою)

 

  1. Виставка книг  письменника
  • А тут ви бачите виставку книг Ігоря Калинця.

 

Фізкультхвилинка

 

Робота над новим матеріалом

  • А зараз ми будемо працювати над  твором. Прочитайте заголовок.
  • Як ви думаєте про що могла розповісти нагідка?

 

  1. Первинне сприймання твору. Читання вчителем.
  • Отже, про що розповіла нагідка?

 

  1. Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Цілющий – який має лікувальні властивості.

Нівроку – нічого собі, не погано, так як треба.

Флейта – музичний інструмент, що являє собою деревяну трубку.

Публіка – люди, що перебувають де – небудь як    глядачі, слухачі, відвідувачі.

 

б) Завдання на картках.

Безкоштовно,                                       цілющими,                                                памятник,                                             мандрівний,                                                   знайомий,                                              Антарктида

календула,                                                                       

  • Прочитайте слова. Що означають слова Антарктида, мандрівний?

 

  1. Самостійне читання учнями. Вправа «Губи».
  • Де жила нагідка ?

 

  1. Перевірка первинного сприймання.
  • Чому квітку називають календулою? Знайдіть в тексті.
  • Чому нагідку шанували і бідні і багачі? Знайдіть і зачитайте в тексті.
  • Про що почала мріяти квітка?
  • Хто допоміг здійснитися мрії квітки?
  • Хто головний герой казки?
  • Зачитайте діалог музики і квітки.
  • Знайдіть у тексті загадку і зачитайте її хором.
  • Прочитайте, як подорожували музика з нагідкою.
  • Чи залишилася нагідка в новій країні, де завжди є сніг?
  • А хто може показати шлях, який подолала нагідка від Італії до Антарктиди?
  • А як незвично прозвали нагідку на новій батьківщині?
  • А як по іншому можна назвати ці слова?
  • Як ви думаєте, у чому подорожувала нагідка? А чому?
  • А яка є квітка по характеру?
  • Отже, доведіть, що цей твір казка?
  • Зачитайте зачин казки. Перекажіть основну частину. Зачитайте кінцівку казки.

 

  1. Хвилинка релаксації. Творча робота над казкою.
  • Складіть продовження казки. Розкажіть, як нагідка побачила сніг, як пережила зиму.

 

  1. Робота над виразністю.
  • Зачитайте перше речення у другому абзаці. Яке це речення? Чому?
  • А давайте це речення прочитаємо  із запитальною інтонацією. А тепер з окличною.

 

  1. Гра «Квітка рішень»
  • Чого навчає нас ця казка?
  • Яка головна думка твору?

Отже, щоб збулося те що ми хочемо, обовязково потрібно мріяти і йти до своєї мети.

Кожна мрія тобі дається разом з силами, необхідними для її здійснення. Однак, тобі, можливо, доведеться заради цього попрацювати.

                                            Річард Бох

 

Підсумок уроку

  1. Тестування

1. Календула жила в теплій  Італії ?

а) так;

б) ні.

2. Нагідка довідалася, що на півночі є країна, де взимку випадає білий холодний пух ?

а) так;

б) ні.

3. Нагідка подорожувала сама ?

а) так;

б) ні.

4. Квітка залишилася в країні, де падає сніг.

а) так;

б) ні.

5. Нагідка має одне імя?

а) так;

б) ні.

- А тепер скажіть, чи виправдалися ваші очікування щодо сьогоднішнього нашого уроку?

- Подивіться на екран, чи виконали ми поставлені завдання?         

 Домашнє завдання

 Читати і переказувати казку. Знайти вірші та загадки про нагідки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку з літературного читання

Ігор Калинець. «Про що розповіла нагідка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала                                                                                                                                                  вчитель початкових класів

Тарасюк Віта Анатоліївна

docx
Додано
12 лютого 2018
Переглядів
3457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку