Хід уроку
Організація класу
Дитинства щаслива країна
Відкрила веселі шляхи.
По них так бадьоро крокуєм
Читаєм, спілкуємось ми
Тому залишаймо дитячі забави
І дружно беремось за справи!
Перевірка домашнього завдання
Вправи на вдосконалення навичок читання
Учитель. Щоб нам гарно розмовляти,
Потрібно мову тренувати!
Нагідки ранком сумували,
Що дощі на них не впали.
Алла їх пополивала,
Щоб вони не сумували.
Актуалізація опорних знань
Оголошення теми і завдань уроку
( Розповідь учня про лікувальні властивості)
Отже, сьогодні на уроці ми:
(Розповідь про письменника)
Ігор Калинець — живе і працює у Львові. З раннього дитинства майбутній поет цікавився історією своєї Батьківщини, культурою рідного народу. І, звичайно, коли почав писати свої твори, то в них висловлював любов до неньки - України, до звичаїв рідного народу. Та за тодішньої влади це був злочин. Поет встиг видати лише однісіньку маленьку книжечку «Вогонь Купала» в 1966 році, і за це був засланий у далекий холодний Сибір. Його твори друкувались лише за кордоном. Тепер, нарешті, починають друкувати поезію Калинця і в Україні.
Важко було людині, яка всім серцем любила Україну, жити так далеко від неї, від друзів, від рідних. Та була в нього єдина втіха, яка підтримувала поета. Ось послухайте: « І була в мене єдина радість — невеличка грядка квітів. Щодень я милувався нею, спостерігав, як поспішають квіти вибуяти за коротке північне літо, зацвісти і дати насіння».
Вижити, не скоритися та ще й писати такі мудрі, добрі, красиві твори допомагала поетові його маленька донечка Дзвінка. Для неї тато написав цілу книжечку, яка так і називається «Книжечка для Дзвінки». ; У ній поет учить нас у буденному бачити незвичайну, дивовижну красу.
(Робота з картою)
Фізкультхвилинка
Робота над новим матеріалом
а) Довідкове бюро.
Цілющий – який має лікувальні властивості.
Нівроку – нічого собі, не погано, так як треба.
Флейта – музичний інструмент, що являє собою дерев’яну трубку.
Публіка – люди, що перебувають де – небудь як глядачі, слухачі, відвідувачі.
б) Завдання на картках.
Безкоштовно, цілющими, пам’ятник, мандрівний, знайомий, Антарктида
календула,
Отже, щоб збулося те що ми хочемо, обов’язково потрібно мріяти і йти до своєї мети.
Кожна мрія тобі дається разом з силами, необхідними для її здійснення. Однак, тобі, можливо, доведеться заради цього попрацювати.
Річард Бох
Підсумок уроку
1. Календула жила в теплій Італії ?
а) так;
б) ні.
2. Нагідка довідалася, що на півночі є країна, де взимку випадає білий холодний пух ?
а) так;
б) ні.
3. Нагідка подорожувала сама ?
а) так;
б) ні.
4. Квітка залишилася в країні, де падає сніг.
а) так;
б) ні.
5. Нагідка має одне ім’я?
а) так;
б) ні.
- А тепер скажіть, чи виправдалися ваші очікування щодо сьогоднішнього нашого уроку?
- Подивіться на екран, чи виконали ми поставлені завдання?
Домашнє завдання
Читати і переказувати казку. Знайти вірші та загадки про нагідки.
Розробка уроку з літературного читання
Ігор Калинець. «Про що розповіла нагідка»
Підготувала вчитель початкових класів
Тарасюк Віта Анатоліївна