Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему : КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 3 класу на тему : " КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ. ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)". Даний урок розроблено з метою ознайомити учнів із творчістю Оксани Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мов­лення, фонематичний слух, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи..

Перегляд файлу

Путивльська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 2 ім. Г.Я.Базими

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

уроку  літературного читання  в 3 класі

 

КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ.

ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготувала                      

                                                                             Чумакова Н.А.

 

ТЕМА.  КОЛИ ТВІР ВІДКРИВАЄ СВОЇ ТАЄМНИЦІ.

ОКСАНА ІВАНЕНКО «СИНИЧКА» (скорочено)

 

Мета: ознайомити учнів із творчістю Оксани Іваненко; вчити правильно, свідомо та виразно читати прозові твори, аналізувати прочитане; розвивати зв'язне мов­лення, фонематичний слух, образне мислення; виховувати бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: портрет О. Іваненко, індивідуальні картки , ілюстрація синички, схема – опора.

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Чути дзвоник голосистий,

Ллється голос його чистий,

Всіх скликає на урок

Цей чудовий наш дзвінок.

Ви спокійно всі сідайте,

Працювати починайте.

 

ІІ. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Гра «Прочитай прислів'я»

 Прочитайте слова якнайшвидше. Вдруге у кожному слові швидко прочитуйте тільки першу букву.

  Ягода, крапля, елеватор, намисто, агроном, стежка» інструмент, напер­сток, небосхил, яхта, танець, айстра, куниця, ескіз, йорж, кульбаба, об­личчя, решето, індик, нарада, нарешті, ячмінь. (Яке насіння, таке й ко­ріння.)

- Як ви його розумієте?

   Морозиво, іриска, цукерка, насіння, іній, завірюха, нероба, атлетика, но­жиці, ніж, ярмарок, нутрія, абзац, віхола, страва, ескімо, журавлина, и, торт, тістечко, ярина. (Міцні знання на все життя.)

- Поясніть, як ви розумієте прислів’я. 

 

2. Гра «Букву уявляй — слово читай»

 Читайте слова у стовпчиках, уявляючи на місці риски вказані букви,
які позначають голосні звуки. Намагайтеся читати швидко і правильно.

Е Е А

Е Е А

И И А

с-р-д-

д-р-в-

д-т-н-

ч-р-мх-

в-т-р-н

б-л-н-

в-с-л-

б-р-з-

к-сл-чк-

з-л-н-

п-р-л-з

с-в-н-

п-р-к-з

л-л-к-

д-в-н-

н-б-с-

в-с-лк-

хв-л-н-

см-р-к-

ш-р-нг-

ш-пш-н

в-дм-ж-

В-н-р-

ш-р-н-

III.   ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 

1. Читання казки за абзацами.

В. Сухомлиський « Снігуроньчина пісня»

  • Що збереглося серед білих заметів?
  • Про що співала Снігуронька?
  • Чому стало тихо?

- Що почула дівчина?

2.Переказ казки за абзацами.

 

IV.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Відгадайте загадку.

   Жовтогруді щебетушки, Сірі лапки, білі щічки,

Мають чорні капелюшки,  Називаються... (синички)..

Що ви знаєте про цих пташок?

 У зимовий час нашим пернатим друзям буває холодно і голодно. І наше з вами завдання : не дати загинути взимку від голоду нашит зимуючим птахам. Треба зробити для них годівниці і підгодовувати : синичкам розвішувати несолоне сало, насипати насіння соняшнику, дині, гарбуза, кавуна ( несмажене), класти крихти хліба, пшоно.

12 листопада – День Синички, тобто день зустрічі зимуючих птахів.

Більше дізнатися про синичку нам допоможе українська письменниця Оксана Іваненко.             

 

V.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Біографічна довідка

 Письменниця Оксана Дмитрівна Іваненко — автор багатьох книжок: літературних казок, реалістичних оповідань і повістей, творець біографічних
романів про життя і творчість класиків української літератури. Усе життя
Оксана Дмитрівна дружила з наукою. Навіть більшість її казок — результат
копіткої праці письменника і вченого. Про неї можна сказати, що вона відкривала минуле століття і завершила його, проживши 91 рік. Як казала Оксана Дмитрівна, у неї було щасливе дитинство. Письменниця згадувала: «Писати я почала дуже рано, як тільки вивчилася читати, а читала я з чотирьох років... На щастя, вдома ніхто не звертав уваги, що крім ігор „ в ляльки", я дуже любила писати повісті. Псувала на своє писання безліч паперу, ... і в шість років вирішила видавати свій журнал. Він називався „Гриб". Мій журнал, правда, після кількох номерів „прогорів"... Але я продовжувала писати не­ скінченні повісті, уже навчаючись спочатку в гімназії, а потім у робітничій школі». У домі була хороша бібліотека. Улюбленими письменниками з перших кроків самостійного читання Оксанки стали Тарас Шевченко, Микола Гоголь, Г. К. Андерсен. Скільки себе пам'ятала Оксана Дмитрівна, життя її завжди було пов'язане з дітьми. Домашні уроки, які давала мама, постійно збирали, окрім маленьких учнів, двоюрідних братиків і сестричок, сусідських дітей. Усі вчилися, читали, гралися, слухали казки.

 

2. Опрацювання біографічної довідки в підручнику. Робота за варіантами.

- Скільки книжок-написала Оксана Іваненко?

- Як називається її збірка, що є найулюбленішою серед читачів?

 

3.Опрацювання першої частини казки Оксани Іваненко «Синичка» ( с. 77-79)

1) словникова робота.

Чепурушка — та, яка звикла до чистоти й акуратності у всьому.

Долі – внизу, на землі, на підлозі. 

Фізкультхвилинка

2) виразне читання казки вчителем.

- Назвіть персонажів казки.

- Хто з них хвилювався за синичку?

3) читання казки учнями вголос за частинами.

- Від чого застерігали солов’ї синичку?

- Про що попереджали журавлі синичку?

- Про що розповіли граки?

- Чому з острахом звернулася лісова яблунька до синички?

- Як заспокоїла синичка яблуньку ?

- Про що весело співала синичка?

- Що зробила зима від люті?

 

4. Робота в парах.

Дайте відповіді на запитання.( с. 79)

 

5. Гра « Впізнай пташку на малюнку» ( с. 78)

 

6. Гра « Розвідники ».

 

7. Робота за схемою – опорою.

 

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Виразно читати казку с. 77 – 79, вміти розповідати про письменницю.

 

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

Гра « Мікрофон»

- Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

- Що вам найбільше запам'яталося?

- А на наступному  уроці ми дізнаємося , чи вдалося пережити синичці зиму?

 

Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам,  друзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Гра «Прочитай прислів'я»

 Прочитайте слова якнайшвидше. Вдруге у кожному слові швидко прочитуйте тільки першу букву.

    Ягода, крапля, елеватор, намисто, агроном, стежка» інструмент, напер­сток, небосхил, яхта, танець, айстра, куниця, ескіз, йорж, кульбаба, об­личчя, решето, індик, нарада, нарешті, ячмінь.

 

   Морозиво, іриска, цукерка, насіння, іній, завірюха, нероба, атлетика, но­жиці, ніж, ярмарок, нутрія, абзац, віхола, страва, ескімо, журавлина, и, торт, тістечко, ярина.             

 

 

 

2. Гра «Букву уявляй — слово читай»

 Читайте слова у стовпчиках, уявляючи на місці риски вказані букви,
які позначають голосні звуки. Намагайтеся читати швидко і правильно.

Е Е А

Е Е А

И И А

с-р-д-

д-р-в-

д-т-н-

ч-р-мх-

в-т-р-н

б-л-н-

в-с-л-

б-р-з-

к-сл-чк-

з-л-н-

п-р-л-з

с-в-н-

п-р-к-з

л-л-к-

д-в-н-

н-б-с-

в-с-лк-

хв-л-н-

см-р-к-

ш-р-нг-

ш-пш-н

в-дм-ж-

В-н-р-

ш-р-н-


 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
1907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку