Конспект уроку з читання Зірка Мензатюк " Новорічна пригода з відьмою"

Про матеріал
Конспект уроку з читання у 3 класі Зірка Мензатюк " Новорічна пригода з відьмою"
Перегляд файлу

Конспект уроку з літературного читання (3 клас)

Тема:Грамоті вчиться- завжди пригодиться.Зірка Мензатюк « Новорічна пригода з відьмою»

Мета: вдосконювати навички читання,пригадати знання з теми значення слова(синоніми),вчитись визначати жанр тексту; розвивати вміння характеризувати героїв, зв’язне мовлення,навичку пояснювати прислів’я;виховувати  бажання вчитись,здобувати нові знання.

                                                                              Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

1.Емоційне налаштування

Вправа « Усмішка»

Якщо усміхнутися перехожому, він усміхнеться у відповідь.
Якщо усміхнутися небу, сонцю чи хмарам — погода буде чудовою, навіть якщо дощить.
Якщо усміхнутися світу — він стане щасливішим.
Усміхніться губами,ручками, очима, серцем.

2.Мовленнєва розминка

1.Артикуляційна зарядка з песиком Коргі.

https://www.youtube.com/watch?v=et8MRDK8vKc

2.Робота над скоромовкою.

Зима,зимонька зима

Запорошена земля

На засніженій землі

Видно зайченят сліди

-Прочитайте скоромовку повільна і чітко.Далі спробуйте  читати швидше.Потренеруйтеся.

ІІ.Оголошення теми уроку

-На уроці ми продовжимо знайомитись з сучасними письменниками,будемо в досконалювати навички читання,вміння характеризувати героїв.Прочитаємо твір відомої уже вам авторки Зірки Мензатюк.

1)Ребус

  ‘’’         Д Ь       ,             (відьма)

-Отож ,одна з героїв твору це відьма.Прочитайте назву твору у підручнику.

-Яка цікава назва!  Про що може розповідатись у творі?

ІІІ.Спиймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Розповідь про автора

-Розгляньте фотографії авторки.Яка вона ,на вашу думку? Якими рисами характеру наділена?

Зірка Мензатюк народилася 21 жовтня 1954 року в селі Мамаївцях Кіцманського району Чернівецької області.Писати вірші і друкуватися в районній і обласній газетах почала в шкільні роки (перший вірш був надрукований в 11 років).

   У 2002 р. як спеціальний випуск журналу «Соняшник» вийшла друком книга про найвідоміші церкви та монастирі України, адресована дітям, «Наші церкви: історія, дива, легенди».У 2006 р. «Видавництво Старого Лева» надрукувало книгу під назвою «Київські казки». Цього ж року у видавництві побачили світ ще два видання письменниці — «Таємниця козацької шаблі» і «Казочки-куцохвостики».У 2007 р. вийшла книга «Катрусині скарби», збірка казкових історій «Як до жабок говорити» про пригоди хлопчика-мрійника Іванка..У 2008 р. побачила світ її книжка «Макове князювання», в яку включено казки про наші свята.Зірка Захаріївна багато мандрувала. З чоловіком і дочкою вони щоліта відвідували незнайомі куточки України.Письменниця любить вишивати і це вміння з покоління в покоління передала своїй дочці Наталі.Відома казкарка обожнює відзначати українські свята, цінує християнські звичаї, бо росла у віруючій родині.Зірка Мензатюк любить читати різного роду літературу. Таке захоплення у неї з’явилося ще в дитинстві

(Джерело: https://dovidka.biz.ua/zirka-menzatyuk-biografiya)

2.Словникаова робота

-Під час читання можуть зустрітись невідомі вам слова, а також потрібно знати як певні слова наголошувати.

-Давайте потренеруємось виразночи читати і наголошувати слова, читаючи хором ,колонки слів.

-Чи розумієте ви значення слів  поморочу,дошкандибаю,зіщулилась,почимчикувала? (Прочитаємо на слайді,щоб означають ці слова)

3.Опрацювання тексту

Читання тексту вчителем та учнями.

-Я починаю читати, ви уважно слідкуєте,тому що хтось з вас продовжить читати текст.

-Перед тим як аналізувати текст,трішки відпочинемо.

 4.Руханка (https://www.youtube.com/watch?v=ZcQ8oUHiAhY )

5.Аналіз змісту тексту(з вибірковим читанням)

-Це казка чи оповідання? Чому?(доведіть свою думку)

-Хто ще є головним героєм казки?

-Де жила відьма?

-Зачитай : куди поспішав Василько? Чому відьма хотіла іти до дітей?Що вирішив зробити Василько ,щоб відьма лишилась вдома?

-Як ви вважаєте чи добре вчився Василько  в школі?Чому?

-Знання з якого предмету допомогли Василькові задурити відьму?( укр.мови)

-Які слова Василько використав,щоб зупинити відьму?Чи знайомі вам такі слова?

-Як називаються слова близькі за значенням? (Синоніми)

-Так,вірно.Назвіть пари синонімів.

-Чи знала відьма про синоніми ? (Ні,бо не вчилась в школі)

-Відьма не знала що Василько називав одне й те саме,просто різними словами і тому думала,що це багато різний погодніх явищ, чи дій.

-Знайдіть у тексті і зачитайте:групи синонімів до слова хуртовина(тобто,сильний вітер зі снігом) ; холодний;сумно; говорити.

-Зробіть висновок, чи потрібні нам знання які здобуваємо в школі?

2)Гра « Акула»

-Я побуду у ролі акули і « з’їм» деякі слова з тексту.Отож,я зачитую вам речення,пропускаючи деякі слова.Вам необхідно знайти це речення у підручники і зачитати правильно.

6.Характеристика героїв(робота біля дошки)

-На дошці є різні слова.Розмістимо їх у два стовці: 1- слова,які характеризують Василька.2-слова,які описують відьму.

ІV.Підсумок уроку

1)Робота з прислів’ями.(Працюють в парах)

-Пригадайте,що таке прислів’я?( короткі влучні вислови з повчальним змістом)

-Я роздаю вам слова,складіть з них прислів’я,поясніть значення.

Чого навчився, того за плечима не носить.

Не кажи — не вмію, а кажи — навчусь!

Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить.

Не соромно не знати, соромно не вчитись.

Пташка красна своїм пір’ям, а людина – знанням.

Знання красить, а незнання смішить.

-Отже можемо зробити висновок що потрібно старанно вчитись.

2)- Над якою казкою ми працювали?

-Хто її автор?

-Які прислів’я ви запам’ятали?

3) Домашнє завдання

-Виразно читати казку.Забажанням намалювати малюнок до казки.

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку