Конспект уроку
в 3 класі
Тема: «Підсумковий урок за темою «Здійсниться все!»
вчитель 3 класу
Жуківської гімназії-філії
Глобинського ліцею №5
Федоренко Тетяни Іванівни
Мета: перевірити рівень сформованості та навченості дітей за розділом «Здійсниться все», удосконалювати навички правильного виразного читання, вчити працювати з книжкою, знаходити в ній відповіді на запитання, швидко орієнтуватися в даному творі, виразно дикламувати вірші; розвивати фантазію і уяву, логічне мислення, увагу, збагачувати словниковий запас; виховувати доброзичливість, шанобливе ставлення до оточуючих, до природи, рідного слова.
Обладнання: підручник О. Савченко «Українська мова та ЧИТАННЯ», Київ, Оріон, 2020 с.61-79, ноутбук, проєктор, презентація, малюнки відгадок до загадок і до прочитаних творів, цеглинки LEGO.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація набутих знань.
Вид уроку: урок-гра.
Хід уроку
І.Організаційна частина.
- Сьогодні ми з вами підсумуємо знання із розділу «Здійсниться все!». Але спершу давайте привітаємося.
Доброго ранку, сонце і вітер.
Доброго ранку, ліси і поля.
Доброго ранку, планета Земля.
А всім присутнім зичимо здоров’я і добра.
А тепер до роботи збиратись пора.
-Хто прийшов із гарним настоєм – рукою махніть.
-Хто чує мене – головою кивніть.
-Хто бачить мене – прошу, оком моргніть.
-Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.
ІІ.Основна частина.
Наш урок ми проведемо у вигляді конкурсу. Спочатку об’єднаємося у дві команди, виберемо капітанів і дамо назву командам.
І команда…………………Капітан………..
ІІ команда………………..Капітан…………
Завдання для розминки двом командам. Загадки.
1.Прийшла до нас бабуся у білому кожусі,
Поля причепурила – пухнастим снігом вкрила. (Зима)
2.Впаде з неба – не розіб’ється,
Впаде у воду – розпливеться. (Сніг)
3.Прозорий, мов скло, а не вставиш у вікно. (Лід)
4.На голову тітка біла
Казанок, погляньте, вділа.
І з мітлою в ранню пору
Стоїть собі серед двору.
Запитайте тітку, діти,
В чому буде борщ варити? (Снігова баба)
5.Усе літо стояли, зими чекали,
Діждалися пори, помчалися з гори. (Санчата)
Молодці, діти, добре впоралися із загадками.
А зараз приготуйтеся до першого завдання.
1-е завдання (Для двох команд, яка команда першою проаналізує, та і відповідає.)
З якого вірша ці слова? Хто автор?
-«Синиці голодом намлілись –
така зима, така зима!..
Оце б у вирій полетіти, -
так батьківщини ж там нема.» «Синички на снігу». Ліна Костенко
-«Звівши брови крижані,
їде Грудень на коні.
У сидельці золотім
Миколай сидить за ним.» «Грудень» Галина Малик
2-е завдання. Для І команди, якщо команда не знає, відповідає друга команда.
З якого твору цей уривок? Хто автор?
«Якби ця краса була завжди, то не бачила б ти більше ніякої краси. Ні весни на небі, ні світанку, ні пісні соловейка.»
«Сонячний день узимку» В. Сухомлинський
Завдання для другої команди, якщо команда не знає, відповідає перша команда.
«Піду і я з тобою. В мене давно готові чари. Діти від них кричатимуть одне одному: «Мій костюм кращий!» - «Мої цукерки солодші!» От вони і пересваряться.
«Новорічна прогода з відьмою» Зірка Мензатюк
3-є завдання. Яка команда першою знайде і прочитає абзац, що починається словами…
1.Потім був концерт. …(Колядка. С.66 Тетяна Череп-Пероганич)
2.Ти плачеш за мамою? … (Руде цуценятко і різдвяний ангел. С.73 Марія Морозенко)
ІІІ. Руханка
4-е завдання. Прочитати улюблений вірш з теми. (Учасник кожної команди читає виразно свій вірш)
5-е завдання. Хто перший знайде в підручнику текст, що стосується даного малюнка. (Малюнки заздалегідь учні готують самі)
6-е завдання. Стисло переказати зміст будь-якого оповідання з цієї теми (почергово вся команда). Для обговорення обом командам дається 15 секунд.
Бліц-тур для капітанів (хто перший знає відповідь, натискає на дзвіночок)
(Запах Різдва)
(Новорічну)
(Фотографування самого себе на відстані витягнутої руки або з використанням дзеркала)
Молодці, діти. Ви добре впоралися з усіма завданнями.
Скринька очікувань.
Відкрийте «Скриньку очікувань». Знайдіть свої дописи. Прочитайте. Що з очікувань справдилося, а що ні? Обміняйтеся думками.
ІV. Рефлексія. Вправа «Емоційна ромашка». Дайте відповідь цеглинками LEGO.
V. Підсумок уроку.
У наших змаганнях перемогла дружба. Діти, давайте ж підсумуємо, коли ж ЗДІЙСНИТЬСЯ ВСЕ? (Коли ми віримо, коли ми любимо, коли ми хочемо, коли ми прагнемо. Все збудеться. Усе здійсниться). На згадку про цей урок я хочу вручити вам невеличкий подаруночок. (Вчитель роздає дітям новорічні іграшки)