Урок дизайну і технологій, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А.
Клас: 1.
Дата проведення: 21.01.19
Тема уроку. Вінні-Пух. Аплікація з паперу. Виготовлення сюжетних казкових композицій. Створення аплікації «Вінні-Пух».
Мета уроку: формувати предметні компетентності: удосконалювати навички роботи в техніці аплікації; вчити учнів виконувати сюжетну тематичну композицію, заповнюючи всю площину аркуша; формувати вміння планування послідовності роботи; повною мірою використовувати зображальну поверхню та узгоджувати з нею розмір зображення.
Формувати ключові компетентності: культурну, екологічну, в галузі природничих наук.
Обладнання:
а). матеріали: кольоровий папір, альбоми «Маленький трудівничок»;
б). інструменти, приладдя: ножиці, клей;
в). наочність: технологічна картка, предметні ілюстрації.
Хід уроку
– Зараз у вас урок дизайн і технології. На партах повинні бути: альбоми, ножиці, клей, серветки.
– Посміхніться один одному. Висловіть добрі побажання.
– Що таке аплікація? (один із видів зображувальної техніки, що полягає у виготовленні різних площинних зображень – візерунків, орнаментів, малюнків, картин – способом вирізання й закріплення на папері, картоні, тканині, шкірі, деревині різноманітних за формою матеріалів: кольорового паперу, засушеного листя, тканини, ниток, соломи).
– Які є види аплікацій за змістом? (предметна, сюжетна і декоративна)
– Назвіть особливості кожної із названих аплікацій (предметна складається з окремих зображень: листок, гілка, дерево, грибок, квітка, будинок; сюжетна відображає сукупність подій; декоративна використовується для оздобленні різних об’єктів: візерунки ,орнаменти, розписи)
– Назвіть, які тварини є героями казок та мультфільмів? (перегляд наочності)
– Як ви вважаєте, що ми будемо виготовляти на уроці?
– На уроці ми виготовимо сюжетну аплікацію «Вінні-Пух».
IV. Аналіз зразка виробу
– То як називається виріб, який ми виготовлятимемо? (сюжетна аплікація)
– В чому полягає його корисність? Для чого потрібно виготовляти і де можна використати цей виріб? (можна використати, щоб прикрасити кімнату, для ігор, як сувенір для подарунка).
– З яких деталей він складається? (із малюнка-основи, зображення ведмедика та бджілок).
– З якого матеріалу виготовлено виріб? (із паперу).
Для довідки
Папір – листовий матеріал, який складається в основному із волокон рослинного походження, які тісно переплетені між собою та утворюють щось на зразок фетру чи волока.
Із чого виготовляють папір? Основний матеріал для виготовлення паперу – волокниста маса, яку отримують із деревини, і целюлоза, яку виготовляють із цієї маси. Деревину використовують здебільшого з ялини, сосни, вільхи. Крім деревини, для виготовлення паперу використовують білу глину (каолін), тальк, різноманітний клей, наприклад силікатний і каніфольний. У цілях економії деревини при виготовленні картону використовують комиш і солому. У тих же цілях при виготовленні паперу та картону широко використовують макулатуру – старий використаний папір та картон. Збір макулатури діє можливість зберігати щорічно багато мільйонів дорослих дерев чи використовувати деревину для інших цілей.
Проведення фізкультхвилинки
V. Вивчення нового матеріалу
1. Вступний інструктаж
– Кожен із вас створить свою аплікацію, використовуючи матеріали альбому.
2. Планування послідовності трудових дій учнів
– Акуратно відрізаємо малюнок-основу.
Вирізаємо зображення Вінні-Пуха і бджілок.
Наклеюємо їх на основу так, як показано на малюнку.
VI. Інструктаж з правил безпеки
1. Повторення правил роботи з пластиліном
– Які правила роботи з ножицями ви знаєте? (на робочому місці ножиці ставити так, щоб вони не виходили за край парти; не тримати ножиці вістрям угору; не різати на ходу, під час різання не вставати з місця;передавати ножиці закритими і кільцями вперед).
– Які правила роботи з клеєм ви знаєте? (для нанесення клею на деталь потрібно використовувати підкладний аркуш ,щоб не забруднити парту; наносити пензликом від середини деталі до країв; закінчивши роботу, клей щільно закрити, а пензлик помити).
VII. Самостійна практична робота учнів
VIII. Підсумок уроку. Аналіз й оцінка учнівських робіт
– Що нового ви дізнались?
– Що ще можна виготовити із паперу?
– Чому потрібно економно ставитися до використання паперу? Як кожен із нас повинен зберігати природні ресурси?
2. Презентація робіт
3. Самоаналіз робіт
1