Конспект уроку з фізичної культури для 2 класу

Про матеріал

Розробка нетрадиційного уроку з фізичної культури для 2 класу. Поєднані вправи на опанування навичками володіння баскетбольним м'ячем та вправами на пересування. Матеріал викладено у формі подорожі у казку "Колобок".

Перегляд файлу

Урок № ___                          Тип уроку: вивчення нового матеріалу                                             2 клас

Вправи для опанування навичками володіння мячем                                                    _____________

1.Навчити підкиданню та ловінню м’яча після відскоку від підлоги.

2.Навчити ударам м’яча об підлогу.

Вправи на пересування

1.Навчити підтягуванню у положенні лежачи на горизонтальній гімнастичній лаві однойменним та різнойменним способом.

2.Сприяти розвитку спритності шляхом запровадження рухливої гри «М’яч по колу».

3.Сприяти вихованню відповідальності за власні дії.

Обладнання: баскетбольні мячі, гімнастичні лави, свисток, секундомір.

Місце проведення: спортивний зал

Частини уроку

Зміст частин уроку

Дозування

Організаційно методичні вказівки

 

П

 

І

 

Д

 

Г

 

О

 

Т

 

О

 

В

 

Ч

 

А

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

  У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

 

 

(15 хв.)

1.Шикування в шеренгу, вітання, повідомлення завдань уроку.

2.Розповідь вчителя. Діти, сьогодні на уроці я пропоную здійснити подорож у чудову країну казок. Але в яку ж казку нам помандрувати? Ось у мене в руках м’яч. Подивиться: у нього немає ні сторін, ні кутів. Якщо покласти його на підлогу і легенько підштовхнути, то він покотиться по доріжці, як це зробив один відомий вам казковий герой. Як звали цього казкового героя? (Відповіді дітей).

Діти, скажіть мені, а чи скуштували дідусь і бабуся колобка? (Відповіді дітей). А чому ні? (Відповіді дітей). А від кого ще втік колобок? (Відповіді дітей). А хто ж з’їв колобка? (Відповіді дітей). А як же це лисичці вдалося? (Відповіді дітей). Уявляєте, діти, скільки людей та звірів не скуштували колобка. То, може підемо у гості до стареньких, бо бабуся замісила цілу діжу тіста, наліпимо багато колобків, випечемо їх, щоб на всіх вистачило. Згодні? (Відповіді дітей).

Але, щоб дістатися хатинки, де живуть старенькі, нам доведеться подолати безліч усіляких перешкод. І перш за все давайте визначимося, яким строєм нам краще мандрувати? Пригадайте, які види строю вам відомі? (Відповіді дітей). Як називається стрій, в якому ви зараз стоїте? (Відповіді дітей). А з чого це видно? (Відповіді дітей).

А що потрібно зробити, щоб шеренгу перетворити на колону? (Відповіді дітей).

Так, потрібно дати команду «Праворуч!» або «Ліворуч!» Нагадайте мені, що необхідно зробити, щоб виконати поворот «Праворуч!» і чому я поділяю команду на дві частини? (Відповіді дітей).

3.Стройові вправи: поворот «Праворуч!»

4.Розповідь вчителя. Діти, скажіть, а яким же строєм нам краще мандрувати? І чому? (Відповіді дітей). Ось і можна рушати, але хочу наголосити ще на правилах безпеки під час мандрів. Я буду задавати вам запитання, а ви у разі згоди, плескайте у долоні.

5.Інструктаж ТБ

- чи можна під час руху ставити підніжки, штовхати у спину?

- чи потрібно дотримуватися дистанції під час руху?

- чи можна бити баскетбольний м’яч ногами?

- чи потрібно стежити за самопочуттям?

6.Розповідь вчителя. Тільки рушили, як виникла перша перешкода. Перед нами річка, а місточок вузенький – вузенький, тож – Руки на пояс став! На носках руш!

7. Ходьба на носках

8. Розповідь вчителя. Нещодавно пройшов дощик. Щоб не намочити носки ніг

– Руки за голову став! На п’ятах руш!

9. Ходьба на п’ятах.

10. Розповідь вчителя. Молодці! Калюжі обійшли і ніг не намочили. Аж ось перед нами повалені дощем та вітром дерева. Їх потрібно подолати. Руки до плечей став! З високим підніманням стегна руш!

11. Ходьба з високим підніманням стегна.

12. Розповідь вчителя. Молодці, вправно виконали завдання. А попереду рови. Руки на пояс став! Широким кроком руш!

13. Ходьба широким кроком.

14. Розповідь вчителя. І з цим завданням впоралися. Аж он де болото. Його потрібно перейти. Стрибками з купини на купину руш!

15.Умовне болото.

16. Розповідь вчителя. Чудово впоралися і з цим завданням. Але втратили багато часу і щоб своєчасно прийти до стареньких, нам потрібно певну відстань пробігти. Зігнути руки у ліктях! Бігом руш!

17.Рівномірний біг.

18. Розповідь вчителя. Добре! Ніхто не відстав, ніхто не загубився! А ось і хатинка. Дивіться, скільки бабуся тіста вчинила! Ціла діжа. То ж візьміть по шматочку тіста, тобто баскетбольний м’яч і приготуйтеся вимісити колобка.

19. Комплекс ЗРВ  вправ з м’ячем

а).В.П. - м’яч внизу, лікті рук випрямлені

1 – м’яч вперед,

2 - піднімаючись на носках, м’яч вгору,

3 – опускаючись, м’яч вперед,

4 – вниз.

б).В.П. - м’яч внизу

1 – згинаючи руки у ліктях, м’яч підтягнути до грудей,

2 – повернути у В.П.

в).В.П. - м’яч біля грудей, руки у ліктях зігнуті

1 - поворот тулуба вліво, руки з

м’ячем випрямити

2 – В.П.

3 – 4 – теж саме, але вправо.

г).В.П - м’яч угорі

1 – відставляючи ліву ногу в сторону на носок, нахил тулуба вліво, м’яч у прямих руках

2 – В.П.

3 – 4 – теж саме, але вправо.

д).В.П. - м’яч біля грудей.

1 –4 нахил тулуба вперед, прокотити м’яч по лівій (правій) нозі вниз

5 - 8 - В.п.

є).В.П. - м’яч внизу, лікті рук випрямлені

1 – випад вліво, м’яч вперед

2 – В.П.

3 – 4 – теж саме, але вправо.

і). В.П – сидячи на підлозі, м’яч біля лівої ноги

1 – 4 прокотити м’яч від лівої ноги до правої

5 - 8  те ж саме, але від правої ноги до лівої

и).В.П - м’яч внизу

1 – присісти, руки з м’ячем вперед

2 – В.П.

20. Розповідь вчителя. Ось і прийшов час колобки у піч саджати, щоб спеклися добре.

21 .В.П. - м’яч затиснутий між колін

1 – 32 – стрибки з м’ячем на місці

22. Розповідь вчителя. Спеклися наші колобки. Ой, та гарячі ж які! Давайте вистудимо їх.

23.Біг навколо колобка (м’яча) з оплесками у долоні.

1 хв.

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

15с

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

 

 

15с

 

 

 

30с

15с

 

 

30с

15с

 

 

 

 

30с

15с

 

 

30с

15с

 

 

 

1 хв.

15с

 

 

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

4,5 хв.

6 -8р

 

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

6 - 8р

 

 

 

6 - 8р

 

 

10с

 

30с

 

10с

 

 

30с

 

Звернути увагу на готовність учнів до уроку. Спитати про самопочуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добиватися правильного виконання команди.

 

 

 

 

 

Перевірка знань учнів.

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС за 10 секунд вчителем в одного з учнів.

 

 

 

 

Стежити за поставою.

 

 

Лікті розвести у сторони.

 

 

 

 

 

 

Тулуб тримати рівно.

 

 

 

 

 

 

 

 

Витримувати дистанцію 2метри.

 

 

 

 

Бігти в одному темпі. Вдих робити носом, а видих – ротом. Стежити за самопочуттям. Можна переходити на крок. Вимірювання ЧСС за 10 секунд у того ж самого учня.

 

 

 

Фронтально.

Руки у ліктях не згинати.

 

 

 

Стежити за поставою.

 

 

 

При виконанні повороту м’яч тримати у прямих руках.

 

 

 

 

Нахил тулуба виконувати з максимальною амплітудою.

 

 

 

 

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

Руки у ліктях не згинати.

 

 

 

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

П’яти від підлоги не відривати.

 

 

 

 

Стрибати м’яко, на носках.

 

 

 

 

За годинниковою стрілкою і проти.

О

 

С

 

Н

 

О

 

В

 

Н

 

А

 

 

Ч

 

А

 

С

 

Т

 

И

 

Н

 

А

 

 

У

 

Р

 

О

 

К

 

У

 

 

(21 хв.)

 

 

 

 

 

 

24. Розповідь вчителя. А тепер давайте подивимося, чий колобок спікся краще. Якщо він повністю готовий, то буде стрибати високо і прямо у руки.

25.Підкидання та ловіння м’яча після відскоку від підлоги

- підкидання та ловіння м’яча двома руками;

- підкидання м’яча правою рукою та ловіння двома;

- підкидання м’яча лівою рукою та ловіння двома;

- підкидання м’яча вгору, оплески у долоні, ловіння;

- підкидання м’яча вгору з присіданням та ловінням;

- удар мячем об підлогу та ловіння мяча після відскоку,

- підкидання і ловіння м’яча після відскоку від підлоги.

26.Удари м’яча об підлогу

- сидячи на гімнастичній лаві

  •              правою, лівою руками та навперемінно;

- стоячи на місці

  •              правою, лівою руками та навперемінно;
  •              з різною висотою відскоку м’яча.

27озповідь вчителя. От як добре колобки стрибають, значить на совість ви попрацювали. Але час вичерпано і нам потрібно повертатися додому. Ця дорога буде нелегкою.

28. Підтягування у положенні лежачи на горизонтальній гімнастичній лаві

- однойменним способом;

- різнойменним способом;

29озповідь вчителя. Ось, нарешті, ми і вдома. Багато колобків напекли. На усіх вистачить. Попрацювати, тепер і погратися можна. Хутко ставайте у коло. Пропоную гру «М’яч по колу».

30.Рухлива гра «М’яч по колу».

 

 

 

 

 

31. Гра «Швидко на місця».

32. Вправи на релаксацію «Повітряна кулька».

20с

 

 

 

5 хв.

 

10р.

10р.

 

10р.

 

10р.

 

10р.

 

10р.

 

10р.

 

5 хв.

1 хв.

 

 

1 хв.

 

 

1 хв.

20с

 

 

 

 

5 хв.

 

5р.

5р.

20с

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

1 хв.

1 хв.

 

 

 

 

Фронтально. Інтервал 3 метри.

 

Підкидати м’яч вертикально над собою на висоту 1 – 1,5 метри.

 

При ловінні м’яча кисті рук утворюють «воронку».

Кількість оплесків максимальна.

 

 

 

Руки розвести у сторони, випустити м’яч з рук.

М’яч ловити двома руками.

 

Пальці рук рівномірно накласти на м’яч.

 

Ноги дещо зігнуті, тулуб нахилений уперед. Рука, що веде м’яч, зігнута у лікті. Кисть із вільно розчепіреними пальцями накладати на м’яч зверху та від себе.

 

 

 

 

 

Клас об’єднано у три команди. Працювати поточно. Дотримуватися дистанціі 2 метри.

 

 

 

 

 

 

Діти передають м’яч один одному по колу, а «квач» бігає зовні по колу і намагається доторкнутися до м’яча. Якщо це йому вдається, його місце займає той, у кого був м’яч у момент торкання.

Швидко знайти своє місце у строю.

Потрібно через ніс зробити вдих і видих на 4 рахунки.

Заключна

частина

(4 хв.)

33. Шикування в шеренгу.

34. Гра на увагу «Заборонений рух

35. Підсумок уроку. Розповідь вчителя. Молодці, діти. Наша подорож закінчилася. То ж давайте підсумуємо. Чи була наша подорож у казку корисною? (Відповіді учнів). Головне те, що ви навчилися пекти колобки не тільки для себе, а для дідуся і бабусі, звірів та своїх друзів. Ви ніколи не залишите нікого у скруті. А це  говорить про те, що ви добрі і уважні діти. Такими і залишайтеся. До побачення. До наступної подорожі.

1 хв.

2 хв.

1 хв.

 

Нагадати учням правила гри. Заборонено ставити руки на пояс.

Вимірювання ЧСС за 10 секунд у обраного раніше учня.

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку