Конспект уроку
із геометрії
8 клас
«ІІ та ІІІ ознаки подібності трикутників»
Тема уроку: ІІ та ІІІ ознаки подібності трикутників
Мета:
Навчальна: домогтися розуміння учнями змісту ІІ та ІІ ознак подібності трикутників та плану їх доведення; формувати вміння відтворювати зміст ознак, застосовувати їх для розв’язування задач.
Розвивальна: розвивати пам'ять, логічне мислення, навички колективної та самостійної роботи; активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Виховна: виховання старанності,уваги,взаємоповаги,культури математичного мовлення, інтересу до математики.
Обладнання: комп’ютерний проектор,картки з завданням для роботи в парах,картки для рефлексії в кінці уроку.
Підручник: Істер О.С. Геометрія : підручник для 8‑го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. — К. : Генеза, 2016 – 216 ст.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку.
Організаційний момент.
Доброго ранку,діти! Сьогодні на уроці нам знадобляться олівці та лінійки. Перевірте,будь-ласка,чи готові ви до уроку? Відкрийте зошити,запишіть дату сьогоднішнього уроку. На початку уроку я хочу привести вам вислів відомого вам старогрецького ученого Фалеса: (СЛАЙД 2)
- Що більше всього на світі? – Простір.
- Що найшвидше? – Думка.
- Що наймудріше? – Час.
- Що найприємніше? – Досягти бажаного.
Я хочу, щоб кожен з вас на сьогоднішньому уроці досяг бажаного результату. А чого ми бажаємо досягти на будь-якому уроці? (Отримати знання).
Перед вивченням нової теми,згадаємо те,що вже знаємо.
Актуалізація опорних знань.
Математична розминка.
Закінчить речення: (СЛАЙД 3-4)
1) В=; M= С=
2)
3)
- Пряма,яка паралельна стороні трикутника і перетинає дві інших його сторони … ;
- Яку ознаку подібності трикутників ви знаєте?
- Чи подібні ОРТ та KNS? (СЛАЙД 5)
- Чи подібні NMK та LPR? (СЛАЙД 6)
- Чи подібні ЕКТ та ОСР? (СЛАЙД 7)
Так,ми не можемо відповісти,оскільки не відомо,чи пропорційні сторони одного трикутника,що утворюють рівні кути, сторонами іншого трикутника? Отже,нам бракує знань, і для того,щоб розв’язати цю задачу, повинні ще існувати ознаки подібності трикутників. А ознак подібності трикутників ще дві,вони і є темою нашого уроку(учні записують в зошити тему уроку).
Пояснення нового матеріалу.
Якщо два кути одного трикутника дорівнюють двом кутам другого трикутника,то такі трикутники подібні.
Теорема. С
С2 С1
А В2 В А1 В1 |
Дано: АВС ; А1В1С1; А = А1; В = В1; Довести: АВС А1В1С1.
|
Доведення (проводиться на дошці, фронтально,з записом у зошити).
Нехай АВА1В1.
Ми довели ще одну ознаку трикутників. Яка наша подальша мета? Застосовувати при розв’язуванні задач. Подивіться уважно на задачу,яку я вам запропонувала розв’язати на початку уроку. Чи можемо тепер сказати,чи подібні ці трикутники?
Первинне закріплення знань.
У вас на партах картки із завданням. Виконайте це завдання з сусідом по парті.
(учні працюють в парах,після чого відбувається перевірка правильності розв’язання ) (СЛАЙД 8)
Доведіть подібність трикутників № 1 В К D А С |
№ 2 А1 А2 В2 С2 С1 В1 |
Пояснення нового матеріалу.
Доведення ІІІ ознаки подібності трикутника.( на дошці, фронтально,із записом у зошити).
Якщо три сторони одного трикутника пропорційні трьом сторонам другого трикутника,то такі трикутники подібні.
Теорема С
С2 С1
А В2 В А1 В1 |
Дано: АВС ; А1В1С1; ; Довести: АВС А1В1С1.
|
Доведення.
Нехай
Первинне закріплення знань.
Робота в парах.
Виберіть із запропонованих пар трикутників подібні, користуючись третьою ознакою подібності.
Які з трикутників подібні? |
|
№ 1 А 3 см 5 см С 4 см В N
10 cм 8 см
К М 6 см |
№ 2 F
4 см 6 см H
E 2 см L 12 cм 18 см
D P 4 см |
(Учні працюють в парах, після чого обговорюються результати і перевіряється правильність розв’язання ). (СЛАЙД 9)
Валеологічна пауза. (СЛАЙД 10)
Сьогодні ми багато працюємо з проектором, тому потрібно дати відпочити очам. Проведіть очима по знаку подібності зліва направо і справа наліво:
Тепер закрийте очі і зробіть те ж саме кілька разів із закритими очима.
Контроль сформованості умінь і навичок.
А зараз я пропоную вам графічний диктант - тест на вибір вірних тверджень по вивчених нами темах. Він покаже, засвоїли ви теоретичний матеріал, чи ні: (СЛАЙД 11)
Визначте,чи є правильним твердження.( так ,ні ):
Ключ-відповідь: (СЛАЙД 12)
1 2 3 4 5 6 7
У кого всі відповіді правильні? Хто допустив одну помилку? Всім іншим треба ще працювати над даною темою.
А тепер згадайте,будь-ласка,яку геометричну піктограму ми складали на І ознаку подібності трикутників?(учень відтворює на дошці). Домашнє завдання у вас буде скласти аналогічні піктограми до ІІ та до ІІІ ознаки подібності трикутників.
Підведення підсумків уроку.
Візьміть листочки самоаналізу уроку. Обведіть ті пункти,на які ви можете відповісти «так»:
Чи досяг ти бажаного?
Чи є серед вас ті, хто на всі питання дав відповідь «так»? Всі ви візьміть картки на наступний урок. З питань, що не зрозуміли вами, ми почнемо роботу завтра.
Домашнє завдання: (СЛАЙД 13)
Повторити доведення вивчених ознак подібності §14,теореми 2,3; розв’язати №474, № 476. Скласти геометричні піктограми до ІІ та ІІІ ознак.
Дякую за урок!Успіхів вам! (СЛАЙД 14)