Даний матеріал можна використовувати під час вивчення властивостей та ознак паралелограма, а також при розв'язуванні задач з даної теми та систематизації і узагальнення знань
Людина - це саморозвивальна система, що все пропускає через своє усвідомлення і свою душу. Згідно з цим мають змінитися ціннісні орієнтації вчителя і сучасної школи.
Сучасна школа вимагає переосимлення процесів навчання і виховання, застосування перспективних технологій, створення умов для самонавчання, саморозвитку і самореалізації особистості учня.
Відомо, що будь-який урок – це складне педагогічне явище, на якому вчитель і учні демонструють свої знання, вміння, навички. Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? Як донести навчальний матеріал до їхньої свідомості , щоб запам’яталось надовго?
Урок триває всього 45 хвилин. А вчителю потрібно перевірити домашнє завдання, опитати теоретичний матеріал, ознайомити з новим матеріалом, допомогти учням засвоїти базові знання, шукати умови для розвитку самостійної творчої особистості. Отже, урок проходить у напруженому ритмі, В такому випадку значну частину цієї роботи може взяти на себе комп’ютер.
Відомо, що учень запам’ятовує 5% лекції, 10%, якщо читає текст, відео/аудіо матеріали дають можливість запам’ятати 20%, а демонстрація - 30%.
Розглянемо як це можна зробити на уроці геометрії в 8 класі під час розв’язування задач.
Геометрія. 8 клас.
Тема. Розв’язування задач з теми: «Паралелограм».
Мета уроку: повторити ознаки і властивості паралелограма, етапи оформлення задачі, формувати вміння за малюнком розв’язувати задачі, знаходити допущені помилки в розв’язанні задачі, виробляти навички розв’язувати задачі з використанням ознак і властивостей паралелограма; розвивати логічне мислення та мовлення учнів, самостійність, виховувати дисциплінованість, цілеспрямованість, охайність записів в зошиті при оформленні задач; виховувати зацікавленість у вивченні предмета.
Тип уроку: урок формування навичок і вмінь.
Хід уроку
1 слайд. Девіз уроку.
1
2 слайд. Тема і мета уроку. 2
3 слайд. “ А чи пам’ятаємо ми , що …”
3
2
3
4-7 слайди. Перевіряємо знання ознак паралелограма. Повторення теоретичного матеріалу.
Відкриваються спочатку запитання, коли учні відповіли, перевіряємо правильність відповіді за допомогою комп’ютера. Яскравість малюнка, уточнення відповідей
8
9 слайд. Усно розв’язуємо 3 задачі в малюнках.
Не потрібно завчасно малювати задачі на дошці.
однієї задачі з даної теми.
10
11 слайд. Тільки умова задачі записана на екрані. 1 учень розв’язує її біля дошки, а всі самостійно записують всі етапи розв’язання задачі в зошит.
11
12 слайд. Задача 2 містить готовий малюнок, дано, знайти, а учні повинні записати в зошити тільки розв’язання і відповідь до задачі.
12
13 слайд. Знайди помилку. В розв’язанні задачі допущена помилка, учні уважно повинні прочитати і зрозуміти розв’язання, щоб вказати на помилку.
13
неправильна – 0.
14
15 слайд. Правильний код до задачі.
Учні обмінюються зошитами, перевіряють код сусіда і виставляють бали. Таким завданням швидко перевіряємо знання і вміння учнів розв’язувати задачі з використанням ознак і властивостей паралелограма.
15
16 слайд. Мета уроку. Ще раз згадуємо мету уроку, щоб відповісти на запитання.
16
Діти на заготовлених аркушах під хорошу легку музику відповідають на запитання:
Вчитель робить підсумок про те, що на початку уроку ми поставили собі за мету наповнити ешелони поїзда своїми знаннями, щоб продовжити путь в країну знань. А зараз прочитаємо декілька відповідей учнів, які є цеглинками набутих знань, для того щоб можна було рухатися швидше при вивченні нових тем.
17 слайд. Домашнє завдання.