Урок математики у 8 класі
Тема: Вимірювання і побудова гострих, прямих і тупих кутів, розміщених у різних положеннях.
Мета: поглибити знання учнів поняття «кут», «елементи кута», «рівні кути»,
«види кутів», позначенням кутів; формувати стійкі навички побудови кутів, розрізняти кути на готових малюнках і позначати кути різними способами; вміння вимірювати кути і креслити кути заданої градусної
міри; розвивати елементи логічного мислення, вміння порівнювати; коригувати розвиток навичок навчально-пізнавальної діяльності; використати можливості уроку для виховання наполегливості, старанності, дисциплінованості, охайності.
Обладнання: підручники, робочі зошити, таблиця «Види кутів» картки - завдання, набір креслярського приладдя.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. 1. Організаційна підготовка учнів до праці Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Добрий день. Сідайте, будь ласка, за парти.
- Який почався урок?
Видатний німецький письменник 18 ст. Йоганн Гете казав «Чого не розуміємо, тим не володіємо». Я хочу, щоб саме ці слова стали девізом нашого уроку і допомогли вам подолати ще одну сходинку важливої науки – геометрія.
1. 2. Нервово – психологічна підготовка учнів до уроку : Нам з вами щойно надійшла телеграма із клубу «Слідство ведуть знавці». В якій нас запрошують вступити до цього клубу, щоб допомогти провести слідство про: «З двох променів складається далеко простягається в задачах є і там і тут,а називається він...» (кут)
ІІ. Основний етап
1.Актуалізація опорних знань та умінь та навичок учнів.
Для перевірки засвоєння теоретичного матеріалу застосовую інтерактивну вправу «Незакінчене речення»
Продовжіть речення:
Проблемне запитання:
Поясніть, як виміряти величину кута за допомогою транспортира?
2.Повідомлення теми, мети і завдань уроку – Тема нашого уроку «Вимірювання і побудова гострих, прямих і тупих кутів, розміщених у різних положеннях». Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою транспортира. Одиницею вимірювання кутів є градус, знаєте які види кутів існують. Наше завдання: закріпити знання і вміння будувати і вимірювати гострі, прямі і тупі кути, розміщені у різних положеннях.
3. Удосконалення знань, умінь і навичок.
3. 1.Практична робота.
Учням роздаються аркуші із завданням і малюнками, на якому є зображення різних кутів. На початку роботи вчитель пояснює, як це робиться. Відповіді заносяться до листа відповідей завдання перевіряються у класі, і проводиться корекція знань за необхідності.
Кути, що зображені на картці, поділіть на групи за їхньою градусною мірою. Які групи ви утворили?
розгорнутий |
прямий |
гострий |
тупий |
|
|
|
|
3.2. Фронтальна робота - підручник, стор57,№349.
Вправа. Який кут більший:1) прямий чи гострий;
2) тупий чи прямий; 3)гострий чи тупий.
3.3. Практична робота з виготовлення прямого кута
Наш друг олівець побудував собі будиночок, але щось в ньому не так. Як ви думаєте, діти ?(Не рівні кути). Правильно. У всіх будинках кути повинні бути прямі. Навіть є таке прислів'я: «Красна хата кутами, а обід пирогами». Давайте допоможемо Олівцю виправити цю помилку. Але як?. Для цього потрібен креслярський прямокутний трикутник (показую), або транспортир. Поки Лінійочка сходить за своїм друзями, пройде багато часу. А Олівцю терміново потрібен будинок. У цьому нам допоможе звичайний папір. Загніть будь-яким кутом папір ось так (показую). А тепер складіть ще раз так, щоб частини лінії згину поєдналися. Ось і вийде прямий кут. А ось і кутник прийшов. Давайте перевіримо, чи у всіх вийшов прямий кут. (Накладаємо свої кути на прямокутний трикутник.)Виправляємо кути будинку. Перевіряємо їх за допомогою своїх кутів і трикутника. Будинок посміхається.
4. Фізкультхвилинка ( хвилинка перепочинку)учитель демонструє картки з записами, які повинні супроводжуватися певними рухами учнів) точка - нахили голови вліво-вправо; розгорнутий кут - руки в сторони; прямий кут - руки під кутом 90; гострий кут - руки в сторони вгору, утворюючи гострий кут; тупий кут - руки в сторони, утворюючи тупий кут.
5.Закріплення знань:
5.1 Що потрібно, щоб виміряти градусну міру кута?
• Знати, як користуватися транспортиром .
• Скласти алгоритм вимірювання кутів.
• Вміти точно визначати градусну міру кута.
• Вміти правильно визначати вид кута .
А де ти в своєму житті зустрічаєшся з кутом?
5.2. Самостійна робота учнів.
І- варіант. Завдання. Виміряти величину кута на променях сонця.
Перевір себе - І варіант
ІІ- варіант. Завдання. Виміряй величину кутів на малюнку.
ПЕРЕВІР СЕБЕ - 2 варіант
5.3.Рефлексія.
Розкажіть мені за схемою про те, що вам дав сьогоднішній урок математики?
я все зрозумів (зрозуміла)
Я зрозумів (зрозуміла) , але не все
багато було незрозуміло
ІІІ. Заключний етап.
1. Мотивоване оцінювання відповідей учнів.
2. Пояснення домашнього. (підручник -стор 62,№367, 2 завдання).
3. Приведення в порядок робочого місця.
4. Організований вихід на перерву.