Конспект уроку з геометрії для 8 класу на тему: ":Вимірювання і побудова гострих, прямих і тупих кутів, розміщених у різних положеннях.

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів поняття «кут», «елементи кута», «рівні кути», «види кутів», позначенням кутів; формувати стійкі навички побудови кутів, розрізняти кути на готових малюнках і позначати кути різни¬ми способами; вміння вимірювати кути і креслити кути заданої градусної міри; розвивати елементи логічного мислення, вміння порівнювати; коригувати розвиток навичок навчально-пізнавальної діяльності; використати можливості уроку для виховання наполегливості, старанності, дисциплінованості, охайності.
Перегляд файлу

Урок математики у 8 класі

Тема: Вимірювання і побудова гострих, прямих і тупих кутів, розміщених у різних положеннях.

Мета: поглибити знання учнів поняття «кут»,  «елементи кута», «рівні кути»,

«види кутів», позначенням кутів; формувати стійкі навички побудови кутів, розрізняти кути на готових малюнках і позначати кути різни­ми способами; вміння вимірювати кути і креслити  кути заданої градусної

міри; розвивати елементи логічного мислення, вміння порівнювати; коригувати розвиток навичок навчально-пізнавальної діяльності; використати можливості уроку для виховання наполегливості, старанності, дисциплінованості, охайності.

Обладнання: підручники, робочі зошити, таблиця «Види кутів» картки - завдання, набір  креслярського приладдя.

Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний  етап

1. 1. Організаційна підготовка учнів до праці Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

- Добрий день. Сідайте, будь ласка, за парти.

- Який почався урок?

Видатний німецький письменник 18 ст. Йоганн Гете казав «Чого не розуміємо, тим не володіємо». Я хочу, щоб саме ці слова стали девізом нашого уроку і допомогли вам подолати ще одну сходинку важливої науки – геометрія.

1. 2. Нервово – психологічна  підготовка учнів до уроку : Нам з вами щойно надійшла телеграма із клубу «Слідство ведуть знавці». В якій нас запрошують вступити до цього клубу, щоб допомогти провести слідство про: «З двох променів складається далеко простягається в задачах є і там і тут,а називається він...»  (кут)

ІІ. Основний етап

1.Актуалізація опорних знань та умінь та навичок учнів.

Для перевірки засвоєння теоретичного  матеріалу  застосовую інтерактивну вправу  «Незакінчене речення»

Продовжіть  речення:

  • Кут, величина якого дорівнює 1800 називається …
  • Якщо величина кута дорівнює 900, то цей кут…
  • Кут від 00 до 900 називається …
  • Градусна міра тупих кутів …
  • Два кути називаються рівними,якщо…
  • Градусні міри рівних кутів …
  • Із двох нерівних кутів більший той,градусна міра котрого…
  • Величину кута вимірюють за допомогою…

Проблемне запитання:
Поясніть, як виміряти величину кута за допомогою транспортира?

2.Повідомлення теми, мети і завдань уроку –  Тема нашого уроку «Вимірювання і побудова гострих, прямих і тупих кутів, розміщених у різних положеннях». Ви вже знаєте, що кути вимірюють за допомогою транспортира. Одиницею вимірювання кутів є градус, знаєте які види кутів існують. Наше завдання:  закріпити знання  і вміння будувати і вимірювати гострі, прямі і тупі кути, розміщені у різних положеннях.

3. Удосконалення знань, умінь і навичок.

3. 1.Практична робота.

Учням роздаються аркуші із завданням і малюнками, на якому є зображення різних кутів. На по­чатку роботи вчитель пояснює, як це робиться. Відповіді заносяться до листа відповідей завдання перевіряються у класі, і проводить­ся корекція знань за необхідності.

Кути, що зображені на картці, поділіть на групи за їхньою градусною мірою. Які групи ви утворили?

 

розгорнутий 

прямий

гострий 

тупий

 

 

 

 

3.2. Фронтальна робота  - підручник, стор57,№349.

Вправа. Який кут більший:1) прямий чи гострий;

2) тупий чи прямий; 3)гострий чи тупий.

Грустный домик3.3. Практична робота з виготовлення прямого кута

Наш друг олівець побудував собі будиночок, але щось в ньому не так. Як ви думаєте, діти ?(Не рівні кути). Правильно. У всіх будинках кути повинні бути прямі. Навіть є таке прислів'я: «Красна хата кутами, а обід пирогами». Давайте допоможемо Олівцю виправити цю помилку. Але як?. Для цього потрібен креслярський прямокутний трикутник (показую), або транспортир. Поки Лінійочка сходить за своїм друзями, пройде багато часу. А Олівцю терміново потрібен будинок. У цьому нам допоможе звичайний папір. Загніть будь-яким кутом папір ось так (показую). А тепер складіть ще раз так, щоб частини лінії згину поєдналися. Ось і вийде прямий кут. А ось і кутник прийшов. Давайте перевіримо, чи у всіх вийшов прямий кут. (Накладаємо свої кути на прямокутний трикутник.)Виправляємо кути будинку. Перевіряємо їх за допомогою своїх кутів і трикутника. Будинок посміхається.

Домик улыбается

 

 

 

4. Фізкультхвилинка ( хвилинка перепочинку)учитель демонструє картки з записами, які повинні супроводжуватися певними рухами учнів) точка - нахили голови вліво-вправо; розгорнутий кут - руки в сторони; прямий кут - руки під кутом 90; гострий кут - руки в сторони вгору, утворюючи гострий кут; тупий кут - руки в сторони, утворюючи тупий кут.

5.Закріплення знань:

5.1 Що потрібно, щоб виміряти градусну міру кута?

• Знати, як користуватися транспортиром .

• Скласти алгоритм вимірювання кутів.

• Вміти точно визначати градусну міру кута.

• Вміти правильно визначати вид кута .

А де ти в своєму житті зустрічаєшся з кутом?

5.2. Самостійна  робота учнів.

І-  варіант. Завдання. Виміряти величину кута на променях сонця.

 

 

Перевір себе -  І варіант

 

ІІ-  варіант.    Завдання. Виміряй величину кутів на малюнку.

ПЕРЕВІР СЕБЕ -   2 варіант
 

5.3.Рефлексія.

Розкажіть мені за схемою про те, що вам дав сьогоднішній урок математики?

                                            я  все зрозумів (зрозуміла)

Я                          зрозумів (зрозуміла) , але не все

                                               багато було незрозуміло

ІІІ. Заключний етап.

1.  Мотивоване  оцінювання відповідей учнів.

2. Пояснення домашнього. (підручник  -стор 62,№367, 2 завдання).

  3. Приведення в порядок робочого місця.

  4. Організований вихід на перерву.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
F Nelia
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
1389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку