Урок математики у 9 класі
Тема: Знаходження часу кінця події
Мета: повторити міри часу; закріплювати знання, уміння і навички додавання іменованих чисел, виражених у мірах часу; навчити знаходити час кінця події; розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання, пізнавальні процеси;забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів; коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.
Очікувані результати:
Підготувала й провела: Фастова Н.О.
Обладнання і матеріали:стенд(міри часу), таблиця(знаходження часу кінця події) ;роздаткові матеріали; картки-опори, модель годинника, календар.
Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, формування та вдосконалення вмінь та навичок).
Хід уроку
І. Загальнокорекційний етап
1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка ).
2. Нервово – психологічна підготовка( створити сприятливу атмосферу уроку, корекція уяви і мислення. Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.)
Вправа: « Буває – не буває»
Учитель описує певну ситуацію. Учень повинен сказати «так», якщо така ситуація буває. А якщо не буває – «ні».
1.У році 15 місяців.
2. Тиждень довший за місяць.
3. Урок у школі триває 40 хвилин.
4. За зимою іде літо.
ІІ. Основний етап
1.Актуалізація опорних знань
1.1 Запитання вчителя
Скільки років у столітті?
Скільки місяців у році?
Скільки місяців триває кожна пора року?
Ранок, день, вечір, ніч - чи становлять добу?
Скільки годин триває доба?
Скільки днів у тижні? Назвіть їх.
Що більше – 60 с чи 60 хв? 1 година чи 60 хв?
Скільки секунд триває хвилина?
Скільки хвилин триває година?
Скільки обертів за добу робить годинна стрілка?
Скільки обертів за годину робить хвилинна стрілка?
1.2 Усний рахунок
1.Виразіть:
1год =□ хвилин
120 секунд =□ хвилин
24 години = □ доба
4 століття = □ років
2роки =□ місяців
60днів = □ місяців
2доби = □ години
2.Обчисліть:
35хв +25хв 6год10хв +2год 5хв 11год + 12год
3. Дидактична гра: «Годинник» Вчитель на моделі годинника показує час, а учні дають відповіді. За кожну правильну відповідь учні отримують один бал.
Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.
2. Повідомлення учням теми, мети й завдань уроку
- Вузлик ще один сьогодні будемо в’язати. Нову тему на уроці будемо вивчати! Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити час кінця події. Тема уроку: Знаходження часу кінця події.
3. Ознайомлення з новими знаннями , уміннями і навичками
3.1 Пояснення нового матеріалу.
Бесіда. Урок розпочався о 9годині 00хвилин, триває 40хв.О котрій годині закінчиться урок?
Початок події - 9год 00хв
Тривалість події – 40хв
Закінчення події - ?
Розв’язання:
9год 00 хв
+ 40 хв
9год 40 хв
Відповідь: урок закінчиться - о 9 год40хв.
Учням учитель роздає пам’ятки «Знаходження часу кінця події»(додаток 2)
3.2. Колективна робота (картка №1 -М46)
Задача 1. Видатний український історик Михайло Грушевський народився у 1866 році. У якому році відзначали 150-річчя від дня його народження?
Задача 2.Хлопчик поїхав у дитячий табір 12червня, а повернувся через 25 днів. Якого числа повернувся хлопчик із табору? (Визначте за календарем.)
Задача 3.Велосипедист виїхав о 7год 30хв і їздив 2години в одному напрямку та 2години 15хв в протилежному. Коли велосипедист повернувся додому?
Запам’ятайте! Щоб визначити кінець події, потрібно до початку події додати тривалість події.
4. Фізкультхвилинка (хвилинка перепочинку)
Вихідне положення – основна стійка.
Руки за голову ставимо сміло і повертаємось вправо і вліво.
Зробимо чітко, діти, цю вправо двічі наліво,
двічі направо будемо мати гарну поставу.
5.Закріплення знань нового матеріалу
1.Для перевірки засвоєння теоретичного матеріалу застосовую інтерактивну вправу «Незакінчене речення»
Продовжіть речення:
Щоб знайти час закінчення події, треба…
Ми живемо у… столітті.
Я народився в…році.
Мені… років.
Зараз …годин… хвилин...
5.2. Самостійна робота
І група (працює самостійно) (картка – завдання - № 2 -М46)
Розв’яжіть задачі
Задача №1.Сонце зійшло 0 6год 35хв. Тривалість дня 11год.10хв. Визнач час заходу сонця.
Задача №2. У 1834 році був заснований Київський університет імені святого Володимира. У якому році будуть відзначати 200-річчя від дня заснування Київського університету?
Задача №3. З пункту А поїзд вийшов 22 травня 6 годині вечора і був дорозі 3 дня 4год. Коли прибув поїзд у пункт В?
ІІ група (під контролем вчителя) (картка – завдання - №3 -М46)
Знайдіть час закінчення події.
Початок події |
4год30хв |
1996р |
5років 8міс. |
Тривалість події |
1год 39хв |
22р |
7років 3міс |
Закінчення події |
? |
? |
? |
ІІІ. Заключний етап
- Яка тема сьогоднішнього нашого уроку?
- Чого навчились на уроці?
2. Пояснення домашнього завдання. Настанови учням щодо виконання домашнього завдання. (картка – завдання№4 -М46)
Зміст
Знайдіть закінчення події.
Початок події |
13год27хв |
1622р |
4років 8міс. |
Тривалість події |
6год 19хв |
356р |
9років 5міс |
Закінчення події |
? |
? |
? |
3. Мотивоване оцінювання відповідей учнів.
4. Приведення в порядок робочого місця.
5. Організований вихід на перерву.
Додатки уроку
Пам’ятка
|
|||
Одиниці часу |
Позначаються скорочено |
Співвідношення між одиницями часу |
|
секунда |
с
|
1 секунда
|
|
хвилина |
хв. |
1 хвилина = 60 секунд |
|
година |
год. |
1 година = 60 хвилин |
|
доба |
доба (діб)
|
1 доба = 24 години
|
|
місяць |
міс. |
1 міс. = 30 або 31 день (у лютому 28 або 29 днів) |
|
рік |
р. |
1 звичайний рік = 365 днів 1 високосний рік = 366 днів |
|
століття |
ст. |
1 століття = 100 років |
|
Пам’ятка Правило.Щоб визначити кінець події, потрібно до часу початку події додати час тривалості події. час початку події +час тривалості події = час закінчення події 1)9год 15 хв -початок події 2) 1рік 04міс. 3) 1856р. + 2год 10 хв – тривалість події +9років 08міс. + 68р. 11год 25 хв –закінчення події 10років 12міс.= 1924р. 11років
|
Картка №5 -М46 №1.Дитяча телевізійна передача розпочалася о 10год 25хв і тривала 45хв. О котрій годині закінчилася дитяча передача? №2.Сергійко поїхав на змагання 11лютого і повернувся через 8 днів. Якого числа повернувся Сергійко додому? №3.Амереканський вчений Томас Едісон 1878 року винайшов електричну лампочку. У якому столітті це відбувалося? №4. 29листопадаОленка сказала, що до її дня народження залишилося 12днів. Якого числа народження Оленки? Визначіть за календарем. №5. Нарбут Георгій Іванович, творець «Українського гербовника» народився у 1886 році, проживши 34 роки. У якому році помер Нарбут Г. І.? №6.Визначте, до якого століття відносяться наведені дати: 1365рік, 988 рік, 2016 рік, 1015 рік, 1941 рік.
|