Конспект уроку з геометрії для 9 класу на тему: ": Знаходження часу кінця події"

Про матеріал
Мета: повторити міри часу; закріплювати знання, уміння і навички додавання іменованих чисел, виражених у мірах часу; навчити знаходити час кінця події; розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання, пізнавальні процеси;забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів; коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.
Перегляд файлу

Урок математики у 9 класі

Тема: Знаходження часу кінця події

Мета: повторити міри часу; закріплювати знання, уміння і навички  додавання іменованих чисел, виражених у мірах часу; навчити знаходити час кінця події; розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання, пізнавальні процеси;забезпечити належні умови для продуктивної пізнавальної діяльності учнів;  коригувати психічні процеси, мовлення, знання, вміння, навички учнів.

Очікувані результати:

  •  навчити учнів визначати кінець події за її початком і тривалістю події;
  • розвивати вміння орієнтуватися в способах виконання навчального завдання, пізнавальні процеси;
  •  підвищувати рівень соціальної адаптації учнів.

Підготувала й провела: Фастова Н.О.

Обладнання і матеріали:стенд(міри часу), таблиця(знаходження часу кінця події) ;роздаткові матеріали; картки-опори, модель годинника, календар.

Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, формування та вдосконалення вмінь та навичок).

Хід уроку

І. Загальнокорекційний  етап

1. Організаційна підготовка учнів до праці ( привітання, перекличка ).

2. Нервово – психологічна  підготовка( створити сприятливу атмосферу уроку, корекція уяви і мислення. Перевірити готовність учнів до уроку. Налаштувати на позитивне сприйняття матеріалу.)

Вправа: « Буває – не буває»

Учитель описує певну ситуацію. Учень повинен сказати «так», якщо така ситуація буває. А якщо не буває – «ні».

1.У році 15 місяців.

2. Тиждень довший за місяць.

3. Урок у школі триває 40 хвилин.

4. За зимою іде літо.

ІІ. Основний етап

1.Актуалізація опорних знань

1.1 Запитання вчителя 

Скільки  років у столітті?

Скільки місяців у році?

 Скільки місяців триває кожна пора року?

Ранок, день, вечір, ніч   - чи становлять добу?

 Скільки годин триває доба?

Скільки днів у тижні? Назвіть їх.

 Що більше – 60 с чи 60 хв? 1 година чи 60 хв?

Скільки секунд триває хвилина?

Скільки хвилин триває година?

Скільки обертів за добу робить годинна стрілка?

Скільки обертів за годину робить хвилинна стрілка?

1.2 Усний рахунок

1.Виразіть:

1год =□ хвилин

120 секунд =хвилин

24 години = □ доба

4 століття = □ років

2роки =□ місяців

60днів = □ місяців

 2доби = □ години

2.Обчисліть:

35хв  +25хв                6год10хв +2год 5хв                            11год + 12год

3. Дидактична гра: «Годинник» Вчитель на моделі годинника показує час, а учні дають відповіді. За кожну правильну відповідь учні отримують один бал.

 

C:\Users\Пользователь\Desktop\скачанные файлы.jpg Учитель підводить підсумок гри, визначаючи переможця.

2. Повідомлення учням теми, мети й завдань уроку

- Вузлик ще один сьогодні будемо в’язати. Нову тему на уроці будемо вивчати! Сьогодні на уроці ми навчимося знаходити час кінця події. Тема уроку: Знаходження часу кінця події.

3. Ознайомлення з новими знаннями , уміннями і навичками

3.1 Пояснення нового матеріалу.

Бесіда. Урок розпочався о 9годині 00хвилин, триває 40хв.О котрій годині  закінчиться урок?

Початок події - 9год 00хв

Тривалість події – 40хв

Закінчення події - ?

Розв’язання:

9год 00 хв

                                                            +      40 хв

 9год 40 хв

 

Відповідь: урок закінчиться - о 9 год40хв.

Учням  учитель роздає пам’ятки «Знаходження часу кінця події»(додаток 2)

3.2. Колективна робота (картка  №1 -М46)

Задача 1. Видатний український історик Михайло Грушевський народився у 1866 році. У якому році відзначали 150-річчя від дня його народження?

Задача 2.Хлопчик поїхав у дитячий табір 12червня, а повернувся через 25 днів. Якого числа повернувся хлопчик із табору? (Визначте за календарем.)

Задача 3.Велосипедист виїхав о 7год 30хв і їздив 2години в одному напрямку та 2години 15хв в протилежному. Коли велосипедист повернувся додому?

Запам’ятайте! Щоб визначити кінець події, потрібно до початку події додати тривалість події.

4. Фізкультхвилинка (хвилинка перепочинку)

Вихідне положення – основна стійка.

Руки за голову ставимо сміло і повертаємось вправо і вліво.

Зробимо чітко, діти, цю вправо двічі наліво,

двічі направо будемо мати гарну поставу.

5.Закріплення знань нового матеріалу

1.Для перевірки засвоєння теоретичного  матеріалу  застосовую інтерактивну вправу  «Незакінчене речення»

Продовжіть речення:

 Щоб знайти час закінчення події, треба…

Ми живемо у… столітті.

Я народився в…році.

Мені… років.

Зараз …годин… хвилин...

5.2. Самостійна робота

І група  (працює самостійно) (картка – завдання -  № 2 -М46)

Розв’яжіть задачі

Задача №1.Сонце зійшло 0 6год 35хв. Тривалість дня 11год.10хв. Визнач час заходу сонця.

Задача №2. У 1834 році був заснований Київський університет імені святого Володимира. У якому році будуть відзначати 200-річчя від дня заснування Київського університету?

Задача №3. З пункту А поїзд вийшов 22 травня 6 годині вечора і був  дорозі 3 дня 4год. Коли прибув поїзд у пункт В?

ІІ група (під контролем вчителя) (картка – завдання -  №3 -М46)

Знайдіть час  закінчення події.

Початок події

4год30хв

1996р

5років 8міс.

Тривалість події

1год 39хв

22р

7років 3міс

Закінчення події

?

?

?

ІІІ. Заключний етап

  1. Підсумок уроку

- Яка тема сьогоднішнього нашого уроку?

     - Чого навчились на уроці?

2.  Пояснення домашнього завдання. Настанови учням щодо виконання домашнього завдання. (картка – завдання№4 -М46)

 Зміст

Знайдіть закінчення події.

Початок події

13год27хв

1622р

4років 8міс.

Тривалість події

6год 19хв

356р

9років 5міс

Закінчення події

?

?

?

3. Мотивоване  оцінювання відповідей учнів.

  4. Приведення в порядок робочого місця.

  5. Організований вихід на перерву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки  уроку

 

Пам’ятка

 

 

 

 

 

 

Одиниці часу

Позначаються скорочено

Співвідношення між одиницями часу

секунда

с

 

1 секунда

 

 

 

хвилина

хв.

1 хвилина = 60 секунд

година

год.

1 година = 60 хвилин

доба

доба    (діб)

 

 

1 доба = 24 години

 

місяць

міс.

1 міс. = 30 або 31 день (у лютому 28 або 29 днів)

рік

р.

1 звичайний рік = 365 днів 1 високосний рік = 366 днів

століття

ст.

1 століття = 100 років

 

Пам’ятка

Правило.Щоб визначити кінець події, потрібно до  часу початку події додати час тривалості події.

час початку події +час тривалості події    =     час закінчення події

 1)9год 15 хв  -початок події          2) 1рік     04міс.                   3)   1856р.

+ 2год 10 хв – тривалість події        +9років 08міс.                       +    68р.

11год 25 хв –закінчення події        10років 12міс.=                       1924р.

                                                          11років

 

 

 

 

 

 

 

Картка №5 -М46

  №1.Дитяча телевізійна передача розпочалася о 10год 25хв і тривала 45хв.

        О котрій годині закінчилася дитяча передача?

  №2.Сергійко поїхав на змагання 11лютого і повернувся через 8 днів.

        Якого числа повернувся Сергійко додому?

  №3.Амереканський вчений Томас Едісон 1878 року винайшов електричну

        лампочку. У якому столітті це відбувалося?

  №4. 29листопадаОленка сказала, що до її дня народження залишилося

         12днів. Якого числа народження Оленки? Визначіть за календарем.

 №5.  Нарбут Георгій Іванович, творець «Українського гербовника» народився

         у 1886 році, проживши 34 роки. У якому році помер Нарбут Г. І.?

№6.Визначте, до якого століття відносяться наведені дати: 1365рік, 988 рік, 2016 рік, 1015 рік, 1941 рік.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
F Nelia
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку