Урок з теми "Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число"

Про матеріал
Тема уроку: Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число. Урок розроблений для учнів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів (F 70).
Перегляд файлу

Тема: Множення цілих чисел

Мета уроку: домогтися засвоєння назви компонентів множення, властивостей множення цілих чисел та переставного закону множення; сформувати вміння множити багатоцифрові числа на одноцифрове число; розвивати пам’ять, увагу; виховувати наполегливість, старанність.

Очікувані результати: учні повинні знати переставний закон множення, вміти виконує множення багатоцифрових чисел на одноцифрове з переходом через розряд у кількох випадках.

Основні поняття: переставний закон множення.

Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

  • Виконання усних вправ

№ 1. Виконайте множення:
а) 3 5;             б) 15 3;           в) 8 9;              г) 20 7.

№ 2. Виконайте додавання:
а) 10 + 10;        б) 5+ 5+ 5;         в) 21 + 147;      г) 30 + 30 + 30.

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Множення – це арифметична дія, яка передбачає додавання однакових доданків.

Множення позначається знаком « х » або «».

Суму 8 + 8 + 8 + 8 можна записати інакше: 8 4, де 8 показує які доданки, а 4 – скільки доданків.

Компоненти дії множення: множник, множник, добуток.

8

4

=

32

    Множник             Множник                     Добуток

 

  • Якщо один із множників дорівнює нулю, то й добуток дорівнює нулю: 0 4 = 0.
  • Якщо один множник дорівнює одиниці, то добуток буде дорівнювати другому множнику.

Помножимо число 5 на 6, добуток дорівнює 30, тобто 5 6 = 30.

Поміняємо місцями множники. Маємо: 6 5 = 30.

Як бачимо, добуток їх рівні.

ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!

Переставний закон множення.
Від перестановки множників значення добутку не змінюється.

 

Пригадаємо письмове множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.

V. Осмислення нового матеріалу

  • Виконання усних вправ

№ 1. Перевірте правильність розв’язання прикладів:

                                                   

  • Колективне виконання завдань під керівництвом учителя

№ 2. Розв’яжіть приклади:

7 642 6;

3 411 9;

7 523 5;

22 254 9;

78 525 9;

63 115 5.

№ 3. Першого дня художню виставку відвідало 135 чоловік, а другого – у 4 рази більше. Скільки всього людей відвідало виставку за два дні?

№ 4. Виконайте дії:

93 045 – 2 006 7;

( 1 539 + 1 129) 4;

970 034 – 12 301 2;
39 045 5 – 986 3.

VІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Що таке множення? Назвіть компоненти множення.
  2. Сформулюйте переставний закон множення.

VІІ. Домашнє завдання

  • Індивідуально

№ 1.Знайдіть добуток чисел:
43 507 і 9;                 35 026 і 7;                   34 007 і 4;                  73 006 і 4.

№ 2. Обчисліть:
Збільште 250 в 4 рази, у 6 разів, у 8 разів, у 9 разів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каськова Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
2002
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку