Тема програми. Тіла обертання
Тема уроку. Розв’язування задач з теми «Тіла обертання»
Мета:
формування предметних компетентностей:
узагальнити та систематизувати знання здобувачів освіти із теми, розуміти зміст і метод математичного моделювання, оперувати геометричними об’єктами в просторі, розвивати навчально-пізнавальні можливості учнів;
формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою, грамотно висловлюватися рідною мовою, інформаційно-цифрова компетентностей.
Обладнання: роздатковий матеріал, опорні схеми, 3D моделі геометричних фігур, інтерактивні вправи, ноутбук, підручник.
Тип уроку: урок формування компетентностей
Методи та прийоми: дискусія, метод ключових слів, фронтальна бесіда, робота з інтернет-контентом
(на дошці епіграф)
Перед вами цитата американського професора математики і учителя математики Пола Локхарда. Справді: математика це мистецтво, бо «математичне міркування» є витвір мистецтва, поема. Його мета — задовольнити. Красиве доведення покликане пояснювати, і пояснювати ясно, глибоко і елегантно. Добре написане, пророблене міркування повинно відчуватись холодними бризками і вести променем маяка — освіжати дух і просвіщати розум. Воно повинно «чарувати». Сьогодні на уроці я бажаю вам, щоб ви були справжніми митцями, працювали творчо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми будемо узагальнювати та повторювати матеріал з теми «Тіла обертання». Поставимо за мету відновити в пам’яті елементи та властивості тіл обертання, пригадати раніше вивчені формули поверхонь і об’ємів циліндра, конуса, кулі, сфери.
Використання методу «Ключові слова».
Ключові слова: радіус, діаметр, коло, круг, конус, циліндр, куля, сфера.
Викладач називає учня і говорить: «Слово!». Той промовляє слово, яке стосується заданої теми. Називає іншого учня і каже: «Речення!». Другий учень складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до цього речення, четвертий учень відповідає на нього.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Ми з вами назвали деякі основні елементи з теми «Тіла обертання», отже сьогодні на уроці систематизуємо знання з даної теми.
Фронтальна бесіда:
1. Як можна утворити тіло обертання ?
2. Якою фігурою є осьовий переріз циліндра?
3. Якою фігурою є переріз циліндра площиною, перпендикулярною до його
осі?
4. Назвіть основні елементи конуса.
5. Якою фігурою є осьовий переріз конуса?
6. Яку фігуру отримаємо в перерізі конуса площиною, перпендикулярною до
його осі?
7. Що таке зрізаний конус?
8. 11. Що таке діаметральна площина кулі?
9. Якою фігурою є переріз кулі площиною?
Скласти опорний конспект-схему за запропонованими таблицями (робота з інтернет-контентом https://classroom.google.com/u/0/w/MjMxMDMzODg4NDQ5/t/all )
Перед початком роботи використовую прийом «Авансування успішного результату», наголошую, що це не проста робота, але кожен може з нею впоратися.
Під час цього етапу використовую практичні завдання:
Компетентнісно – орієнтовані задачі, а саме:
Задачі рівня відтворення
Задача 1. Радіус основи конуса дорівнює 6 см, висота – 8 см. Знайти площу бічної поверхні конуса.
Задача 2. Діагональ осьового перерізу циліндра дорівню 12 см і утворює з площиною основи кут 60. Знайти висоту циліндра
Задачі рівня взаємного зв’язку
Задача 3. Жарова шафа має вигляд прямокутного паралелепіпеда, площа якого
1,36 м2. Скільки булочок діаметром 8 см можна випекти одночасно?
Задача 4. Каструля місткістю 6 л має висоту 20 см. Який її діаметр?
Задача рівня міркування (робота з інтернет-контентом за QR-кодом)
ІХ. Використані ресурси