Конспект уроку з геометрії " Трикутник та його елементи"

Про матеріал

Конспект уроку з геометріїі " Трикутник та його елементи", до конспекту уроку додається презентація. Підручник: М.І.Бурда, Н.А.Тарасенкова Геометрія:підруч. для 7 класу Видавничий дім "Освіта"

Перегляд файлу

Тема уроку:   Трикутник і його елементи.

Те, що я встиг пізнати, - чудово.

Сподіваюся, таке ж чудове те,

Що мені ще доведеться пізнати.

Сократ.

Мета уроку:

освітня:

- Вивчити поняття трикутника і його елементів , використовуючи практичну роботу ;

- Сформувати уявлення учнів про геометричну фігуру - трикутник , як про невідокремлену частину оточуючого нас світу ;

- Навчити розрізняти і називати елементи трикутника (висота , медіана , бісектриса ) ;

- Закріпити знання на обчислення периметра трикутника.

розвиваюча :

- Розвивати логічне мислення , пам'ять і увагу учнів;

- Розвивати математичну мову ;

- Розвивати естетику креслення;

виховна:

- Прищеплювати акуратність , точність ;

- Формування стійкого пізнавального інтересу до вивчення геометрії ;

- Виховання відносин взаємодопомоги і співпраці між учнями в процесі пізнавальної діяльності .

Тип уроку : засвоєння знань , умінь і навичок.

Методи роботи на уроці : усна робота , робота біля дошки, робота в групах , самостійна робота , практична робота.

Форма роботи: фронтальна , робота в парах , колективна , індивідуальна , самостійна .

Обладнання: проектор , екран , картки із завданнями , набір для практичної роботи , таблиця «Види трикутників ».

Хід уроку:

1 . Організаційний момент.

2 . Повідомлення теми і мети уроку . Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні  у нас буде незвичайний, урок на якому ми помандруємо у цікаву країну Геометрію і дізнаємося багато нового про одну з найцікавіших геометричних фігур. А про яку фігуру сьогодні піде мова, ви дізнаєтесь, розгадавши такий ребус ( слайд 2)

        Учитель . Отже, яка ж тема нашого уроку ?

Учні. ТРИКУТНИК

Учитель . Запишіть у своїх зошитах тему сьогоднішнього уроку

           « Трикутник і його елементи ».

( слайд 3 )

 

3 . Актуалізація опорних знань

      Учитель . Перш ніж ми почнемо з вами урок , давайте звернемо увагу на оцінювання сьогоднішнього уроку . У вас на партах лежать оціночні листи , на яких вказані всі етапи сьогоднішнього уроку і вказані бали , які ви можете отримати за кожен етап (додаток) Після кожного етапу ви самостійно будете виставляти бали , які ви заробите , собі в листи . Наприкінці уроку ви підрахуєте кількість балів , це і буде вашою оцінкою за сьогоднішній урок. Всім бажаю успіхів!

     Учитель . Ця фігура вам знайома. Ми зустрічалися з нею не раз в курсі вивчення математики.  Сьогодні просто продовжуємо вивчати дану тему далі Пропоную Вам згадати

- з яких елементів складається трикутник?( Максимальний бал - 1 балів)

- якої форми предмети нас оточують?

- зустрічаємо ми в житті трикутники , крім уроків геометрії ?

Пропоную вашій увазі переглянути фотографії, де зустрічаються трикутники в житті. ( Слайд 4-5 )

 

 

- Що таке трикутник ?

- Трикутники різні між собою залежно від( значення кутів )і (залежно від довжин сторін) .

- Які бувають трикутники залежно від довжин сторін ? (Слайд 6)

- Як називається трикутник, у якого всі сторони рівні?

- Як називається трикутник, у якого  дві сторони рівні?

- Які бувають трикутники залежно від значення кутів ? (Слайд 7)

Завдання . Скласти таблицю «Види трикутників » (Слайд 8)

Учитель.  Ми тільки що повторили теоретичний матеріал. У кожного з вас є таблиця «Види трикутників» і моделі трикутників . Ваше завдання розмістити правильно трикутники в таблиці. Максимальний бал - 2 балів ( слайд 8) Учитель.

Виконаємо самоперевірку завдання і занесемо результати в оціночні листи. (Слайд 9)

 

 

 

 

 

 

Сьогодні ми з вами познайомимося з новими елементами трикутника

4 . Вивчення нового матеріалу Учитель . Ви вже знаєте , що якщо три точки , що не лежать на одній прямій, з'єднати відрізками, вийде трикутник

( Слайд 10 ) На малюнку зображений трикутник АВС ( пишуть: ΔАВС ). Точки А , В, С - вершини , відрізки АВ, ВС і СА - сторони цього трикутника. Кожен трикутник має три сторони і три вершини. Суму довжин всіх сторін трикутника називають його периметром ( пишуть: РΔАВС ). 

.1 . Медіана . ( слайд 11 ) Накресліть трикутник АВС і знайдіть середину сторони ВС - точку М

- Яка точка називається серединою відрізка ? ( Серединою відрізка називається точка відрізка , яка ділить його навпіл , тобто на два рівних відрізка ). Запис на дошці: АМ = МС. З'єднайте точку М з вершиною В. Відрізок ВМ називається медіаною трикутника.

Означення. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою його протилежної сторони називається  медіаною трикутника.

Учитель.

- Скільки вершин у трикутника ? (3)

- Скільки у нього сторін ? (3).

- Скільки медіан можна провести в трикутнику?

2. Висота. ( Слайд 12 ) Запис на дошці: ВН АС , Н АС .За допомогою креслярського кутника з вершини В трикутника АВС проведемо перпендикуляр ВН до прямої АС . Він називається висотою трикутника.

Означення. Перпендикуляр, опущений з вершини трикутника на пряму, якій належить його протилежна сторона - висота трикутника

- Скільки висот має трикутник? (3).

 

3.Бісектриса. ( слайд 13 )

 Учитель . Згадайте визначення бісектриси кута. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його на два рівних кута , називається бісектрисою кута Запис на дошці: АВК = СВК , К АС .Побудуйте бісектрису ВК кута В за допомогою транспортира . Вона перетне відрізок АС в точці К. Відрізок ВК називається бісектрисою кута В трикутника АВС.

Означення. Бісектрисою трикутника називається відрізок бісектриси кута трикутника , що з'єднує вершину кута трикутника з точкою протилежної сторони трикутника.

- Скільки бісектрис має трикутник? (3).

Учитель . Кожен трикутник має три медіани , три висоти і три бісектриси.

 5.Завдання . Практична робота ( Робота в парах )

Практична робота. (Максимальний бал - 2 балів) ( слайд 14) 

     На кожну парту дається 9 смужок кольорового паперу: по три смужки червоного , зеленого і синього кольорів. Причому їх довжина підібрана так , що довжина однієї червоної смужки дорівнює довжині інших, довжина однієї синьої смужки більше , ніж сума двох інших синіх , і довжина зеленої менше , ніж сума довжин двох інших зелених . Учням пропонується створити трикутник одного кольору. Після деяких спроб вони помічають , що можна скласти тільки трикутник зеленого кольору. Потім учитель пропонує учням порівняти довжину найбільшої смужки з сумою довжин інших , і учні роблять висновок , що сума двох сторін трикутника більша , ніж довжина третьої сторони.

Учитель . Таким чином, за допомогою практичної роботи , ми з вами наочно довели "Нерівність трикутника" ,  побудувати трикутник можна, коли виконується правило . В інших випадках трикутник побудувати не можна .

6 . Розминка для очей.

1) Голову тримаємо прямо, дивимося очима вгору, а потім вниз.

2) Малюємо велике коло очима за годинниковою стрілочкою, а потім – проти.

3) Малюємо очима хрестики: дивимося вправо-вгору, вліво-вниз, а потім вліво-вгору і вправо-вниз.

4) Закриваємо очі, даємо їм відпочити.

7 . Закріплення вивченого матеріалу.

Робота біля дошки.

Задача. АМ і ВN - медіани , АN = 5 см , ВМ = 7 см. Знайдіть периметр ΔАВС , якщо АВ = 15см. ( слайд 15-16 )

Самостійна робота (тести ). Максимальний бал - 5 балів ( слайд 18 )

1 варіант

2варіант

1. В якому трикутнику тільки дві

сторони рівні:

ТР)  рівнобедреному;

АШ) прямокутному;

ИК) різносторонньому.

1. В якому трикутнику всі сторони

рівні:

ПР) тупокутному;

ТР) рівносторонньому;

ОР)прямокутному.

2.Периметр трикутника -

АТ) добуток двох сторін;

ИК)сума довжин всіх сторін;

ОН) інша відповідь.

2. Периметр трикутника -

ИК) сума довжин всіх сторін;

ОЛ)добуток довжин всіх сторін;

АВ) частка двох сторін.

3.Відрізок,що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної

сторони - ...

УР) висота;

УТ) медіана;

ОР) сторона.

3.Відрізок бісектриси кута трикутника, що сполучає його вершину з точкою на протилежній

стороні трикутника - ...

УЛ) медіана;

УТ) бісектриса;

ОК) висота.

4.Знайти периметр трикутника,якщо

його сторони дорівнюють 5 см, 8см, 10см.

Р) 32см;

Н) 23см;

М) 22см.

4.Перпендикуляр ,проведений з вершини трикутника до прямої, що

містить його протилежну  сторону -...

Н) висота;

Л) медіана;

Б) бісектриса.

5. Перпендикуляр ,проведений з вершини трикутника до прямої, що

містить його протилежну  сторону -...

ИК) висота;

ИЛ) медіана;

ИБ) бісектриса.

 

5. Знайти периметр трикутника,

якщо його сторони дорівнюють

 8 см, 10см, 12см.

ОК) 31см;
ИК) 30см;

АС) 29см.

 

 Учитель . закріпимо вміння і знання , які ви отримали сьогодні . Вам необхідно виконати завдання тестів , і за допомогою правильних відповідей скласти слово .

8 . Цікава хвилинка

Учитель . Давайте трохи відпочинемо і виконаємо цікаве завдання .

 ( Слайд 18 )

9 . Підсумки уроку

Учитель . Підсумком сьогоднішнього уроку буде гра «Запитання - відповідь». Правила гри: на дошці розташовані слова . Ви ставите запитання таким чином , щоб  відповісти одним словом. Максимальний бал - 2 балів ( слайд 19 )

 

Учитель . Молодці ! Порахуйте бали в оціночному листі, і виставите собі оцінку за урок.

 

10 . Рефлексія ( слайд 20 )

Учитель . Давайте разом з вами визначимо ваш настрій , після сьогоднішнього уроку .( Учням пропонується вибрати картку , які їм пропонує вчитель із зображенням двох осіб : веселого  і сумного. Учні вибирають малюнок.

11. Домашнє завдання 

Учитель. Відкрийте щоденники, запишемо домашнє завдання. (Слайд 21)

1) § 10 - вивчити;

2) Відповісти на питання стр. 78;

3) № 20(2),№ 27(3), №32(2)(роблю аналіз домашнього завдання, відповідаю на поставлені питання) 

Учитель. Я рада, що сьогодні всі були активні, зробивши для себе певні відкриття. Але не варто зупинятися на досягнутому. Адже попереду вас чекає ще багато нових відкриттів.Всім дякую за урок. (Слайд 22).

 

 

 

 

 

 

 

П.І.

Діяльність

Відповіді

на запитання

(1 бал)

Таблиця"Види

 трикутників"

(2 бали)

Практична

 робота

(2 бали)

Тести

(5 балів)

Висновки

уроку

(2 бали)

Бали

 

 

 

 

 

Додаток

 

 

 

Лист оцінювання

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
25 березня 2018
Переглядів
2180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку