Практичний матеріал, апробований на учнях, має зацікавити вчителів саме простотою подачі матеріалу, передбачає активну участь дітей в процесі навчання.
Урок
Тема: Рівнобедрений трикутник та його властивості.
Мета:
Тип уроку: Засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Обладнання: Креслярські інструменти, мультимедійний проектор, моделі рівнобедрених трикутників, моделі квіток для рефлексії, червоні та зелені картки для гри «Вірю – не вірю», картки і плакат з домашнім завданням.
Розум людський має три ключі,
які все відчинять: знання,
думка, уява – все у цьому.
В.Гюго
Хід уроку
І. Організаційний етап. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогоднішній урок пройде під впливом сузір’я північної півкулі Трикутник, що займає площу 132 квадратних градуса та складається з 25 зірок, які видно неозброєним оком.
ІІ. Рефлексія.
На спеціально підготовлених паперових квітках учні пишуть свої очікування від сьогоднішнього уроку, бажаючі учні озвучують вголос написані бажання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Вірю – не вірю».
Учні отримують картки червоного та зеленого кольорів. Після кожного твердження учні піднімають картки: зелену, якщо правильно і червону, якщо не правильно.
Запитання
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Геометричне орігамі. (Робота в групах з різними видами рівнобедрених трикутників.)
V. Первинне засвоєння матеріалу. Мені цікаво, чи подужаєте ви розв’язати наступні задачі
VI. Учнівські доробки.
VII. Рефлексія.
Запитати учнів, чи справдилися їх очікування на уроці, чи отримали вони бажане, якщо так, то покласти квітку із записаними очікуваннями на уроці на воду, побачити, як вона розквітне.
VIII. Підсумки уроку.
Висновки.
IX. Домашнє завдання.
Доведення.
Нехай АВС – довільний трикутник; побудуємо в ньому бісектрису ےА та перпендикуляр до сторони ВС в її середині D. Ці дві лінії – бісектриса та серединний перпендикуляр перетинаються в точці О, яку ми з’єднуємо відрізками з вершинами трикутника – точками В і С, а також опускаємо з точки О перпендикуляри OF і OE на AB і на AC відповідно. Тепер маємо ΔAFO=ΔAEO – за другою ознакою рівності трикутників, ΔODB=ΔODC -– за першою ознакою рівності трикутників. Звідси маємо, що OF=OE і OB=OC, значить, ΔOBF=ΔOCE. Відповідно до доведеного, маємо AF=AE, FB=EC, звідки шляхом додавання отримуємо шуканий результат: AB=AC, тобто ΔАВС – рівнобедрений.