КОНСПЕКТ УРОКУ З ГІМНАСТИКИ В 5 КЛАСІ
Мета:
1.Сформувати навики оволодіння елементами гімнастики.
2. Сприяти закріпленню вивченого матеріалу із розвитку рухових якостей.
3. Виховувати в учнів любов до щоденних занять фізичними вправами
Завдання уроку:
Виховні:
Оздоровчі:
Освітні:
Тип уроку: навчально-тренувальний
Вид уроку: урок-гра.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: гімнастичні мати,гімнастичні лави , кольорові кружочки(світлофор) свисток, секундомір, волейбольний м’яч .
Тривалість уроку: 45хв
Вчитель : Клименко Ю.А.
№ пор. |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
||
І. Підготовча частина ( 11-12 хв ) |
|
||||
1 |
Організація учнів до уроку:
|
|
Фронтальний метод
Здає учень Звернути увагу на чіткість |
||
2 |
Підрахунок ЧСС за 10с. |
10-15с |
60-70 уд./хв. Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС. |
||
3 |
Правила поведінки під час занять гімнастичними вправами. Пам`ятайте, що на уроках фізичної культури не можна штовхатися, переганяти один одного, потрібно дотримуватись дистанцій при бігу і стройових вправах, уважно слухати всі вказівки, не розпочинати вправи без команди. |
1хв |
Фронтальний метод |
||
4 |
Повороти на місці: праворуч , ліворуч , кругом |
30 сек |
Звернути увагу на чітке виконання вправ. Слідкувати за поставою |
||
|
В.п.- руки на поясі 1-4 колові рухи головою вправу сторону, 1-4 в ліву сторону. В.п.- руки на поясі
|
|
Руки на поясі, слідкувати за поставою |
||
5 |
Гра «Світлофор»: Учні шикуються в колону по одному і в повільному темпі біжать по спортзалу. Якщо вчитель показує жовтий світлофор – учні переходять на ходьбу. Якщо зелений – продовжують біг, якщо червоний – зупиняються |
2хв30с |
Зупинитись потрібно стрибком так, щоб не штовхнути товариша попереду («не зробити аварі»). Хто підчас гри неуважний, той стає замикаючим. Відстань – 2 кроки |
||
6 |
Вправи для формування правильної постави Ходьба : звичайним кроком ; на зовнішній стороні стопи ; на носках; на п’ятах; перекатом з п’ятки на носок ;
|
2-3хв |
Вправи на формування правильної постави .Спину тримати прямо , дивитися прямо . По колу в колону по одному , дистанція 2 кроки руки на поясі |
||
6 |
Спортивна ходьба з переходом у біг ;
Біг у повільному темпі ; біг зі зміною напрямку руху
|
1-2хв |
Зберігати стрій , не обганяти один одного . Дихання рівномірне . Зміна напрямку руху виконується за сигналом . |
||
7 |
Бігові вправи :
а) приставним кроком правим(лівим) боком руки на поясі ;
б) з високим підніманням стегна ;
в) заведенням гомілок назад ; г) біг стрибками з ноги на ногу |
1-2 хв |
Учні з низькою фізичною підготовленістю переходять на ходьбу по маленькому колу. Погляд спрямований у напрямку руху через ліве , або праве плече .
Слідкувати , щоб спина була прямою , плечі розведені
Слідкуємо за дистанцією, не порушуємо техніку безпеки |
||
8 |
Звичайна ходьба з відновленням диханням 1- руки вперед; 2 - руки вгору; 3 - руки в сторони; 4 – руки вниз |
4-5 разів |
Темп повільний . Руки вгору- вдих , руки вниз- видих. Погляд спрямований на кисті рук . |
||
9 |
Перешикування з однієї колони у дві . Комплекс загальнорозвиваючих вправ на місці: В.п.о.с., ноги на ширині плечей , руки на поясі а) нахили головою праворуч, ліворуч, назад , вперед ; |
4-6 разів |
У дві шеренги , розімкнутися на відстань витягнутих рук
Ноги не згинаємо в колінах, різких рухів не виконувати
|
||
10 |
б) В.П. руки попереду 1- ривком руки в сторони , 2 - В.п. 3- ривком руки вгору 4 – В.п. |
4-6 разів |
Дотримуватися по черговості рухів . Руки в ліктях не згинати , відстань витягнутих рук |
||
11 |
г) В.п.: о.с., ноги нарізно , руки на поясі 1-2 . нахил тулуба ліворуч 3-4. нахил тулуба праворуч 5-6. нахил тулуба вперед 7-8. нахили назад |
4-6 разів |
Тулуб тримати прямо , нахилятися енергійно . Намагатися нахилити тулуб униз , торкнувшись пальцями рук підлоги . |
||
12 |
В.п . 1. Випад ліворуч , упор присівши на ліву ногу , права в стороні . 2. В.п. 3. Випад праворуч , упор присівши на праву ногу , ліва в стороні . |
4-6 разів |
Під час присідів тримати спину рівно, темп повільний. |
||
13 |
В.п. – упор лежачи на підлозі руки на ширині плечей , 1. стрибком в упор присід В.П. |
4 рази |
Спину прогнути , погляд спрямувати вперед . |
||
14 |
В.п. о.с. руки на поясі . стрибки на правій , лівій , на обох ногах
|
2х4 стрибка |
Стрибки виконувати спокійно .
|
||
|
13. Підрахунок ЧСС за 10с. |
|
120-140уд./хв |
||
2. |
Основна частина ( 25 хв) |
||||
1. |
В.п.- сидячи на матах нахили тулуба вперед не згинаючи коліна , носки натягнуті . |
2-3 повтор. |
Руками тянутися до носків , голову нахилити . |
||
2. |
В.п. – сидячи на маті , упор руками за спиною 1. – опираючись руками , прогнутися
угору , голову відхилити назад , ноги прямі . 2. – В.П. |
2-3 повтор. |
Під час виконання вправи ,ноги
не розводити , коліна не згинати , носки натягнуті . |
||
3. |
В.п. – лежачи на матах на спині , руками триматися за верхній край мата , ноги прямі . 1-4. – повільно піднімати прямі ноги і торкатися носками за головою . 5-8 . – повільно опускати ноги у вихідне положення . |
2-3 повтор. |
Слідкувати за вірністю виконання вправи
|
||
4. |
В.п.- лежачи на матах на спині , руки за головою , ноги зігнуті в колінах на підлозі 1. – сісти , руками триматися за гомілки (групування сидячи) 2. – В.п. |
2-3 повтор. |
Під час виконання вправи ступні не відривати від підлоги |
||
5. |
В.п. – групування сидячи . 1-2 перекиди назад в стійку на лопатках зігнутими колінами 3- групування лежачи 4 – перекид вперед в упор присівши |
2-3 повтор. |
|
||
6. |
В.п. – упор присівши .Пересування на руках до упору лежачи і назад до В.п. |
2-3 повтор. |
Під час пересування руками ноги на місці . |
||
7. |
Перекид вперед з допомогою вчителя поточним методом з кожним учнем :
|
2 повтор. |
Слідкувати за технікою виконання . |
||
8. |
Вправи в рівновазі: Ходьба по гімнастичній лаві на носках до середини колоди із зупинкою в стійці на одній нозі, інша нога вперед, убік, назад «Ласточка» крок до кінця поворот на 3600 , ходьба з підняттям ноги до кута 900 Рухлива гра . |
|
Слідкувати за правильною ходою , роботою рук . |
||
|
Заключна частина |
||||
3. |
1. Шикування. |
20-30с |
в одну шеренгу |
||
|
2. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок. |
1-2хв |
|
||
|
3. Вимірювання ЧСС за 10с. |
20-30с |
80-90 уд./хв |
||
|
4. Домашнє завдання: Згинання і розгинання рук в упорі лежачи від підлоги(хлопці) Стрибки через скакалку(дівчата) |
|
|
||
|
5. Організований вихід із залу. |
|
в колону по одному |
||