8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Конспект уроку з історії 6 клас "Елліністичні держави"

Про матеріал
Конспект уроку з історії 6 клас "Елліністичні держави". Мета уроку: познайомити учнів з історією елліністичних держав, що виникли після розпаду держави А. Македонського; сформувати уявлення про період еллінізму і його риси.
Перегляд файлу

Тема уроку: Елліністичні держави в IV—II ст. до н. е.

Мета уроку: познайомити учнів з історією елліністичних держав, що виникли після

                        розпаду держави О. Македонського; сформувати уявлення про період

                        еллінізму і його риси; розвивати навички роботи з історичними текстами,

                        історичною та контурною картами; розвивати комунікативні здібності,   

                        виховувати цікавість до історії через усвідомлення учнями  ролі

                        елліністичної цивілізації у розвитку людства.

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • назвати хронологічні межі елліністичного періоду;
  • показувати на карті територіальні межі елліністичних держав; 
  • визначити особливості розвитку елліністичних держав.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: мультимедійні засоби, презентація,  підручник, карта.

Основні поняття й терміни: еллінізм,

Основні дати:

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Одразу після привітання, ще не посадивши дітей, пропоную їм (Слайд 1)

Гру  «Пароль»

       Умови гри: назвати по одному важливому слову, що відповідало б змісту попередніх уроків, -  своєрідний пароль, який дає змогу їм сісти й почати працювати. Слова не повинні повторюватися, учні називають їх ланцюжком, одне за одним.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Перевірка домашнього завдання.

Про кого ви дізналися на минулому уроці? (Слайд 2)

Складіть, будь ласка, синквейн про Александра Македонського. (Слайд 3)

 Прийом Синкан (синквейн) 

    1. Один іменник, ім’я.  – Александр Македонський

    2. Два прикметника,  які характеризують перший рядок. – Сміливий, розумний

    3. Дієслово завойовувати

4. Висловлювання  вашого ставлення до діяча із 4 слів.  Александр Македонський-вмілий полководець

5. Знову  одне  слово,  яке є узагальненням – Воїн, Цар

        Установіть хронологічну послідовність подій.   (Слайд 4)

     3   Битва біля р. Гранік

     1   Битва біля м. Херонея

     4   Облога м. Тіра

  1.  Смерть Філіппа ІІ

ІІІ.  Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 5), (Слайд 6), (Слайд 7), (Слайд 8)

  1. Вправа «Вірю, не вірю».  
  • Царем Єгипту був Птолемей Лаг. +
  • Одним із найбільших міст давнини було місто Антіохія. -
  • Особливий матеріал  для письма придумали в Єгипті. -

Сьогодні ми дізнаємося з вами відповіді на ці запитання та ще багато інших.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 

      Унаслідок східного походу Александра Македонського було створено нову світову державу. До неї входили Македонія, поліси Греції, Єгипет, Близький Схід та Середній Схід. До керування такою величезною державою, Александр передавав владу наступникам – діадохам. Після смерті Александра, між його соратниками почалася запекла боротьба за владу.

Робота з історичною картою (с. 187 підручника)  (Слайд 9)

  • Скориставшись картою на с. 187 підручника, визначте, на які держави розпалася імперія Александра Македонського.
  • Які з них були найбільшими?
  • Які землі належали до їхнього складу?

Влада у цих державах була зосереджена в руках греків та македонян. Іх називають елліністичними, тобто «схожими на грецькі».  А період їх існування – еллінізмом.

            Що таке «еллінізм»?                 

 Еллінізм – період в історії країн Східного Середземномор'я з 323-го до 30 рр. до н.е., коли на місці імперії Александра Македонського виникли незалежні держави. (Слайд 10) Це насильницьке об’єднання давньогрецького і давньосхідного світу в єдину систему держав, які мали багато спільного в соціально-структурі, політичному устрої, культурі. У результаті об’єднання утворилось своєрідне суспільство і культура, які представляли синтез елементів давньогрецької і давньосхідної цивілізацій.

           (Слайд 11)  Гра «Читацький клуб» - Робота з  історичним текстом.

Завдання гри:  прочитати сучасний історичний текст і заповнити заповнити своєрідний читацький щоденник - таблицю «Елліністичні держави». Потім обмінятися  інформацією та думками в «Читацькому клубі».     

Кожен учень отримує свій текст.

«Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Текст 1. 

      У Єгипті правив Птолемей Лаг на прізвисько «Спаситель», засновник династії Птолемеїв. Столицею країни було місто Александрія.  Було проведено грандіозні зрошувальні роботи і встановлено систему каналів та іригаційних споруд. Вже у ІІІ ст. до н.е. Єгипет постачав продукти харчування всьому античному світу. Особливо швидко розвивалось ремесло - вироби із заліза, міді,тканини із вовни, посуд, папірус. Це пожвавило торгівлю і Александрія перетворилася на велике портове місто.  Також вона була найбільшим містом світу.

Текст 2. 

   Столицею  Пергамського царства стало місто Пергам. Пергамська держава у 3-2 ст. до н.е. відіграла велику роль в системі елліністичних держав. ЇЇ  заснував грек Філетер, син Аттала, у 283 р.до н.е. Він поклав початок правлінню династії Атталідів.  Тут було багато ремісничих майстерень, продукція яких славилася в усьому світі. Майстри виробляли ювелірні вироби, різні види тканин, серед яких знаменита парча Атталідів. Великою популярністю користувався  особливий матеріал  для письма – пергамент. Його виробляли з тонко вичиненої шкіри телят.

Текст 3. 

Головним суперником Єгипту була царство Селевкідів.  Державу Селевкідів заснував один із колишніх охоронців Александра Македонського Селевк-засновник династії Селевкідів. Селевкові належать слова: «Завжди справедливо те, що встановлено царем».  Столицею царства була Антіохія. Для зручності управління та попередження заколотів імперія була розділена на 72 невеликі області-сатрапії. Торгівля була одним із чинників, що сприяли економічному зростанню країни.

Після того, як учні виконали завдання, пропоную їм поділитися інформацією, яку вони отримали. Під час розповіді  інші учні доповнюють свої таблиці.  (Слайди 12-20)  

Практична робота (за браком часу – домашнє завдання)

Позначити на контурній карті території елліністичних держав.

V. Узагальнення та систематизація знань учнів.

Історичний диктант. (слайд 21)

1) Держави, на які розпалася імперія Александра Македонського називають? (Елліністичними)

2) Хто керував частинами держави Александра Македонського? (Царі, наступники А.Македонського)

3) Яка династія правила Єгиптом? (Птолемеїв)

4) Яка держава утворилася з більшої частини земель Александра

Македонського? (Держава Селевкідів)

5) Яке місто було столицею елліністичного Єгипту? (Александрія)

6. Чим уславилося Пергамське царство (Тканинами та пергаментом)

VІ. Підсумки уроку.  Рефлексія. Оголошення оцінок.   (Слайд 22)

Тож давайте перевіримо наші здогадки з початку уроку.

  1. Вправа «Вірю, не вірю».  
  • Царем Єгипту був Птолемей Лаг. +
  • Одним із найбільших міст давнини було місто Антіохія. -
  • Особливий матеріал  для письма придумали в Єгипті. -

 

 

         «Уявний мікрофон»

Я передаю цей мікрофон і прошу висловитися всіх бажаючих, що нового ви дізналися на цьому уроці

VІІ. Домашнє завдання.      (Слайд 23)

  1. Опрацювати с.193-195§ 40, підготувати повідомлення про одне із семи чудес світу (на вибір).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Синкан (синквейн)

  1.         Один іменник, ім’я.
  2.         Два прикметника,  які характеризують перший рядок.
  3.         Дієслово.
  4.         Висловлювання  вашого ставлення до діяча із 4 слів.  
  5.         Знову  одне  слово,  яке є узагальненням.

                                «Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                «Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                «Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                «Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                «Елліністичні держави».

Царство

Правляча 

династія

 

Столиця

 

Економічна

особливість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
2101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку