Конспект уроку з історії 6 клас "Велика грецька колонізація"

Про матеріал
Тема: Велика грецька колонізація Мета: ознайомити учнів із грецькою колонізацією Середземномор’я та Північного Причорномор’я.
Перегляд файлу

 

Тема:   Велика грецька колонізація

Мета: ознайомити учнів із грецькою колонізацією Середземномор’я та  Північного  Причорномор’я,  розкрити основні напрямки ВГК, визначити  її  хронологічні  рамки; розвивати вміння аналізувати та систематизувати історичний матеріал; працювати з історичною картою, інформативними текстами.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, презентація.

Тип уроку:  комбінований.

Основні поняття: «Велика грецька колонізація», «діаспора».

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • називати хронологічні межі Великої грецької колонізації, заснування перших грецьких поселень на території України;
  • показувати на карті напрямки Великої грецької колонізації, античні грецькі поселення на території України;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах поняття: «Велика грецька колонізація», «діаспора».

Хід уроку

І.  Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке поліс?
  2. Назвіть основні поліси Еллади.
  3. Що таке аристократія?
  4. Що таке демос?
  5. Коли і чому почалася боротьба між демосом і аристократією?

 

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

Як вам уже відомо, у Х—VIII ст. до н. е. фінікійські мореплавці-торговці створили колонії на островах  Середземного моря, а також на його південному та західному узбережжях. Однак невдовзі в них з’явилися конкуренти — греки.

       Повідомлення теми та мети уроку.

        Епіграф уроку «Елліни розселилися на берегах Середземномор’я, як жаби навколо ставка» - грецький вислів.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 Уже в VIII ст. до н. е. грецькі міста заснували свої колонії на берегах Апеннінського півострова, розташованого на захід від Греції. Потім, долаючи запеклий опір фінікійців, елліни осіли в західній частині Середземномор’я. Тепер вони могли дістатися до «Стовпів Геракла» (Гібралтарська протока) й далі в Атлантичний океан.

Грецькі міста виникли й на єгипетському березі — у дельті Нілу. Звідси до Греції вивозили єгипетський хліб, папірус, лляну полотнину. Єгиптяни перепродавали грекам слонову кістку, пахощі, лікарські рослини та чорношкірих рабів. У Греції казали: «Елліни розселилися на берегах Середземномор’я, як жаби навколо ставка». Період із VIII до VI ст. до н. е. вчені називають часом Великої грецької колонізації.

Чому ж десятки тисяч греків залишали рідну Елладу й вирушали до далеких заморських країв?

 

 

  1. Причини ВГК та основні напрямки ВГК

Робота з термінами

Велика грецька колонізація (VIІІ-VI ст. до н .е.) — процес заснування грецькими полісами власних поселень на нових землях.

        «Робота з підручником» - опрацювати другий абзац с.144 §29 і дати відповідь на запитання

- Якими були причини Великої грецької колонізації?

 Причини записуємо в зошит.

Робота з картою с.10

Простежте за картою основні напрямки грецької колонізації. Назвіть колонії греків на різних територіях.

 

2. Грецькі міста-колонії північного Причорномор’я

Колонізація—освоєння і заселення нових територій в своїй чи чужій країні.

Діаспора (від грецького — «розсіяння») — частина населення країни, яка перебуває за межами своєї батьківщини.

 

 Робота з контурною картою

Завдання 6-7.

 

 

V.  Закріплення знань учнів

Перевірте засвоєне на уроці

Питання і завдання:

  1. Чому багато греків змушені були кидати рідні краї? 
  2. Опишіть шлях на нову батьківщину і покажіть на карті місця розселення еллінів. 
  3. Кому і чим було вигідне утворення колоній? 
  4. Греки під час морських подорожей красили корпус корабля, парус і снасти в синій колір. Подумайте, з якою метою вони це робили?

 

 VІ.  Підсумки уроку.

    Метод «Проблемне питання»

   Наш урок завершується. Давайте повернемося до епіграфу.

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати матеріал § 29 с.144-146, дати відп. на зап.1-3 с.147

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слюсарева Ольга Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
6334
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку