Конспект уроку з історії у 6 класі на тему: “Мистецтво Стародавньої Греції”

Про матеріал
Конспект уроку з історії у 6 класі на тему: “Мистецтво Стародавньої Греції”
Перегляд файлу

 

 

Відділ  освіти  Яворівської  міської ради Львівської області

Залузький заклад загальної середньої освіти  І-ІІ  ступенів

 

 

 

 

                     

         Конспект  уроку

                  з  історії  у  6  класі 

                             на  тему:

                                 “Мистецтво  Стародавньої  Греції

 

 

 

                              Підготувала:  вчитель  історії

                                                     Залузького ЗЗСО І-ІІ ступенів

                                                     Захар  Галина  Михайлівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тема:  Мистецтво  Стародавньої  Греції

 

Цілі  уроку:  розглянути  досягнення  грецької  науки,  обставини  

                         виникнення  і  діяльності  театру,  історію  олімпійських  ігор 

                        та  їх  перебіг;  удосконалювати  навички  складання 

                        узагальнюючих   таблиць, роботи  з  підручником,  засвоєння

                       знань  з  різних  видів   історичних джерел;  вчити  дітей 

                       співставляти,  аналізувати.ї

 

Обладнання: О. Бандровський, В. Власов, підручник  “Всесвітня історія. Історія України”,  настінна  карта, картини  з історії Стародавньої  Греції,  портретні  зображення  видатних   грецьких  вчених,  гроно  винограду,

 ілюстративний  та різнорівнений  дидактивний  матеріали

 

Нові  терміни:    театр,  амфітеатр,  скене, орхестра,  котурни,  комедія,

                                 трагедія

 

Навчальні  форми  та  методи: випереджаючі  завдання,  словникова

                         робота,  метод  “Мікрофон”, “Чиста  дошка”, ігрові  моменти,

                         робота  в   парах, вирішення проблемних  завдань.

 

Міжпредметні  зв’язки:  музика,  математика,  географія

 

 

                                       Епіграф  :    Коли  вчишся,  не  оглядайся  на  того, 

                                                                  хто  відстав”

                                                                                            Арістотель

 

                                 План  уроку

 

  1. Розвиток  науки  в  Стародавній   Греції
  2. Грецький  театр  і  література.
  3. Олімпійські  ігри

                                                 

 

 

 

 

 

 

                                            Хід  уроку

 

І.  Організаційний  момент

           Вступне  слово  вчителя:  Ознайомлення  з  темою  уроку,  планом,  навчальними  цілями.  Запис  теми,  плану  уроку    та  епіграфа в  зошит.

 

Вчитель:   Зараз  пропоную  налаштуватися  на  робочий  лад,  і  щоб   гарний  настрій   супроводжував  нас  цілий  урок  оголошується  музична  пауза.  Дівчатка  виконають   для  нас   уривок  з  однієї  популярної  української  пісні.

 

                    Виконується  пісня  “ Двічі  в  одну  річку  не  ввійдеш”

ЦІЛІ: активізувати  пізнавальну  діяльність  учнів,  налаштувати  на  гарну 

          роботу

 

ІІ.  Вивчення  нового  матеріалу

     Вчитель:  Дякуємо  за  пісню.  А  чи  помітили  ви,  що  в  цій пісні   поряд  з  такою  важливою  проблемою  кохання,   висувається  і  важлива  філософська  проблема,  що  двічі  в  одну  річку  не  ввійдеш.  Можливо  ви  у своєму  віці  не задумувались  над  цією  фразою.  Але  вдумаймося  зараз,  що  вона  означає.  Прошу  висловлювати  думки.

             Учні  відповідають,  що  час  швидкоплинний і  неможливо  повернути  те,  що  уже  відбулося,  адже  світ  перебуває  у  постійному  русі,  розвитку,  зміні.

 

 Вчитель: А  чи  знаєте  ви,  що    сучасні  українські  автори  цієї  пісні  запозичили  дану  фразу  в  Стародавній  Греції.  А  належить  цей  вислів  відомому  грецькому  вченому-мислителеві  Геракліду.  (  демонстрація  фото, додаток  1) 

 

1. Розвиток  науки  в  Стародавній   Греції

 

 Вчитель:    В  нашому  житті  є  багато  речей, думок,  ідей,  які  походять  з  давніх  часів,  в  тому  числі  Стародавньої  Греції.  Часто  ми  їм не  надаємо  значення,  інколи  замислюємося.  Але  вони,  безперечно,  заслуговують  на  нашу  увагу.  І тому  зараз  ми  поговоримо  з  вами,  про  ті  науки,  які  були  добре  розвинені  в  Стародавній  Греції,  дізнаємося  імена  відомих  вчених,  які власне  і  сприяли  розвитку  цих  наук,  а  також  постараємось  з»ясувати,  навіщо  ці  знання потрібні  людям.

            Стародавня  Греція  уславилася  своїми  істориками,  ораторами, 

філософами.  Тут  була  добре  розвинена  медицина,  астрономія,  математика.

          Деякі  учні  мали  випереджаючі  завдання  -  готували  невеликі  розповіді про  найвидатніших  вчених  Стародавньої   Греції.  Зараз  вони  нам розкажуть  про  них, 

а ми  будемо  заповнювати  таблицю,  яка  дасть  змогу  наші   знання   систематизувати.

 

Ім»я  вченого

    Галузь  науки

Внесок  у  розвиток  наукових  знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      ЦІЛІ:  вчити  набувати  навики  здобувати  інформацію  з  різних  видів  джерел   і  вміти  їх  узагальнювати.

 

 Вчитель:  Отже,  говорячи  про  науки  Стародавньої  Греції,  ми,  найперше,  повинні  згадати  філософію. 

 

         Словникова  робота:  Філософія  - любов  до  мудрості.

ЦІЛІ: вчити  розуміти,  пояснювати  та  застосовувати  терміни.

 Вчитель:   Найвідомішими  філософами,  які  жили  в  Греції  в  м. Афіни  були  Сократ,  Платон,  Арістотель..  Особливої  уваги  заслуговує  філософ  Діоген.

     Учні  роблять  повідомлення  про  згаданих  вчених) (додатки 2,2А; 3,3А;  4, 4А; 5,5А

 

Вчитель:    З  розвитком  філософії  з  неї  виділилася  математика. Відомими  грецькими  математиками   були   Піфагор  та  Архімед.   Вони  внесли  значний  вклад  і  в  розвиток  астрономії 

                    ( повідомлення  про  Піфагора  та  Архімеда) (додатки  6, 6А; 7, 7А)

Вчитель:   На  рубежі  У-УІ  ст. до н.е. на  острові  Кос  при  храмі  бога  цілительства  і  покровителя  лікарів  Асклепія  виникла  відома  медицинська  школа,  з  якою  пов»язують  розвиток  медицини  в  Стародавній  Греції.  Батьком  медицини  вважається  Гіппократ.

                                       ( повідомлення  про  Гіппократа) (додаток 8, 8А)

 

        З  Стародавньої  Греції  бере  свій  початок  наука     історія,  батьком  якої  вважають  Геродота

                                    ( повідомлення  про  Геродота) (додаток 9, 9А)

 

                                   Зразок  заповненої  таблиці

 

Ім»я  вченого

    Галузь  науки

          Внесок  у  науку

Сократ

Філософія

знання  заховані в душі кожної  людини,  треба  вміти  їх  видобувати

Платон

Філософія

розробляв  теорію  держави, де  панували  б добро  і  справедливість

Арістотель

Філософія

доводив  існування  бога  і  те,  що  тільки   божественний  розум  міг  створити  світ  і  все,  що  в  ньому  є

доводив,  що  людина  повинна  зректися багатства  заради  мудрості

Піфагор

Математика

стверджував,  що  земля  -   куля,  теорема  Піфагора

Архімед

Математика

відкрив  закони, т.з. «Закони Архімеда»

Гіппократ

Медицина

засновник  медицини,  вважав, що пророда    має  цілющу  силу

Геродот

історія

написав  перші  історичні  праці

          

 Вчитель:   Отже,  підсумуємо  сказане:

                -  Які  науки  добре  були  розвинені  в  Стародавній  Греції?

  • Назвати  імена  найвидатніших  філософів.
  • В якій  науці  прославив  себе  Піфагор?
  • В  чому  заслуга  Гіппократа?
  • Чим  ми,  українці,  завдячуємо  історику    Геродоту?

 

      -  А  тепер  прошу  подумати  над  творчим  запитанням:    -  Навіщо  потрібні ці  знання   людям ?

 

                   Метод  «Мікрофон»

Цілі:  вчити  дітей  висловлювати  власну  думку

                           медицина  -  лікування  людей

                          філософія -  пізнання  світу

                         математика  -  будівництво 

                         астрономія  - подорожі,  календар,  тощо)

 

                     2.  Грецький  театр

Вчитель:  Запитання до  дітей

  • Хто  коли - небуть  був  у  театрі?
  • Чого ходять  у  театр?
  • Як  виглядає  театр  ( гарна   будівля,  велика,  хол,  гардероб,  глядацький  зал,  сцена,  місце  для  оркестру,  декорації)

        Сьогодні  мову  поведемо  про  грецький  театр,  адже  в  Греції  він  зародився,  і  попробуємо  з'ясувати,  як  виник,  як  виглядав,  як  проходили  вистави.

                 Демонстрація  винограду  (  або  його  зображення)

Вчитель: Отже, це  виноград. Всім  нам знайомий, росте біля  будинків  багатьох  із  нас.

  • Яке  відношення  має  виноград  до  Стародавньої  Греції  (багато  виноградників, виноградарство  -  головне  заняття,  легенда  про  Посейдона  і  Афіну,  яка  подарувала  виноградну  лозу)

 

  • А  яке  відношення  виноград   має  до театру?

  Вчитель: Виноград  -  ніякого,  але  бог  виноградарства  Діонісій  -  пряме.  Бо  виникнення   грецького  театру   пов’язують  із  святами  на  честь  Діонісія.  Ці  веселі  свята  називалися  Діонісіями:  музика,  танці,  співи  -  кілька  днів.  Тут  же  розігрувалися  сцени  з його життя.  До  програми  діонісій входили  конкурси  на  кращий  хор,  п’єсу,  актора.  Згодом  для  проведення  діонісій  почали  відводити спеціальні  місця,  які  називали  театром.

              Робота  з  ілюстрацією  підручника  (ст. 148),  картиною  “Грецький  театр”

  • Як  вигляда  грецький  театр?
  • Чим  подібний до  сучасного  театру?

Вчитель: пропоную  дізнатися  про грецький  театр  більше. Для цього  попрацюємо  з підручником  і розглянемо  це  питання  за методом   «Чиста  дошка»

            Умови  її  ви  знаєте:  ось  нові  для  вас  історичні  терміни,  пов'язані з  історією  театру.  Нам  потрібно  з'ясувати  їх  значення,  а  також  дати  відповіді  на  поставлені  запитання.  Ми  зніматимемо  термін або  запитання з  аркуша,  якщо  з»ясуємо  їх.  

           Цілі:  удосконалювати  навики  роботи  з  підручником, активізувати пізнавальну  діяльність  учнів

 

         Робота  з  підручником  (ст.  149 ).  Всі  читають,  заходять  визначення  понять  і  показують  їх  на  малюнку ,  одночасно  словникова  робота  та   графічно  в зошиті

 

         Чиста  дошка:   театр,  орхестра,  скене,  амфітеатр,  трагедія,   комедія

         

Фронтальна  бесіда: Чи  бідняки  відвідували  театр  в  Стародавній  Греції?

  • Скільки  акторів  грали  в  п»єсі?
  • Як  часто  жінки  грали  в  театрі?
  • Яку  роль  відігравав  хор  у  п»єсах?
  • Для  чого  актори  надівали маски?  (додаток 10-11)
  • Що  таке  котурни?

 

   Підсумок  : Отже,  театр  був  дуже  популярним  в  Стародавній  Греції.  Відвідування  вистав  заохочувалось державою.  В  часи  Перікла  було  запроваджено безплатну  роздачу  хліба.  В  цей  час  народився  вислів  «  Хліба  і видовищ»

 

       Підсумок:   описати  театр,  коротка  розповідь  про  театр

 

  1. Олімпійські ігри

 

             -  Що  це  за  символ?   ( демонстрація  кілець- символа  олімпіади) (додаток 12)

  • Де  відбулися  останні  олімпійські  ігри?
  • А  де  перші? (  776 р.  до  н.е)

 

             Історичні  задачі: 

 ЦІЛІ  :    удосконалювати  навики лічби  історичного  часу,  вміння   орієнтуватися  в  історичному  

 

                                                                                                                              (Додаток  13)

Задача  1:  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Скільки  років  тому  це  було?    ( 2207+776-1 =  2982  р.  тому)

 

Задача  2:  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Скільки  століть  тому  це  було?  ( 21 +8=29 ст.  тому)

 

Задача  3.  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Яке  це  століття  і  яка  його  половина?

 

Робота  з  картою:   Звернемося  до  географії.   Знайдемо  гору  Олімп  і  місто  Олімпію.  Описати  їх  географічне  положення.

                         г.  Олімп  -  північна  Греція

                         м. Олімпія  -  південна,  п-ів  Пелопонес

              У  місті  Олімпії,  але  на  честь  олімпійських  богів  і , особливо,  бога  Зевса  проводилися  олімпійські  ігри.     Були  дуже  популярними.  Їх  сюжети  на  лакових  вазах,  мозаїках  і  фресках.

    Щоб  з»ясувати,  які  види  змагань  проводилися,  як  відбувалися  олімпійські  ігри  Будемо  працювати  з  підручником  (ст. 171)  і  виконаємо  наступні  завдання:

               І  ряд:  з»ясує,  які  види  змагань  відбувалися   (за  малюнками  і  змістом  підручника)  (додаток  14)

              ІІ  ряд :   також  буде  з»ясовувати ,  які  види  змагань  відбувалися,

  але  трішки   ускладнене  для  них  завдання  -  тут  є  якийсь  зайвий  вид.  Визначити  які види   були,  а  що  зайве (додаток  15)

           ІІІ    – продовжити  логічний  ряд:  калсичні  види  змагань  -  це  ….

.

ІІІ. Повторення  та  закріплення  вивченого

 

                     Гра  «  Впізнай,  згадай,  скажи»

Вчитель:  З  далекої  Греції  із  сивини  віків  богиня  мудрості  Афіна  прислала  нам  чарівну  торбину,  в  якій  різні  речі,  що  стосуються  теми  нашого  уроку.  Попробуємо  зараз  відгадати,  з  чим  асоціюються  вони.

               Глобус  -                       Піфагор

               Засушені  трави   -   Гіппократ

               Бочечка  -                 Діоген

               Кінь  -                      змагання  на  колісницях

              Лаврове  листя  -   переможці  олімпійських  ігор

              Хліб  -                     « хліба  і  видовищ»

             Карта  -                  Геродот

             Виноград  -              виникнення  театру.

 

 

ІУ.  Підсумок  уроку.  Учитель  відзначає  моменти,  на  які  треба  звернути   увагу   при  аналізі  фактів  і  подій,  роботі  з  різними   джерелами  інформації.  Аналізує  активність учнів  на  уроці,  виставляє  оцінки.

 

 

У.  Домашнє  завдання: 

 

  • Опрацювати  матеріал підручника §  32, п. 4. § 33, п. 3, § 34, п. 3

 

  • За  бажанням  підготувати  розповідь про сучані  олімпійські  ігри

 

  • Намалювати  малюнок  за темою уроку (за бажанням)

 

  • Завдання  творчого  хаарктеру:  дати  поширену  відповідь  на  запитання

       « Чому  Спарта  відставала  у  розвитку  цих  наук  від  Афін»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     Додаток 

                                        Сократ  (  469-399  рр до н.е)

 

                  Батьками  Сократа  були  скульптор  або  скоріше   -  каменеріз  Софроніск ,  а  мама  -    повитуха  Фенарета.  Були  вони  небагаті,  але  змогли дати  синові непогану  початкову  освіту.  Всього  решта  він  навчився  самотужки,  але  не  від  когось,  а  з  власної голови. 

               Сократ  вважав,  що  передавати  знання від  однієї  людини  до  іншої  є  неможливим  і  непотрібним,  тому  що  всі  знання містяться в  людській  душі,  тільки  вони  сховані.  Людину  потрібно  навчити  ці  знання  видобути  і  наука  філософія  має  допомогти  це  зробити  людині.

               У  Сократа  було  багато  учнів,  але  він їх  не набирав.  Він  вмів  цікаво і  просто  розповідати  про  все  на  світі.  Якщо  чогось  не  знав,  він  починав  вголос  розмірковувати  на  цю  тему,  поки  не  знаходив  відповідь.  Іноді  він  розмірковував  з  іншими  людьми.  І  це  привело  до  того,  що  у нього з»явилося  багато  учнів. 

               Сократ  був  дуже  віруючою  людиною,  але  через  його  філософські  погляди  міські  збори  засудили  його  до страти  у  сімдесятирічному  віці.  Він  випив  отруту.  Коли  перед  смертю  йому  запропонували  вдягнути  нове  вбрання,  він  відповів:  « Отже,  мій  одяг  був  досить  гарний,  щоб  у  ньому  жити,  але  не  годиться,  щоб  у  ньому  вмерти?»

                   До  наших  днів  дійшов   і  вислів  Сократа  « Я  знаю,  що  я  нічого  не  знаю»,  який  став  крилатим.

           Сократ  зовсім  не записував  своїх  думок.  Його вчення  дійшло  до  нас  у  записах  його  учнів,  яких  назвали  сократиками,    зокрема  Платона.

 

 

 

                                                                                                                            Додаток 3А

 

                                             Платон   ( 428 – 347 рр до н.е.)

 

            Платон  народився  в  Афінах  в  багатій  родині,  був  далеким  родичем законодавця  Солона.  Вів  вважається  одним  із кращих учнів  Сократа. Платон  навчав  своїх  учнів  у  гаю,  який  був  присвячений  знаменитрму  героєві  Академу.  Тому  школа  Платона  дістала назву  «Академія» Це  слово  збереглося  й  донині.  Так  називають  вищий  навчальний  заклад.

          На  зразок  свого  вчителя Сократа,  Платон  також  намагався  дійти  істини    під  час  роздумів  або  у  розмові  з  кимось  -  діалозі.  Тому  його  твори,  які  дійшли  до  нас  так  і  називаються       «Діалоги  Платона» . Це  такі його  твори:  «Держава»,  «Політик», «Софіст»  і  інші.

 

 

         

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                        Додаток 

 

                              Арістотель  (384 -  322  рр.  до  н.е)

 

         Арістотель  був  учнем  Платона,  а  пізніше  вчителем  видатного  полководця  Олександра  Македонського.  Заснував  в  335  році  до н.е.  в  Афінах  школу,  яку  назвали  Лікей.  Пояснюючи  свій  предмет,   він  мав  звичку  прогулюватися,  а  учні йшли  за ним.  Якщо  учень  не  встигав  за  вчителем,  відставав,  то він пропускав  його пояснення.  Звідти  походить  сучасний  вислів  « Відставати  у  навчанні  або  встигати  у  навчанні».

            У його  школі  був  чудовий  звичай -  спільні  обіди, на  яких  провадилися  вчені  бесіди.  Для  ний  було  написано  навіть  спеціальну  книжку  «Бенкетні  закони»

 

                 

 

 

                                                                                                                             Додаток 

 

                                  Діоген  ( 414 – 323  рр до  н.е.)

 

              На  особливу увагу  серед  грецьких  філософів  заслуговує  Діоген.  Він  уславився  своєю  зневагою  до  прийнятих  правил  життя.  Він  був  бідний,  жив  у   бочці  серед  головного  майдану  Афін.   Незважаючи  на  ці  дивацтва,  його  любили  і  поважали  за  мудрість.

                   Одного  разу до  нього прийшов  Олександр  Македонський.  Він  зупинився  перед  бочкою  і  сказав :  «Я  є  цар,  проси,   що хочеш  і  я  виконаю  будь  яке  твоє  бажання».  Діоген  відповів:  «Моє прохання  просте:  відійди,  ти  заступаєш мені сонце».

 

                                                                                                                 Додаток 

 

                                  Архімед (287-212 рр. до н.е.)

          Архімед  народився  у грецькому  місті Сіракузи,  де  провів  майже  усе  життя. Його  батько  Фідій  був  особистим астрономом  правителя  Гієрона.  Декілька  років  Архімед  навчався  та  працював  в Александрії,  де  у  ті  часи  збирався  увесь  цвіт  античної  науки  та  була  зібрана  величезна  бібліотека.

           Одного  разу  правитель  Сіракуз  Гієрон  наказав  Архімедові  перевірити,  чи дійсно  вага  його  золотої  корони  співвідноситься  з  вагою  того  золота,  що  цар  дав  ювелірові,  аби  той  зробив  корону. Архімед  виготовив  два  злитки:  один  із  чистого золота,  інший  із срібла,  але  такої  самої  ваги,  що  і корона.  Потім  по  черзі  поклав  ті  злитки  до посудини з  водою,  зробив  помітку,  до якого  рівня  піднялася влда.  Зануривши  у  той  самий  посуд  корону,  Архімед  встановив,  що  її  обсяг  більший,  ніж  обсяг  злитка.  У  такий  спосіб  було  доведено  нечесність  ювеліра  та  був  відкритий  новий  закон  в  науці.  Закон, який  дістав  назву  «Перший  закон  Архімеда». Він  виголошує:  на  тіло,  що було  занурене  у рідину, діє  сила,  яка  дорівнює  аналогічній  вазі  тієї  рідини,  що  була  виштовхана.

 

                                   

                                                                                                                          Додаток 

                                  Піфагор ( 570 – 496 рр до н.е.)

            Піфагор  був  відомим  філософом,  математиком  і  астрономом.  Точної інформації  про  нього  не  збереглося.  Відомо,  що  розчарувавшись  у  політиці,  яка  провадилася  у  Греції,  він  переїхав  до  однієї  з  грецьких  колоній  у  південній  Італії  і  там  заснував  школу,  яку  історики  назвали  «піфагорійською».

                 У  математиці  Піфагор  розділяв  4  науки:  арифметику,  геометрію, астрономію  і  гармонію   -    навчання  про  музику.  Він  вважається  автором  теореми  Піфагора.  Початком  всього  Піфагор вважав  одиницю,  стверджував,  що  земля  куля.

 

 

 

                                                                                                                        Додаток       

                               Гіппократ  (  460 – 377  рр  до н.е.)

          Гіппократ вважається  засновником  медицини. До  нас  дійшло  понад  70  його  медичних  праць,  які  зібрані  у  « Гіппократів  збірник» .  У  цих  творах  Гіппократ  описав,  як   використовувати   різні  лікувальні  препарати.  Наприклад:  гаряче  пиття  як потогінний  засіб,  овочеві  соки  - сечогінний,  і  доводив,  що  природа  має  цілющу  силу.. В  загальному  він  описав  понад  250  лікарських  рецептів  з  рослин,   50  -  з  тварин.  Гіппократ  був переконаний,  що  лікар  -  це людина  особливої  поведінки.  Він  написав  клятву,  в  якій кожен,  хто хотів  стати  лікарем,  обіцяв  дотримуватися багатьох  вимог,  наприклад:  виховувати  зневагу до грошей,  скромність, знати  усі  ліки  і  способи  їх застосування   і  інше.  Сьогодні  в  кожній  країні  світу  існує  «Клятва»  лікаря,  яка  складена  на  основі   клятви  Гіппократа,  якій  вже  більше, ніж  2  тисячі  років.

 

 

                                                                                                                         Додаток 

 

                                                                Геродот         

            У  У  ст  до н.е.  грек  Геродот,  родом  із  Галікарнасу,  написав  знамениту  «Історію  греко-перських воєн»  у 9-ти  книжках.  На  початку  своєї  праці  автор  пише:  «Геродот  із Галікарнаса  зібрав  та  написав,  щоб  минулі  події  з плином  часу  не  пішли  в  забуття,  і великі  та  подиву  гідні діяння  як  елінів,  так  і  варварів  не  лишилися  в  безвісті».  Геродот  хотів  зберегти для  нащадків  пам'ять  про  перемоги  греків  над  персами.  Тому  він  і  написав  свою «Історію».  Збираючи  матеріал  для  неї,  Геродот  об'їхав  багато  країн.  Він  побував  у Єгипті  та  на  багатьох  грецьких  островах.  Побував  Геродот  і  в Скіфії  (південь України). Чорне  море  (грецькою Понт) справило  на  нього  незабутнє враження.  Він  назвав  його  найкрасивішим  з усіх  морів. Кілька  місяців  Геродот  жив  у місті  Ольвії.  Звідти  він  здійснював  поїздки  країною  скіфів    та залишив  нам  відомості  про  їх  життя і звичаї.

           Скрізь,  де  побував  учений,  він  розмовляв  з  місцевими  жителями  і ретельно  записував  історичні  відомості  та перекази. Історія  Геродода  була  високо оцінена  ще  його  сучасниками. Тому  його  й  назвали   «батьком  історії»

 

 

                                                                                                                                            

                                                                                                

           Додаток  13

 

Задача  1:  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Скільки  років  тому  це  було?    ( 2207+776-1 =  2982  р.  тому)

 

Задача  2:  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Скільки  століть  тому  це  було?  ( 21 +8=29 ст.  тому)

 

Задача  3.  Перші  олімпійські  ігри  відбулися  в  776  р.  до  н.е.  Яке  це  століття  і  яка  його  половина?

 

 

                                                                                                                                                             

                                                                                                       Додаток  14

            Описати,  які    види  змагань  відбувалися 

                                                                     на  грецьких  Олімпійських  іграх

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                          

                                                                                                              Додаток  15

           Описати,  які    види  змагань  відбувалися

                                                    на  грецьких  Олімпійських  іграх,  а  що  зайве   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
23 лютого 2022
Переглядів
3282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку