Дана розробка може використовуватися у формі інтегрованого уроку з літературного читання, я у світі, курсу " Християнська етика в українській культурі", музики.
Урок з курсу
«Християнська етика в українській культурі»
в 3 класі
Тема уроку. Моя родина.
Вчитель:
Костенко Галина Іванівна
Бірківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
ім. І. А. Цюпи
Зіньківський р-н, Полтавська обл.
Тема: Моя родина
Мета:
навчальна:
розширити знання учнів про дружну родину, ознайомити із основними духовно-моральними цінносятми родинних стосунків; розвивальна:
розвивати бажання дітей приносити радість у свої сім'ї, робити добрі вчинки, дякувати родині за любов та повагу до них;
виховна:
виховування у дітей хритиянських рис: любові до Бога, пошани до рідних.
Обладнання: дитяча Біблія, сімейні фотографії, малюнки родовідного дерева, інтерактивна дошка, мікрофон, плакати. Музичний супровід для таночка з рушниками, «Молитва матері», «Дитяча молитва», «Моя мама вишиває рушничок».
Ключовий вірш: « Як мені вас не любити». Богдан Лепкий.
Міжпредметні зв'язки: зв'язок з образотворчим мистецтвом, музикою, читанням.
Використана література: читанка для 3 класу, зошит, посібник
для вчителя, дитяча Біблія.
Хід уроку
І Вступна частина
Вчитель. – Любі діти! Лагідно посміхніться сонечку, нашим дорогим гостям ,один одному та привітайтеся.
- Доброго дня!
1. Християнське привітання.
- Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!
2. Слова вчителя.
Вислухай нас, Боже
Наш Господи,
Почуй наші благання,
Пошли в сім'ї наші
Мир, спокій і єднання.
Православні християни починають свій день з молитви. А ми наш урок
також почнемо з молитви.
3. Спільна молитва. (Виконання пісні «Дитяча молитва»)
ІІ. Тема, мета уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Перш за все всі члени родини повинні виконувати 10 заповідей Закону Божого. ( Слайд 1)
Закон заповідей даний був людям на горі Синаї через пророка Мойсея. В пустелі на горі Синаї Бог явив свою присутність у вогні блискавок та в хмарі і голосом, подібним до грому, висловив свій Закон. Потім дав його через Мойсея написаний на двох скрижалях – камяних дошках-таблицях.
(Слайд 2)
В цьому законі були дані 10 головних заповідей. В заповідях коротко, але точно, вказано, як повинні жити люди: що виконувати, а від чого ухилятися.
( Слайд 3)
Заповідаючи любов до ближніх, Господь наказує нам ту любов найперше виявляги до наших батьків.
Любити батьків значить любити себе, бо ми від їхньої крові, тіла й душі. Це любов природна. Навіть тварини з любовю ставляться до своїх батьків. Тому, непошана до батьків – це найбільший гріх.
Ніхто не любить вас, так як батьки. Ніхто так не молиться за дітей як ненька. Не дарма сказано: «Мамина молитва з дна моря витягає».
-Уявіть , що сонечко – це наша родина, а проміники – це члени родини
(Загишок, любов, повага, молмтва, гепло,)
людей. Тато, мама, діти – це сімя. Дідусь, бабуся, дядя, тьотя, їхні діти – це рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня – це рід.
(Підведення підсумків конкурсу «Родовідне дерево»).
домівка – це те місце, де людина почуває себе в повній безпеці та комфорті. Бог хоче, щоб у наших родинах завжди панували любов і злагода.
Читання слів з Біблії.
(Слайд 7 )
Сину мій! Виконуй заповідь батька твого і не видкидай настанови матері твоєї. (Пояснення слів).
Як ти відносишся до своїх батьків, так і діти будуть відноситись до тебе.
ІV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Я на ніжки підіймуся,
Землі рідній поклонюся.
Господу скажу: «Спасибі,
Що живемо всі у мирі».
І за маму, і за тата,
За сестричку і за брата,
І за квіти у саду,
І за те, що я живу.
( Слайд 8)
* Шануй батька й неньку (буде тобі скрізь гладенько).
* У дитини заболить пальчик, (а у матері – серце).
* Яка сім'я, (такий і я).
* Який кущ – така й калина, (яка мати – така й дитина).
* Мати однією рукою б'є, (а другою – гладить).
6. Робота в зошиті.
( Діти читають по одному прислів’ю).
Читанна вірша « Як мені вас не любити…» Б.Лепкого ( Підручник ст.15
Як мені вас не любити,
Рідний, батьку, нене;
Та ви ж мене згодували
І дбали про мене.
Батько розуму навчає,
Мати приголубить.
Ніхто мене так на світі,
Як вони, не любить.
Дай же, Боже, щоб виріс,
В школі гарно вчився,
Щоб я батькові і неньці
Добре відплатився.
Богдан Лепкий
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. «Мозгова атака» ( робота в групах).
1 група – «Сонечко»
Завдання:
( На малюнку обводягь хмаринки, на яких є правильні відповіді та
розмальовують предмети ).
2 група – «Зірочка»
Завдання:
-Які обов’язки в родині можна виконувати дітям?
( На малюнку обводять хмаринки, на яких правильні відповіді).
Розповіді вчиителя та дітей про свої родини (з демонстрацією фотографій на мультимедійній дошці.) (Слайди 10 - 20)
VІІІ. Підсумок уроку
- Ваші тати та мами трудяться. Для чого вони так стараються? Для того, щоб кожен із вас виріс і став доброю людиною. А ваших батьківвиростили ваші дідусі, бабусі, прадідусі, прабабусі – християни. Це означає, що всі вони вірили в Бога і жили за Божим Законом.
- Ви повинні також дякувати своїм рідним за те добро, що вони роблять для вас добрими вчинками.
(Слайд 21 ).
Дружна родина – велика підтримка на все життя. Хто з дитинства шанує батьків, дідуся з бабусею, інших родичів, дружить з ними, той усе життя буде відчувати родинне тепло, матиме дружну родину.
вони є оберегами у ваших родинах, які даруватимуть вам щасливу долю.
1.Слова дітей.
Тато, матуся, дідусь і бабуся,
Братик, сестричка, тьоті і дяді
Всі мене люблять, всі мені раді
Треба у всьому завжди помагати
Будем рідню шанувати й любити
Радісно жити і Бога хвалити.
Ти ж бо життя і творіння основи
Пензель, перо надихались тобою
Вічна ти в пісні – з болем, любов’ю.
2. Пісня «Моя мама вишиває рушничок».
3. Танок з рушниками
4.Молитва за рідних.
Господи Боже, у великій своїй доброті, вислухай покірних наших благань, які перед Твій престіл милосердя приносимо за наших родичів. Вони для нас найдорожчі на землі, їм ми винні життя. Бо від перших хвилин життя вони дбають про нас: за це їм щира дяка. Тож звертаємося до Тебе, Господи, і молимось: подай їм довге і щасливе життя, скріпляй їх у трудах, віддаляй від них усякі болі та журбу, осолоджуй їм усякі прикрощі.
Також благаю Тебе Боже, вділи і нам своєї ласки, щоб ми їх любили, шанували, щоб не робили їм прикрості, і ми своєю поведінко приносили їм радість і потіху, і так, бодай частково, відплачули їм за добродійства.
І ще молимо Тебе, Господи, щоб наші родичі по довгім життю дійшли до щастя на небі, і щоб ми разом з ними могли Тебе прославляти, величати на віки.
Амінь.
5.Вручення суверінів «Ангелочки».
1