Конспект уроку з курсу "Християнська етика в українськай культурі" по темі: "Моя родина"

Про матеріал

Дана розробка може використовуватися у формі інтегрованого уроку з літературного читання, я у світі, курсу " Християнська етика в українській культурі", музики.

Перегляд файлу

Урок з курсу

«Християнська етика в українській культурі»

в 3 класі

 

 

 

etic3klass_Page_22.jpgТема уроку. Моя родина.

 

 

 

 

 

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель:  

Костенко Галина Іванівна

Бірківська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 ім. І. А. Цюпи

Зіньківський р-н, Полтавська обл.

Тема:    Моя родина

 

  Мета:

навчальна:

розширити знання учнів про дружну родину, ознайомити із основними духовно-моральними цінносятми родинних стосунків;                       розвивальна:             

розвивати бажання дітей приносити радість у свої сім'ї, робити добрі вчинки, дякувати родині за любов та повагу до них;

          виховна:

виховування у дітей хритиянських рис: любові до Бога, пошани до рідних.

        Обладнання: дитяча Біблія, сімейні фотографії, малюнки родовідного дерева, інтерактивна дошка, мікрофон, плакати. Музичний супровід для таночка з рушниками, «Молитва матері», «Дитяча молитва», «Моя мама вишиває рушничок».

Ключовий вірш: « Як мені вас не любити».  Богдан Лепкий.

Міжпредметні зв'язки: зв'язок з образотворчим мистецтвом,   музикою, читанням.

Використана література: читанка для 3 класу, зошит, посібник

для вчителя, дитяча Біблія.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

 

 

               І Вступна частина

Вчитель. – Любі діти! Лагідно посміхніться сонечку, нашим дорогим гостям ,один одному та привітайтеся.

- Доброго дня!

1. Християнське привітання.

 - Діти, - будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!

 

2. Слова вчителя.

                           Вислухай нас, Боже

          Наш Господи,

                    Почуй наші благання,

                    Пошли в сім'ї наші

                    Мир, спокій і єднання.

Православні християни починають свій день з молитви.  А ми наш урок

також почнемо з молитви. 

 

      3. Спільна молитва. (Виконання пісні «Дитяча молитва»)      

 

 

ІІ. Тема, мета уроку.

  • Тема нашого уроку « Моя родина». На цьому уроці ми будемо говорити про родинні відносини, про те як зберегти дружну родину.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь учителя про 10 заповідей Закону Божого. (дитяча Біблія, ст. 60)

Перш за все всі члени родини повинні виконувати 10 заповідей Закону Божого. ( Слайд 1)

Закон заповідей даний був людям на горі Синаї через пророка Мойсея. В пустелі на горі Синаї Бог явив свою присутність у вогні блискавок та в хмарі і голосом, подібним до грому, висловив свій Закон. Потім дав його через Мойсея написаний на двох скрижалях – камяних дошках-таблицях.

  (Слайд 2)

 В цьому законі були дані 10 головних заповідей. В заповідях коротко, але точно, вказано, як повинні жити люди: що виконувати, а від чого ухилятися.

 ( Слайд 3)

  • Прочитайте , будь-ласка  5 заповідь Закону Божого.

 

  1. Бесіда з учнями

 

Заповідаючи любов до ближніх, Господь наказує нам ту любов найперше виявляги до наших батьків.

Любити батьків значить любити себе, бо ми від їхньої крові, тіла й душі. Це любов природна. Навіть тварини з любовю ставляться до своїх батьків. Тому, непошана до батьків – це найбільший гріх.

Ніхто не любить вас, так як батьки. Ніхто так не молиться за дітей як ненька. Не дарма сказано: «Мамина молитва з дна моря витягає».

  • Діти, а як же потрібно шанувати батьків? (Любити батьків, поважати, коритися їм, оберігати їх честь та здоровя, молитися за них).
  • Але ви повинні любити і поважати не лише батьків, а й дідусів, бабусь, братиків, сестричок і всю рідню, тому заповіді Божі обов’язково виконувати у колі своїх рідних та родини.

 

  1. Вправа «Асоціативний кущ».

-Уявіть , що сонечко – це наша родина, а проміники – це члени родини

  • Діти, хто входить до родини?
  • (Мама, тато, бабуся, дідусь, сестричка, братик, рідня).
  • (Слайд 5)
  • Які почуття мають панувати в родині щоб вона була дружною?

(Загишок, любов, повага, молмтва, гепло,)

  • (Слайд 6)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Біля промінчиків пишемо: тато, мама, брат, сестра, дід, баба, рідня.
  • Між промінчиками пишемо: добро, любов, милосердя, повага, віра, співчуття, надія.

 

 

 

  • Кожен із нас живе в родині серед близьких і дорогих

людей. Тато, мама, діти – це сімя. Дідусь, бабуся, дядя, тьотя, їхні діти – це рідня. А вся рідня, теперішня і давнішня – це рід.

(Підведення підсумків конкурсу «Родовідне дерево»).

  • Від любові до своєї родини починається велика любов до свого народу, до своєї землі.               
  • Бог – наш добрий Отець. Він сотворив нас і наші сім'ї. Сім'я і рідна

домівка – це те місце, де людина почуває себе в повній безпеці та комфорті. Бог хоче, щоб у наших родинах завжди панували любов і злагода.

 

  1. Робота  з підручником.
  • На сьогоднішній урок ви вдома прочитали оповідання В.Сухомлинського « Як потрібна дружня родина»
  • Давайте прочитаємо епіграф до цієї розповіді.

 Читання слів з Біблії.

(Слайд 7 )

Сину мій! Виконуй заповідь батька твого і не видкидай настанови матері твоєї. (Пояснення слів).

  • У цьому оповіданні ви дізналися про дві родини Микитки та Василька.Погляньте на перший малюнок.
  • Чия родина зображена на малюнку? ( Василька)
  • Чому вирішили , що це родина Василька?
  • Чим закінчилася ця історія?

 

  • Подивіться на інший малюнок.
  • Чия родина?
  • Чому так вирішили?
  • Чим закінчилася розповідь?
  • В якій родині, діти, ви хотіли б жити?
  • Отож, який висновок ми можемо зробити з оповідання ?( читають із слайду 7)

Як ти відносишся до своїх батьків, так і діти будуть відноситись до тебе.

ІV.  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Я на ніжки підіймуся,

Землі рідній поклонюся.

Господу скажу: «Спасибі,

Що живемо всі у мирі».

   І за маму, і за тата,

За сестричку і за брата,

І за квіти у саду,

І за те, що я живу.

 

  • Не тільки письменники пишуть твори про житя в родинах, але народна мудрість говорить нам про любов, дружбу і шану в родині. 
  1. Гра « Закінчи прислів’я» ( Робота в парах)

( Слайд 8)

*   Шануй батька й неньку (буде тобі скрізь гладенько).

*   У дитини заболить пальчик, (а у матері – серце).

*   Яка сім'я, (такий і я). 

*   Який кущ – така й калина, (яка мати – така й дитина).

*   Мати однією рукою б'є, (а другою – гладить).     

6. Робота в зошиті.

  • Запишіть прислів’я про щасливу родину, якщо не знаєте, то спишіть з екрану.

( Діти читають по одному прислів’ю).

  • Затишок, злагода, повага в родині залежить від вас та від усіх членів родини, їх рис характеру.
  1. Гра « Ялинка» (Діти, назвіть риси характеру мами, тата,).

Читанна вірша « Як мені вас не любити…» Б.Лепкого ( Підручник ст.15

                  Як мені вас не любити,

                  Рідний, батьку, нене;

                  Та ви ж мене згодували

                   І дбали про мене.

                                Батько розуму навчає,

                                 Мати приголубить.

                                 Ніхто мене так на світі,

                                 Як вони, не любить.

                  Дай же, Боже, щоб   виріс,

                  В школі гарно вчився,

                  Щоб я батькові і неньці

                  Добре відплатився.

                                      Богдан Лепкий

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. «Мозгова  атака»  ( робота в групах).

 

1 група – «Сонечко»

 Завдання:      

  • Як можна   віддячити за любов та турботу своїм батькам?

 ( На малюнку обводягь хмаринки, на яких є правильні відповіді та

розмальовують предмети ).

 

               

2 група – «Зірочка»

Завдання:

-Які обов’язки в родині можна виконувати дітям?

( На малюнку обводять хмаринки, на яких правильні відповіді).

 

 

 

 

  1. Інтерактивна гра «Мікрофон» «Розкажи про свою родину».(Слайд9)

 

 

 

  •  На сьогоднішньому уроці ви розкажете мені про себе та  про ваших найближчих та найрідніших людей.

 

Розповіді вчиителя та дітей про свої родини (з демонстрацією фотографій на мультимедійній дошці.) (Слайди 10  - 20)

 

 

 

 

 VІІІ.   Підсумок уроку

 

   - Ваші тати та мами трудяться. Для чого вони так стараються? Для того, щоб кожен із вас виріс і став доброю людиною. А ваших батьківвиростили ваші дідусі, бабусі, прадідусі, прабабусі – християни. Це означає, що всі вони вірили в Бога і жили за Божим Законом.

  - Ви повинні також дякувати своїм рідним за те добро, що вони роблять для вас добрими вчинками.

 

 

(Слайд 21 ).

 

          Дружна родина – велика підтримка на все життя. Хто з дитинства шанує батьків, дідуся з бабусею, інших родичів, дружить з ними, той усе життя буде відчувати родинне тепло, матиме дружну родину.

  •     Діти, ви сьогодні на урок принесли рушники. Бережіть їх. Адже

вони є оберегами у ваших родинах, які даруватимуть вам щасливу долю.

 

1.Слова дітей.

  1. Кожна дитина має родину!

Тато, матуся, дідусь і бабуся,

Братик, сестричка, тьоті і дяді

Всі мене люблять, всі мені раді

 

  1. Кожен про кожного мусить подбати,

Треба у всьому завжди помагати

Будем рідню шанувати й любити

Радісно жити і Бога хвалити.

 

  1. Мамо! Немає милішого слова

Ти ж бо життя і творіння основи

Пензель, перо надихались тобою

Вічна ти в пісні – з болем, любовю.

 

2. Пісня «Моя мама вишиває рушничок».

 

3. Танок з рушниками

 

4.Молитва за рідних.

 Господи Боже, у великій своїй доброті, вислухай покірних наших благань, які перед Твій престіл милосердя приносимо за наших родичів. Вони для нас найдорожчі на землі, їм ми винні життя. Бо від перших хвилин життя вони дбають про нас: за це їм щира дяка. Тож звертаємося до Тебе, Господи, і молимось: подай їм довге і щасливе життя, скріпляй їх у трудах, віддаляй від них усякі болі та журбу, осолоджуй їм усякі прикрощі.

 Також благаю Тебе Боже, вділи і нам своєї ласки, щоб ми їх любили, шанували, щоб не робили їм прикрості, і ми своєю поведінко приносили їм радість і потіху, і так, бодай частково, відплачули їм за добродійства.

 І ще молимо Тебе, Господи, щоб наші родичі по довгім життю дійшли до щастя на небі, і щоб ми разом з ними могли Тебе прославляти, величати на віки.

           Амінь.

5.Вручення суверінів «Ангелочки».

1

 

doc
Додано
17 квітня 2018
Переглядів
3053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку