Конспект уроку з літературного читання для 2 кл. Білі шати зими. В. Скомаровський «Казкові шати», народні порівняння, О. Сенатович «Веселий сніг», Л. Костенко "Синички на снігу".

Про матеріал

Нестандартний урок-телепередача цікавий другокласникам. Цікавими є такі види роботи, як мозковий штурм, метод "Мікрофон", релаксація. Також використані інтегровані вправи з природознавства та української мови. Діти мають можливість опинитися, як глядачами телепередачі, так і дикторами!

Перегляд файлу

Тема уроку: Білі шати зими. Вадим Скомаровський «Казкові шати», народні порівняння, Оксана Сенатович «Веселий сніг», Ліна Костенко "Синички на снігу". 
Мета: вчити учнів сприймати образи природи віршованих текстах; продовжувати вчити виразно читати вірші, навички виразного свідомого читання, усного зв’язного мовлення учнів; розширювати словниковий запас; вдосконалювати пам'ять, увагу, вміння міркувати; виховувати любов до рідної природи, до рідного краю, його краси.


ХІД УРОКУ 
І. Організація класу. 
- Сьогодні урок незвичайний і дуже цікавий - ми будемо знімати телепередачу "Білі шати зими". І розпочнемо, як справжні диктори, з фонетичної розминки. 
- Як вітер виє взимку? (У-у-у.) 
- Як дерева шелестять голими вітами? (Ш-ш-ш.) 
- Як земля від морозу тріщить? (Трісь-трісь-трісь.) 
- Нам холодно. Погріємо долоньки: хух-хух-хух. 
Робота зі скоромовкою.
На дуби і на ялинки тихо падають сніжинки. 
• Промовити повільно; 
• промовити швидше; 
• промовити із здивуванням; 
• промовити весело. (Виконали етап плану) 
 

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Сам собі режисер!

- Діти, хто хоче презентувати свою творчу роботу і охарактеризувати зиму? З чим вона у вас асоціюється?


ІІІ. Повідомлення теми уроку. 
 

     - За вікном - чарівна красуня зима. Краса зимової природи надихала письменників. За допомогою художнього слова вони яскраво і точно передавали  образи і зимового ранку,і засніженого саду, і поля. Отже вирушаймо у світ зимової краси і зимових див.

 

- На телепередачі ми будемо читати вірші В. Скомаровського «Казкові шати», Оксани Сенатович «Веселий сніг». Будемо вчитися порівнювати, збагачувати свою мову образними висловами, зв’язно висловлювати свої думки.

А також трішки гратися: 

  •                   Гра "Сніжки" 
    Підбір ознак до слова зима:

Зима (яка?) – сніжна, біла, люта, холодна, морозна, вітряна, чарівна, чудесна, казкова …

Сніг (який?)-

Зима (що робить?)-

Сніг (що робить?)-

Зима неначе .... Сніг неначе...

ІV. Робота над темою уроку. 
Рубрика «У світі цікавого»
Опрацювання вірша В. Скомаровського «Казкові шати».
• Читання вірша вчителем. 
• Словникова робота. 
- Діти, у вірші зустрічаються нові слова, як ви їх розумієте? 

Шати – святкове вбрання. 
Плетиво - що-небудь сплетене, переплетене. 
В сповитку – закутані. 
Віхола – заметіль, хуртовина. 
Нашвидку – за короткий час. 
Лілея – квітка.

• Самостійне читання. 
• Аналіз змісту вірша. 
- Які кущі і дерева запорошила зима? 
- Чому важко відгадати, де яке дерево? 
- Якими поет побачив ялинки? 
- Знайдіть порівняння. (Як сестрички, мов лілея.) 
-У якому темпі слід читати вірш? 
- Що хотів передати автор у своєму вірші? 
- Подивіться на малюнок. (дивимося ніби в бінокль). Давайте спробуємо впізнати, які дерева запорошила зима.

«Музична скринька». Під музику діти самостійно читають вірш.
"Порівняння" (учні пригадують прислівʼя про калину.)

Закінчіть речення.
Холодна, білосніжна, чарівна, морозна …(зима). 
Сріблястий, пухнастий, чистий, скрипучий …(сніг). 
Легка, ніжна, тендітна, химерна …(сніжинка). 
V. Фізкультхвилинка.

- А зараз рекламна пауза "Завірюха дме на того, хто... "(любить зиму, сумує взимку, любить кататися на санчатах, смокче бурульку, тощо).


VІ. Робота над віршем Оксани Сенатович «Веселий сніг».

- Ми знову в ефірі. І зараз прослухайте вірш і дивіться на дошку, там будуть фотознімки до нього, а ви поміркуйте яких дітей там зображено.
• Аналіз змісту. 
- На кого падав сніг? 
- Чому про сніг сказано «веселий»? 
-З яким настроєм треба читати вірш? 

- Куди падав сніг гордим? А роззявам, вереді, веселим? Прочитайте, як про це сказано у вірші?   Прочитайте його виразно спочатку ланцюжком, а останні слова разом, як перед справжніми телеглядачами.

- Розгляньте малюнок. Кого із дітей, згаданих у вірші, зобразив художник? Чому так думаєте?
• Знайдіть рими. 
Малих - …(сумних). 
Сміх - …(сніг). 
Сніжки - …(усмішки). 

- Знайди слова, які звучать однаково, а означають різне. 
Ніс – виконував дію. 
Ніс – орган нюху. 
- Які слова вжито в переносному значенні? (Сніг сідав, заліз, сміявся) 
 

VІІ. Робота над віршем Ліни Костенко "Синички на снігу"

1) Диктор телебачення - підготовлений учень виразно читає вірш.

2)    Гра «Бджілки».

Напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темні.

— Хто потребує на нашу допомогу взимку?

3)    Словникова робота.

«Довідкове бюро»

Намлілись — тут: намучилися, стомилися.

Вирій — теплі, південні краї, куди відлітають на зиму перелітні птахи.

3)    Бесіда за змістом вірша.

— Чому пташкам важко взимку?

— Від чого вони потерпають? (Найбільше від голоду)

— У яких рядках сказано про життя синичок під час суворої зими?

— У яких — про стійкість цих мужніх пташок? 

VІІІ. Підсумок уроку. 
Які твори про зиму читали?

  •                   Який з них сподобався найбільше?
    - Давайте підведемо підсумок за таким початком: 
    • Я сьогодні зрозумів, що… 
    • Я дізнався про те, що… 
    • Я замислився над тим, що… 
    Наша телепередача добігає кінця. Покажіть знак ОК, якщо все вдалося.
    ІX. Домашнє завдання. 

1)  Виразно вірші про зиму.

2)  1 ряд – намалювати малюнок до вірша "Казкові шати";

  •       2 ряд – намалювати малюнок до вірша "Веселий сніг";
  •       3 ряд – намалювати малюнок до вірша "Синички на снігу".
docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
5303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку