Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Алевтина Волкова «Зимова казка»"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Алевтина Волкова «Зимова казка»“.

Метою уроку є: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з літературного читання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Алевтина Волкова «Зимова казка»

Очікувані результати: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори; розвивати образну уяву, пам'ять, увагу; виховувати любов до рідного слова, любов до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Летів горобець, сів на хлівець,

А як вийшов стрілець, то утік горобець.

2. Робота над чистомовкою

Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.

Іж-іж-іж — пиріжок на всіх розріж.

Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.

Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.

3. Прочитайте і поясніть!

ЗтлшпАкнЙвлоЦніпЯ

НопнтОкГсвИтшч

НлмОкшСнпЯлпТдсЬ

(Зайця ноги носять.)

4. Розчитування за складовою таблицею

 

а

о

у

и

і

е

я

ю

є

тч

 

 

тчу

 

 

 

 

 

 

др

 

дро

 

 

 

дре

 

 

 

вск

вска

 

 

 

вскі

 

 

вскю

 

чкр

 

 

 

чкри

 

 

чкря

 

 

шпр

 

 

 

 

 

 

 

 

шпрє

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Зима…Велична, горда, замріяна, тиха. Вона дарує нам насолоду від чистоти і спокою. Холодна красуня зачарувала весь світ, приспала його до весни. Казковий сон природи! Вірші про неї ми читали на попередніх уроках. А сьогодні ми читатимемо і обговорюватимемо твір Алевтини Волкової.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання твору А.Волкової „Зимова казка“

1) Читання вчителем та сильними учнями

Зимова казка

 У холодному повітрі жодного звуку, тільки кружляють у веселому танку сніжинки. Вони то піднімаються вгору, то ніби притискаються до землі. Здається, чути їхній тихесенький шепіт.

Ніжні льодяні кристалики найрізноманітніших візерунків і розмірів кружляють у вихорі. Жодна не схожа на свою сусідку. Довго вивчали вчені утворення, форму і будову сніжинок.

У переважній більшості сніжинки невеличкі. Найчастіше вони бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижних квіток, стрілочок. Важко описати всю красу й багатство форм цих найтонших витворів природи. Проте виявилося, що в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна.

У ясний сонячний день серед поля висить у повітрі, переливаючись і виблискуючи, алмазний пил з найдрібніших сніжинок.

— Про що цей твір?

— Визначте, які відомості наведені в ньому, можна назвати науковими.

2) Словникова робота

Кружляють   у танку

піднімаються  притискаються

тихесенький  шепіт

льодяні  найрізноманітніших

переважній  дивовижних

шестигранна

3) Виразне читання твору

4) Аналіз твору

— Що чути у холодному повітрі?

— Що роблять сніжинки?

— Як виглядають сніжинки?

— Чим подібні всі сніжинки?

— Прочитайте останнє речення. Як ви його розумієте?

— Що з прочитаного про сніжинки виявилось для вас новим?

5) Робота за ілюстрацією

— Опишіть малюнок.

— Знайдіть речення в тексті, які найвлучніше його описують.

6) Гра „Закінчи речення“

Сніжинки бувають у формі … Жодна з них не … Сніжинки завжди …

7) Робота в групі

— Виріжте сніжинку. Порівняйте сніжинки, вирізані вами. Чи є серед них однакові?

2. Опрацювання вірша Олени Пчілки «Снігова баба»

СНІГОВА БАБА

 Ну-те, хто з вас там бистріший?
То ідіть в садок скоріше!
Купи снігу там лежать! —
Хлопці поклик підхопили,
Бабу з снігу враз зліпили,
Очі з вугілля всадили,
Рот із буряка зробили,
От так «баба»! Молодці!
Ну, дивуйтесь, горобці!

— Прочитайте вірш.

— Про що в ньому йдеться? (Про те, як діти ліпили снігову бабу.)

— Як саме діти ліпили снігову бабу? (Фігуру робили зі снігу, очі — з вугілля, рот — із буряка.)

— Що б ви додали до «костюма» цієї снігової баби?

— Які ще фігури можна робити зі снігу?

— Уявіть, що сніговою бабою є ви. Що б ви могли розказати людям? Про що попросили б?

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які твори ми читали? Хто їх автори?

— Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати твори.

doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку