Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Алевтина Волкова «Зимова казка»“.
Метою уроку є: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори.
Автор розробки уроку з літературного читання
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Алевтина Волкова «Зимова казка»
Очікувані результати: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання; вчити аналізувати прочитані твори; розвивати образну уяву, пам'ять, увагу; виховувати любов до рідного слова, любов до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець, то утік горобець.
2. Робота над чистомовкою
Жу-жу-жу — я з Оленкою дружу.
Іж-іж-іж — пиріжок на всіх розріж.
Жи-жи-жи — маєш друга — бережи.
Жа-жа-жа — друг купив мені коржа.
3. Прочитайте і поясніть!
ЗтлшпАкнЙвлоЦніпЯ
НопнтОкГсвИтшч
НлмОкшСнпЯлпТдсЬ
(Зайця ноги носять.)
4. Розчитування за складовою таблицею
|
а |
о |
у |
и |
і |
е |
я |
ю |
є |
тч |
|
|
тчу |
|
|
|
|
|
|
др |
|
дро |
|
|
|
дре |
|
|
|
вск |
вска |
|
|
|
вскі |
|
|
вскю |
|
чкр |
|
|
|
чкри |
|
|
чкря |
|
|
шпр |
|
|
|
|
|
|
|
|
шпрє |
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Зима…Велична, горда, замріяна, тиха. Вона дарує нам насолоду від чистоти і спокою. Холодна красуня зачарувала весь світ, приспала його до весни. Казковий сон природи! Вірші про неї ми читали на попередніх уроках. А сьогодні ми читатимемо і обговорюватимемо твір Алевтини Волкової.
ІV. Опрацювання нового матеріалу
1) Читання вчителем та сильними учнями
Зимова казка
У холодному повітрі жодного звуку, тільки кружляють у веселому танку сніжинки. Вони то піднімаються вгору, то ніби притискаються до землі. Здається, чути їхній тихесенький шепіт.
Ніжні льодяні кристалики найрізноманітніших візерунків і розмірів кружляють у вихорі. Жодна не схожа на свою сусідку. Довго вивчали вчені утворення, форму і будову сніжинок.
У переважній більшості сніжинки невеличкі. Найчастіше вони бувають у формі різних зірочок, пелюсток дивовижних квіток, стрілочок. Важко описати всю красу й багатство форм цих найтонших витворів природи. Проте виявилося, що в такій різноманітності є чіткі правила: сніжинка завжди шестигранна.
У ясний сонячний день серед поля висить у повітрі, переливаючись і виблискуючи, алмазний пил з найдрібніших сніжинок.
— Визначте, які відомості наведені в ньому, можна назвати науковими.
2) Словникова робота
Кружляють у танку
піднімаються притискаються
тихесенький шепіт
льодяні найрізноманітніших
переважній дивовижних
шестигранна
3) Виразне читання твору
4) Аналіз твору
— Що чути у холодному повітрі?
— Що роблять сніжинки?
— Як виглядають сніжинки?
— Чим подібні всі сніжинки?
— Прочитайте останнє речення. Як ви його розумієте?
— Що з прочитаного про сніжинки виявилось для вас новим?
5) Робота за ілюстрацією
— Опишіть малюнок.
— Знайдіть речення в тексті, які найвлучніше його описують.
6) Гра „Закінчи речення“
Сніжинки бувають у формі … Жодна з них не … Сніжинки завжди …
7) Робота в групі
— Виріжте сніжинку. Порівняйте сніжинки, вирізані вами. Чи є серед них однакові?
2. Опрацювання вірша Олени Пчілки «Снігова баба»
— Ну-те, хто з вас там бистріший?
То ідіть в садок скоріше!
Купи снігу там лежать! —
Хлопці поклик підхопили,
Бабу з снігу враз зліпили,
Очі з вугілля всадили,
Рот із буряка зробили,
От так «баба»! Молодці!
Ну, дивуйтесь, горобці!
— Прочитайте вірш.
— Про що в ньому йдеться? (Про те, як діти ліпили снігову бабу.)
— Як саме діти ліпили снігову бабу? (Фігуру робили зі снігу, очі — з вугілля, рот — із буряка.)
— Що б ви додали до «костюма» цієї снігової баби?
— Які ще фігури можна робити зі снігу?
— Уявіть, що сніговою бабою є ви. Що б ви могли розказати людям? Про що попросили б?
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Які твори ми читали? Хто їх автори?
— Який твір вам запам’ятався найбільше і чому?
VІ. Домашнє завдання
Виразно читати твори.