Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Поетична майстерня. Рима. Л. Куліш – Зіньків «Скоромовка», А.М'ястківський «Як весну я пам'ятаю»“.
Метою уроку є: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять.
Автор розробки уроку з літературного читання
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Поетична майстерня. Рима. Л. Куліш – Зіньків «Скоромовка», А.М’ястківський «Як весну я пам’ятаю»
Очікувані результати: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до художнього слова.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мовленнєва розминка
1. Робота над скоромовкою
Ген стрибають на морозі
Три ворони на дорозі.
— Кар-кар-кар!
За скоринкою погнались,
На все горло розкричались:
— Кар-кар-кар!
2. Робота над чистомовкою
Чі-чі-чі, чі-чі-чі!
Сидить Оля на печі.
Чів-чів-чів, чів-чів-чів!
Напечу я калачів.
Чу-чу-чу, чу-чу-чу!
Я сама їх напечу.
Ча-ча-ча, ча-ча-ча!
Дали Олі калача.
3. Гра «"Зайве"слово»
— Прочитайте, у кожному стовпчику знайдіть «зайве» слово.
аревб акліб
дбу цяисли
нсаос аворко
зарееб кжїа
(Верба, дуб, сосна, береза. Сосна — хвойне дерево. Білка, лисиця, корова, їжак. Корова — свійська тварина.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Послухайте вірш.
Падав дощик, кап-кап-кап.
Сонечко сховалося.
Тільки чутно «кап-кап-кап»,
Пташечка злякалася.
— Яким звукосполученнями поет передає звуки дощу?
— Сьогодні ми читатимемо вірші, у яких ви зможете почути звуки, якими наповнені описані поетами картини.
ІV. Опрацювання нового матеріалу
1. Опрацювання вірша Л. Куліша – Зінькова «Скоромовка»
1) Виразне читання вірша вчителем
Любить ячну кашу Яша,
Смачна Яші ячна каша.
Бере з миски повну жменю
Яша каші із ячменю.
Кажуть Яші дітки наші:
- Що ти, Яшо, робиш з каші?
Кашу, Яшо, їж потрошку
І не жменею, а з ложки.
— Чому цей вірш назвав автор скоромовкою?
2) Словникова робота
Читання слів «луною» за вчителем: ячну, Яша, ячменю, потрошку.
3) Читання вірша учнями вголос
— З яким настроєм читатимемо вірш уголос?
4) Гра «Дощик»
Діти читають хором:
• «накрапає дощ» (тихо);
• «дощ пускається сильніше» (голосніше);
• «злива» (голосно);
• «дощ слабшає» (тихіше);
• «дощ припинився» (читання припиняється).
Фізкультхвилинка
2. Опрацювання вірша А.М’ястківського «Як весну я пам’ятаю»
1) Виразне читання вірша вчителем
Наш дідусь малят питає,
Як весну хто пам'ятає.
Пам'ятаю квіти з гаю,
Пам'ятаю - в ліс ходив,
Та найкраще пам'ятаю:
Дві берізки посадив.
Посадив їх навесні
Біля стежки при вікні.
Рясно дощики пішли –
Дві берізки підросли.
2) Словникова робота
Читання слів «луною» за вчителем: малят, пам’ятає, найкраще, стежки, дощики.
3) Читання вірша учнями вголос
— З яким настроєм читатимемо вірш уголос?
4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання
— Що запитав дідусь у малят?
— Хто як пам’ятає весну?
— Що найкраще пам’ятають діти?
— Що сталось з берізками?
5) Гра «Добери риму»
Питає — пам’ятає.
Ходив — посадив.
Навесні — вікні.
Пішли — підросли.
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Які вірші читали на сьогоднішньому уроці?
— Хто їх автори?
— Хто головний персонаж першого вірша?
— З яким настроєм закінчуєте урок?
VІ. Домашнє завдання
Виразно читати вірші. Намалювати малюнок до одного вірша.