Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Поетична майстерня. Рима. Л. Куліш – Зіньків «Скоромовка», А.М’ястківський «Як весну я пам’ятаю»"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Поетична майстерня. Рима. Л. Куліш – Зіньків «Скоромовка», А.М'ястківський «Як весну я пам'ятаю»“.

Метою уроку є: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з літературного читання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Поетична майстерня. Рима.  Л. Куліш – Зіньків «Скоромовка», А.М’ястківський «Як весну я пам’ятаю»

Очікувані результати: удосконалювати навички виразного читання віршованих творів; навчати аналізувати прочитані вірші; розвивати смислову, образну пам'ять, уміння узагальнювати, зіставляти; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Ген стрибають на морозі

Три ворони на дорозі.

— Кар-кар-кар!

За скоринкою погнались,

На все горло розкричались:

— Кар-кар-кар!

2. Робота над чистомовкою

Чі-чі-чі, чі-чі-чі!

Сидить Оля на печі.

Чів-чів-чів, чів-чів-чів!

Напечу я калачів.

Чу-чу-чу, чу-чу-чу!

Я сама їх напечу.

Ча-ча-ча, ча-ча-ча!

Дали Олі калача.

3. Гра «"Зайве"слово»

— Прочитайте, у кожному стовпчику знайдіть «зайве» слово.

аревб   акліб

дбу   цяисли

нсаос   аворко

зарееб  кжїа

(Верба, дуб, сосна, береза. Сосна хвойне дерево. Білка, лисиця, корова, їжак. Корова свійська тварина.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Послухайте вірш.

Падав дощик, кап-кап-кап.

Сонечко сховалося.

Тільки чутно «кап-кап-кап»,

Пташечка злякалася.

— Яким звукосполученнями поет передає звуки дощу?

— Сьогодні ми читатимемо вірші, у яких ви зможете почути звуки, якими наповнені описані поетами картини.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Л. Куліша – Зінькова «Скоромовка»

1) Виразне читання вірша вчителем

Любить ячну кашу Яша,

Смачна Яші ячна каша.

Бере з миски повну жменю

Яша каші із ячменю.

Кажуть Яші дітки наші:

- Що ти, Яшо, робиш з каші?

Кашу, Яшо, їж потрошку

І не жменею, а з ложки.

Чому цей вірш назвав автор скоромовкою?

2) Словникова робота

Читання слів «луною» за вчителем: ячну, Яша, ячменю, потрошку.

3) Читання вірша учнями вголос

— З яким настроєм читатимемо вірш уголос?

4) Гра «Дощик»

Діти читають хором:

• «накрапає дощ» (тихо);

«дощ пускається сильніше» (голосніше);

«злива» (голосно);

«дощ слабшає» (тихіше);

«дощ припинився» (читання припиняється).

Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша А.М’ястківського «Як весну я пам’ятаю»

1) Виразне читання вірша вчителем

Наш дідусь малят питає,
Як весну хто пам'ятає.
Пам'ятаю квіти з гаю,
Пам'ятаю - в ліс ходив,
Та найкраще пам'ятаю:
Дві берізки посадив.
Посадив їх навесні
Біля стежки при вікні.
Рясно дощики пішли –
Дві берізки підросли.

2) Словникова робота

Читання слів «луною» за вчителем: малят, пам’ятає, найкраще, стежки, дощики.

3) Читання вірша учнями вголос

— З яким настроєм читатимемо вірш уголос?

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

Що запитав дідусь у малят?

— Хто як пам’ятає весну?

— Що найкраще пам’ятають діти?

Що сталось з берізками?

5) Гра «Добери риму»

Питає пам’ятає.

Ходивпосадив.

Навеснівікні.

Пішли — підросли. 

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Які вірші читали на сьогоднішньому уроці?

— Хто їх автори?

— Хто головний персонаж першого вірша?

— З яким настроєм закінчуєте урок?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші. Намалювати малюнок до одного вірша.

doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку