Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Звукопис. Оксана Сенатович «Веселий сніг», Степан Жупанин «Віхола»"

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Звукопис. Оксана Сенатович «Веселий сніг», Степан Жупанин «Віхола»“.

Метою уроку є: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання віршованих творів; виховувати любов до рідного слова, до зимових розваг.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з літературного читання

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Звукопис. Оксана Сенатович «Веселий сніг», Степан Жупанин «Віхола»

Очікувані результати: активізувати читацькі інтереси учнів; удосконалювати навички виразного і свідомого читання віршованих творів; розвивати образну уяву, пам'ять, увагу, вміння використовувати у власному мовленні образні поетичні вислови; виховувати любов до рідного слова, до зимових розваг.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Вправи на дихання

Глибокий вдих – затримання дихання (5 сек.);

Глибокий вдих – протяжний видих (здуваємо сніжинки з рукавичок);

Глибокий вдих – імпульсивний видих (зігріваємо змерзлі руки).

2. Гра „Доповни речення“


Стояла чудова, сонячна (погода)

Вікна красиво розписав (мороз)

Випав густий, лапатий (сніг)

Під вікном весело цвірінькали (горобці)


3. Вправи на розвиток кута зору

КРИ           ГА

ЗЕМ                        ЛЯ

КРА                                    СА

СНІ                                               ЖОК

ЛІС  СНІГ                                                       

ЛІС        ОК           СНІ       ЖОК

ЛІС        НИК      СНІ            ГОВИЙ

ЛІС        ОЧОК            СНІ                ГОВІЙ

ЛІС        ОВИЙ        СНІ                                     ЖНИЙ

4. Робота над скоромовкою

Прочитати виразно і чітко, немов ступаючи по сніжку.


У малої Сані перекинулися сани,

Тепер у Сані нові сани.


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадку і ви знатимете, про що ми читатимемо сьогодні вірші.


Я розпушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди.

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Це - …. (зима).


Так, це зима. Назвіть ознаки зими. (сніжна, біла, люта, холодна, морозна, вітряна, чарівна, чудесна, казкова …)

Це чудова пора року, стільки краси, стільки різних чудес! Зима щодня відкриває перед нами чудові сторінки чарівної і живої казки, а ми, занурившись у неї, живемо там, вчимося бачити прекрасне.

Згадайте, які зимові розваги ви знаєте? Що найбільше любите робити?

Сьогодні ми познайомимось з віршами про зимові розваги, будемо вчитись їх виразно читати та спостерігати за тим, як автор за допомогою слова передає всю красу зимової природи.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Опрацювання вірша Оксани Сенатович «Веселий сніг»

1) Гра „Передбачення“

Прочитайте назву вірша Оксани Сенатович. Який сніг ви б назвали «веселим»?

2) Виразне читання вірша вчителем


Веселий сніг

Падав сніг,
падав сніг —
для усіх,
усіх,
усіх:
і дорослих, і малих,
і веселих, і сумних.
Всім, хто гордо носа ніс,
він тихцем сідав на ніс.
А роззяві, як на сміх,
залетів до рота сніг.
Вереді за комір вліз
і довів його до сліз.
А веселі грали в сніжки —
сніг сідав їм на усмішки
і сміявся з усіма:
— Ой зима,
зима,
зима!


Дайте відповідь словами з вірша, на кого падав сніг.

3) Словникова робота

Гордо носа ніс.

Що означає цей вислів?

Роззява комір  вереда  сніжки

Кого так називають?

4) Самостійне читання вірша учнями

Прочитайте вірш мовчки. Чому про сніг сказано, що він веселий?

5) Виразне читання вірша учнями

6) Бесіда

Поміркуйте, чому одним весело, коли йде сніг, а іншим – ні.

Куди падав сніг гордим? А роззявам, вереді, веселим? Прочитайте, як про це сказано у вірші?

З яким настроєм треба читати вірш?

Для чого кілька разів повторюються слова усім, зима?

Яка головна думка вірша?

Доберіть пари слів, що передають протилежні почуття, наприклад: весело-сумно.

7) Робота за ілюстрацією

Розгляньте малюнок. Кого із дітей, згаданих у вірші, зобразив художник? Чому так думаєте?

8) Гра „Знайди риму“


Сніг – усіх

малих – сумних

ніс – ніс

сміх – сніг

вліз – сліз

сніжки – усмішки

усіма – зима.


Фізкультхвилинка

2. Опрацювання вірша Степана Жупанина «Віхола»

1) Читання учнями вірша одне одному в парі


Віхола

Віхола-метелиця

срібним снігом стелиться,

сніжні хороводи

в чистій полі водить.

Ух!

На білих конях віхола

в село моє заїхала.

Цок-цок-цок…

І лине над алеями,

Мов з білими лілеями.

Ух!

Село дзвенить копитами,

снігами-оксамитами.

І світиться домівками

з веселими щедрівками.

Тпру!

Линемо крізь віхолу

з радісною втіхою.

А між снігами-стужами

Цвітуть будинки ружами.

Ух!

Зовуть нас теплі вогники,

гарцюють коні-коники.

Цок-цок-цок…

Село дзвенить весіллями,

Сіяє новосіллями.

Ух!

Тпру!


— Яка основна думка вірша?

— Який основний тон виберете для його читання?

— Які рядки вірша потрібно читати особливо радісним тоном?

2) Виразне читання вірша учнями

— Яку картину ви уявляли, читаючи вірш?

3) Аналіз вірша

Який настрій принесла людям зима?

Якими звуками наповнилось село?

Назвіть слова, якими описано сніг, поле. Поміркуйте, чому поет називає сніги оксамитами, стужами.

4) Складання словесного малюнка

— Кого і що ви намалюєте на картині?

— Яким буде передній і дальній план картини?

— Як буде зображена віхола?

— Які фарби допоможуть передати зміст картини?

5) Робота над ілюстрацією

Розгляньте малюнок. Якими словами з вірша його можна підписати?

6) Гра «Диктор телебачення»

Учні читають вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на «глядачів».

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Якій порі року був присвячений наш урок?

Які твори про зиму читали?

Який з них сподобався найбільше?

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати вірші.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Kiryan Irina
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
3066
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку