Дидактичні ігри з читання 1 клас

Про матеріал

Перехід в нову українську школу поставив нас, учителів, в нові умови, в яких особливе значення надається різноманітним прийомам, формам і засобам для формування і розвитку інтересу дітей до навчання. Головна турбота учителів, які працюють в НУШ – допомогти дітям засвоїти програмовий матеріал і в той же час зберегти їхнє дитинство. В даній роботі я ділюся досвідом використання авторських дидактичних ігор з метою формування і розвитку пізнавального інтересу учнів на уроках читання в 1 класі..

Перегляд файлу

 

1 клас

Дидактичні ігри з читання

Перехід в нову українську школу поставив нас, учителів, в нові умови, в яких особливе значення надається різноманітним прийомам, формам і засобам для формування і розвитку інтересу дітей до навчання. Головна турбота учителів, які працюють в НУШ – допомогти дітям засвоїти програмовий матеріал і в той же час зберегти їхнє дитинство.

  Порадою для мене стали поради грузинського педагога  Ш.О. Амонашвілі: «Бажаю і вам терпіння і оптимізму в навчанні кожного малюка, який робить перші кроки по безкінечній дорозі пізнання. Міцно і бережно тримай, учителю, за руку свого учня, щоб він не ослаб, не відстав на шляху. Радощів і удачі вам , дорогі вчителі!»

Діти молодшого шкільного віку не люблять одноманітності. Основний вид діяльності у них – гра. З приходом до школи вини потрапляють у нові , психологічно більш важкі для них умови, ніж вдома чи в дитячому садку. В школі малюки  повинні переключатися на навчання. Не всім це вдається легко.

  І щоб полегшити їм перехід від ігрової діяльності до навчальної, я використовую на уроках ігрові прийоми, вставляю в навчальний процес ситуації з ігровою мотивацією, тому що в умовах гри шестирічки зосереджуються краще і запам’ятовують більше, ніж в умовах коли пропонують просто запам’ятати. Я граю з учнями не заради гри,а для того, щоб пробудити в них вогник допитливості і цікавості.

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра  «Мозаїка»

      Учням пропоную картки із складами. Перед початком проведення гри,пояснюю дітям що перший склад червоним кольором, другий – синім, а третій – зеленим. Склади перемішую. З них треба скласти слова. Ось до прикладу: ка,річ; на,ка,ли; лоч,ка,бу; та,кар;роч,зі,ки.

      Діти не тільки читають, а й розкривають в собі таку властивість, як здогадування,того,що написано далі.

 

 

 

Гра «Подорож у весну»

Ви знаєте чому найбільше мандрівників весною? Це тому,що окрім людей,які подорожують цілий рік, вирушають у мандри птахи, комахи, риби і звірі. Для того,щоб здогадатися, які птахи вирушили у мандри вилучіть зайву літеру з слів:

журпавлі,  грнаки,  солдовей,  леплеки,  лебмеді,  кадчки,  лелеки.

 

 

Гра «З кінця в початок»

    Я пропоную дітям назвати будь-яке слово, наприклад «літо». Учні записують це слово двічі ось так:

Л
І
Т
О
Т
І
Л

    Потрібно у кожному рядку дописати до  поданих букв ще якісь, щоб вийшли слова,які складаються не менше ніж з чотирьох букв. Коли один з гравців першим допише слова в усіх рядках, то він повідомляє про це іншим, і всі припиняють складання слів. Він починає зачитувати свої слова. Якщо якесь із названих слів є в інших гравців, вони його викреслюють.

    Виграє той, у кого залишається найбільше не викреслених слів.

 

 

Гра «склади слово за останніми літерами»

  Прочитайте за останніми літерами слова. Що вони означають? Як пишемо імена?

СІК             КОЛЕСО            СТЕП            КОВБАСА            ОДУД

ОСА            ОРЕЛ                 МОРЕ           ДРАКОН               СОМ

КІТ             ПОЛЕ                 ЛИСТ            МЕД                      СИНИ

ОРЕ            КЛЕН                 СКВЕР          ТРАКТОР             ТОРТ

                                                                                                     ХОР

УДАР         ВЕСНА              СЕЛО            ЗВІРІ                     ЗЕРНО

ЯГОДИ                                                         ЗМІЙ

ЕКРАН

ОДА

 

 

 

Гра «Садівники»

Посадимо дерева й квіти у яких є звуки {р}.

Діти придумують слова і викладають з розрізної азбуки:

Береза, горобина, груша, абрикоса, черешня, черемха, чорнобривці, троянди, ромашка і т.д.

 

 

 

Гра «Навантажте машину»

    На таблиці посередині намальована буква «П», поряд з нею розташовано три машини.

    Учні поділені на три групи. Учням першого ряду потрібно навантажити не машину овочі, другого – фрукти, третього – будівельні матеріали, у назвах яких є буква «П».

    В учнів роздаткові картки лежать на парті, серед них є зайві, які не мають цієї букви.

 

 

 

Гра «Склади слово з букв або складів»

Учасники гри одержують конверти з картками, на яких написано букви, або склади. Я називаю шість-сім слів, а учні складають їх з цих карток. Букви використовуються лише ті,які учні вже вивчили.

    Виграє той, хто першим виконає завдання.

   Під час гри можна скласти такі слова:мама, сама, Сом, оса, соми, лом, мала,сон,син, носи,сало,рама,рана,нора, Лара,рис,роса,сир,мир,Мура, Шура,

Саша, шина, шило, миша, лоша,каша,мак, рак, кури, руки, сук, коса, кора ,

Море, орел, село, мило,саме, сумне, мох, хор, сухе, сохне,хороше, суха, лихе, і т.д.

 

 

 

Лото « Склади слово»

 Діти отримують картки , на яких по чотири – вісім різних слів. Я читаю окремі слова чи букви. Діти знаходять їх у словах своєї картки і виставляють над ними склади або букви з розрізної азбуки.

    Виграє той,хто першим виставить усі склади чи букви над словами цієї картки

    Матеріал лото має відповідати знанням учнів .  Так на першому етапі букварного періоду лото складається із слів, у яких є вивчені букви:а,у, м, о, с, и, л,р, ш, е, є. п, х, та інш. На кожній картці пишеться чотири слова, наприклад: 1)ау,сон,сир, лоша 2)ку-ку, лом, миша,Панас; 3) рана, лук, курка, море ; 4)Лука, лин, сом, хор; 5) сорока, муха, рак, сини; 6)санки, Рома, лис, мох;7)лини,кури,рама,соми;8)мама,уа,миска,мак.

   Гра розвиває у дітей правописну зіркість.

 

 

 

 

Гра «Одягни мишку»

Спала мишка під мостом,

укривалася хвостом.

Стала мерзнути мала –

До ялиночки прийшла.

 

Тут чудові  подарунки
із цукерками пакунки…

Та не хоче брати мишка

Ні цукерок, ні горішків.

Хоче шапку і пальто,

Щоб не мерзнуть під мостом.

    На таблиці написані назви предметів. Серед них діти вибирають слова, що означають назву одягу.

 

 

сир

 

шапка

 

горіхи

 

шуба

пальто

 

костюм

 

цукерки

 

чоботи

 

 

Доміно «Склади слово»

    Доміно складається із 28 карток, на яких написано слова або частини слів. Картки можна зробити з картону. Всі картки під час гри кладуть на стіл. У грі беруть участь від двох до семи чоловік. Кожен з них бере однакову кількість карток.   

    Гру починає той, у кого є чиста картка. До неї підставляється інша картка, перша половина якої чиста, а друга з початком нового слова. Картка з закінченнями цього слова підставляється до попередньої, щоб вийшло слово і т.д. Той хто не має потрібної  картки, пропускає свій хід.

    Виграє той учасник, який перший виставить картки.

 

 

 

 

 

 

Гра «Одягни окуляри»

Окуляри всім хвалились,

Що читати вже навчились.

Я їх взяв – не зміг читати.

Кажуть – треба букви знати.

  На таблиці записані літери в алфавітному порядку. Окуляри зроблені з паперу. Я ними воджу по таблиці. Учням потрібно правильно назвати букви,які попали в прорізи.

 

 

 

Гра  «Екскурсія»

 

Спочатку створюю таку ситуацію:учні на екскурсіі. Звертаюся до дітей: «Сьогодні діти, продовжимо екскурсію по нашому місту. Ми завітаємо до зоопарку». Діти розповідають, що там можна побачити. Виготовляємо таблички:(«Вовк», «Лисичка», «Тигр», «Слон», «Бегемот», і т.д.), учні читають і розповідають.

  Такі екскурсії проводимо на природу, в аптеку, в магазин, в бібліотеку.

 

 

 

Гра «Хробачок»

 

Гру починаю з казки: «В одному далекому царстві жив книжковий гробачок. Він був добрий  і нікого не ображав. Але жителі країни не любили його, тому що він понад усе любив ласувати буквами з книжок. Дорослим і дітям ставало все важче і важче читати свої книги, тому що майже в усіх словах бракувало однієї, а іноді навіть двох букв. Спробуйте прочитати деякі слова з їх книг».

Ан_ена                ст_лець

Пи_ьмо               п_рсик

Моро_иво           телев_зор   

Дере_о                зо_ит

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Садикіна Оксана Валеріївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
9023
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку