Розробка конспект - уроку з літературного читання (2 клас, автор - Віра Науменко) на тему "Біографічна довідка. Ганна Чубач "У лісочку на пеньочку""
Автор - Кретініна Анастасія Сергіївна
Тема.Ганна Чубач «У лісочку на пеньочку», біографічна довідка.
Мета:
Навчальна: продовжувати знайомити учнів з творчістю видатної української поетеси Ганни Чубач; збагатити знання дітей про різноманітні жанри літератури ( загадки, прислів’я, скоромовки, вірші, казки);
Розвивальна: вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів; розвивати вміння передавати інтонацією настрій, своє ставлення до персонажів, оцінювати вчинки дійових осіб; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності та вміння; Виховна: виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до природи; повагу до
Обладнання: виставка дитячих робіт – ілюстрацій до прочитаного вірша «Козубок-колобок»; аудіозапис музичної пісні «Черепаха-Аха»; папки зі складовими таблицями; дошка, оформлена у вигляді інтерактивної тематичної папки; телефон; підручник (Науменко В. О. Літературне читання.— К. : Генеза, 2012).
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку І. Організація учнів до уроку.
Ø Привітання.
- Діти, щиро вас вітаю, Тільки успіху бажаю.
Вправо – вліво поверніться,
Один одному всміхніться,
Поверніться до гостей і промовте: «Добрий день!»
Нехай буде все гаразд,
До роботи, другий клас!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Мовленнєва розминка.
Робота над чистомовкою.
Ма – ма – ма – вже прийшла зима.
Зи – зи – зи - вдарили морози.
Он – он – он - ми прибігли на стадіон.
Ол – ол – ол - тут пограли ми в футбол.
Ай-ай-ай-це все любий наш край.
На-на-на-наша люба Батьківщина.
Робота над скоромовкою Г. Чубач «Чечір – вечір».
- Що означає слово скоромовка? (Скоро мовити— швидко вимовляти.)
ЧЕЧІР-ВЕЧІР
Чечір-вечір,
Вечір-чечір. Хтось вуркоче Біля печі.
Чорні лапки, Вуса, ротик. Чечір-вечір, Чорний котик!
Гра «Перестав усе, як треба» Засобакали гавки.
Закицькали нявки.
Закачкали крчки.
Забаранили беки.
Зажабали кваки.
Закізкали меки.
За зірки сховалось небо.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Учнівський вернісаж. Виставка дитячих малюнків до вірша «Козубокколобок» В.Скомаровського.
2. Конкурс на краще читання вірша учнями.
IV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.
- До нас сьогодні завітала ясноока Журавка, дитяча Берегиня, життєрадісна людина і славна майстриня. Але для того,щоб дізнатися що це за поетеса, вам потрібно знайти її ім’я та прізвище у таблиці.
|
а |
н |
о |
і |
т |
п |
в |
а |
е |
у |
|
Г |
а |
н |
н |
а |
т |
а |
с |
б |
н |
||
ц |
у |
е |
г |
щ |
Ч |
у |
б |
а |
ч |
||
- Здогадався кожен читач, що гарна жінка ця – Ганна Чубач. (Показ |
портрета).
- Уважно твори ми читали та ілюстрації збирали.
Тепер настав той час,
Щоб з новим твором познайомить вас.
А як ми будем працювати – скажіть, а я буду писати.
Прийом «Криголам»
У - важно
Р - радісно
О - організовано
К - колективно
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Біографічна довідка.
Народилася Ганна Тарасівна Чубач у1941 році на Вінничині в хліборобській родині. Батько її загинув у перші дні війни і мати вчила дівчинку робити усяку роботу, й пісень співати, й світ любити. А донька у свою чергу сприймала нелегке життя у світлих кольорах: малювала, співала, вигадувала казочки.
Ганна закінчила середню школу, потім – Поліграфічний інститут, вищі літературні Курси при Літературному інституті ім.. М.Горького в Москві. Працювала в газеті «Літературна Україна», в журналі «Дніпро». Сьогодні веде авторську радіопередачу «Дзвінка ріка» на каналі «Культура».
Особливу увагу привертають вірші Ганни Чубач для дітей: веселі, дотепні, повчальні,жартівливі. Вони дарують гарний настрій, вчать мислити і любити художнє слово. Ганна Чубач є авторкою абеток, лічилок, скоромовок, загадоквідгадок, смішинок тощо.
2.Фізкультхвилинка.
3. Опрацювання вірша Г.Чубач «У лісочку на пеньочку» А)Загадки відгадай – персонаж називай.
o Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає. Цей маленький жвавий хлопчик Називається … (горобчик).
o Маленькі звірята,
Сіренькі шубки,
Довгі хвости,
Чорненькі очі,
Гостренькі зубки.(Мишки) o Металева та тоненька.
Мною сукню шиє ненька.
В мене тулуб є і вушко.
Я із ниткою подружка. (Голка).
ü Гра «З’єднай ознаку з предметом»
Сіренька, невеличка, швиденька, польова, шкідлива-….(Миша)
Жвавий,маленький, сміливий,задиркуватий – …(Горобець)
Гостра, тонка, металева, тверда - …(голка)
ü Робота з підручником. Опрацювання вірша Г. Чубач «У лісочку на пеньочку» (с. 88-89) А) Гра «Передбачення».
-Діти, як ви гадаєте, про що ви прочитаєте у творі Ганни Чубач «У лісочку на пеньочку»
Б)Виразне читання вчителем.
Бесіда: - Як можна назвати цей вірш?
Діалог,казка чи небилиця… - Про кого розповідається у вірші?
- Що робила мишка?
- Чим вишивала мишка?
- Як ми називаємо сорочку, вишиту різними нитками?(показ сорочки) - Хто бився за сорочку? Що вони накоїли?
- Як мишка все виправила?
- Для кого була сорочка?
- Як спало мишеня?
- Чому не вкривалося мишеня?
В)Гра «Бджілки»
Самостійне читання учнями вірша, кожен у своєму темпі.
- Відшукайте у вірші слова,якими описано дії мишки.(Вишивала, співала,зажурилася, заридала).
- Якою ви її уявляєте?(Доброю, веселою, лагідною, гарною)
- Як ви гадаєте, чому таку сорочку не можна було купити за гроші?(Тому що сорочка – це символ та оберіг українців)
- А що для вас значить сорочка-вишиванка?
Г)Словникова робота.
- В цій казці-небилиці зустрілися слова, зміст яких ми повинні з’ясувати.
(Робота з словником)
Заздрісно – в перекладі на рос мову – завидно,
Міточки – знак, зроблений на будь – якій речі, на будь-якому предметі для відмінності від інших.
Виточка- зашита з вивороту невелика складочка на одязі. Д) Робота в парах. Читання по картках.
5. Гра «Схожі хвостики» - завдання: дібрати рими до слів.
6. Прослуховування пісні «Черепаха-Аха»
7. Цікаві задачі
• Горобчик прокинувся о 9 ранку. Коли він ліг спати, якщо проспав усього 4 години? (о5 ранку).
• Якщо з під тину видно 6 пар конячих ніг, то скільки цих тварин на подвір’ї (3). • Дід, баба, онучка, Жучка, кішка та мишка тягнули, тягнули і нарешті витягнули ріпку. Скількивилося на ріпку (12 очей).
VIІ. Підсумок уроку
.
(Оцінювання учнів)
VIIІ. Домашнє завдання
1. Виразне читання віршованої казки ( с. 88-89 підручника).
2. Намалювати ілюстрацію до твору.