Конспект уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Юрій Ярмиш «Та сама мишка», «Їжачки»"

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему: "Юрій Ярмиш «Та сама мишка», «Їжачки»“. Метою уроку є: ознайомити учнів з творчістю Юрія Ярмиша; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання, характеризувати дійових осіб; збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

Літературне читання

Тема: Юрій Ярмиш «Та сама мишка», «Їжачки»

Очікувані результати: ознайомити учнів з творчістю Юрія Ярмиша; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати прочитане, давати відповіді на запитання, характеризувати дійових осіб; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати бажання працювати в колективі.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над скоромовкою

Для синків-молодців

Мати напекла млинців.

І хвалили молодці

Ті млинці на молоці.

2. Робота над лічилкою

Вовк розсівся на печі,

З клоччя крутить калачі,

З віхтя вихопить шматок —

Раз — і стулить пиріжок.

Вовче тісто з рук упало,

А упало — то пропало.

Чорний пес хапнув пиріг —

І тікати скільки ніг.

Розбігаймось хто куди, —

Вовк біжить — чекай біди!

3. Робота над чистомовкою

Ки-ки-ки — дуже любим ми казки.

Ни-ни-ни — вчать всьому нас вони.

Ця-ця-ця — ох цікава казка ця.

Ву-ву-ву — хочу слухати нову.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

• Сиднем у землі сиділа,

Час настав — і всіх здружила

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицюню Мінку. (Ріпка)

— Як ви вважаєте, чи допоможе мишка всім і наступного року?

— Сьогодні ми про це дізнаємося з казки, яку написав Юрій Ярмиш. А також ми прочитаємо ще одну його казку про їжачків.

ІV. Опрацювання нового матеріалу

1. Біографічна довідка

— Народився Юрій Феодосійович у Дніпродзержинську на Дніпропетровщині в сім’ї вчителів.

Юрієві Ярмишу доводилось багато подорожувати. Він побував у Великій Британії, Канаді, США, на Балканах, кілька разів відвідав Індію.

Як казкар Ю. Ярмиш відомий не лише в нашій країні. У Санкт-Петербурзі видано антологію найкращих казок сучасних письменників країн Співдружності Незалежних Держав, у якій вміщено по одному-два твори кожного автора, а Ю. Ярмиша — аж 16 казок.

Друзі жартома називають його українським Андерсеном.

2. Опрацювання казки «Та сама мишка» (с. 141-142)

1) Гра „Бджілки“. Самостійне напівголосне читання казки учнями

— Чи сподобалася вам казка?

— Що в ній незвичного?

2) Словникова робота

Пишатися — відчувати гордість за кого-небудь, бути сповненим гордості за щось; гордитися.

Читання стовпчиків слів буксиром за вчителем; скоромовкою в парах.

Ото   отоді

страх   торік

збагнути  відхекатись

торішньої  наморилася

страхітливо  сіроманці

— Прочитайте найкоротше і найдовше слово.

3) Читання казки учнями ланцюжком

4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

— Як бабуся і кицька дякували мишці?

— Що відповіла мишка дідусеві наступного року?

— Пригадайте персонажів української народної казки „Ріпка“.

— Опишіть їхні дії в народній і літературній казках.

— Що спільного й відмінного у народній казці та казці Юрія Ярмиша? Чого більше?

— Розгляньте малюнок. Який епізод казки на ньому зображено?

Фізкультхвилинка

3. Опрацювання казки «Про ріпку та внучку»

1) Гра „Рибки“. Самостійне мовчазне читання першої частини казки

— Читайте, намагаючись передбачити, що відбуватиметься далі.

— Як ви вважаєте, хто допоможе?

2) Читання учнями кінцівки казки

— Чому внучка не захотіла рвати ріпку?

3. Опрацювання казки «Їжачки»

1) Гра „Бджілки“. Самостійне напівголосне читання казки учнями

Їжачки 

Їжачок виріс на гірці над морем. Одного разу ніч була місячна, і він спустився на берег.

Хвиля то набігала на мокре біле каміння, то повертала в море…

І коли вона черговий раз відкотилася назад, їжачок помітив малого чорненького їжачка, що сидів на камені й повільно ворушив голочками.

— Що ти тут робиш? — спитав їжачок, що спустився до моря.

— Гріюся, — відповів їжачок зі свого каменя. — Я гріюся на білому камені. Він ще теплий від сонця.

Хвиля набігла, і чорненький їжачок зник під водою… А коли хвиля відринула в море, їжачок, що жив на гірці, спитав здивовано:

— Виходить, ти живеш у морі?

— Еге ж, адже я – морський їжачок! — відповів той. — Я живу в морі. А що ти над усе любиш? — спитав морський їжачок.

— Молоко. Воно біле й солодке!

— А я над усе люблю морську воду. Вона солона і прозора!

І знову хвиля поглинула їхню розмову…

Потім їжачок, що жив на гірці, промовив замріяно:

— Іще мені подобається місяць. Коли він світить, усе навкруги таке незвичайне…

— А я люблю сонечко. Коли воно світить, я теж гріюся на моєму білому камені.

Тоді їжачок, що жив на гірці, запросив морського їжачка:

— Приходь до мене в гості!

Морський їжачок зітхнув:

— Не можу! Я без моря не можу. Ти приходь!

— А я у воді не можу.

І вони обидва замовкли, посмутніли.

— Але ми все одно будемо дружити! — сказав їжачок, що жив на гірці. — Адже кінець кінцем ми обидва – їжачки!

І вони замовкли.

Тихо плескало в берег море. Місячна стежка підкотилася до самісінького берега. І можна було побігти нею разом далеко-далеко…

— Чи сподобалася вам казка?

2) Словникова робота

Відринула – відійшла, відхлинула.

Замріяно – розмірковуючи про щось приємне.

3) Читання казки учнями ланцюжком

4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання

Де зустрілися їжачки? Прочитайте.

Що здивувало їжачка, який жив на гірці?

Що розповів кожен їжачок про себе?

5) Робота в групі

Прочитайте в особах, як їжачки запрошували один одного в гості. З якою проблемою вони стикнулись? Якого висновку дійшли?

— Які важливі для вас думки Юрій Ярмиш висловив у своїх казках?

6) Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Який епізод казки на ньому зображено?

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

— Які казки ми читали? Хто їх автор?

— Чого вас навчили прочитані казки?

VІ. Домашнє завдання

Переказувати казки.

doc
Додано
31 травня 2019
Переглядів
2659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку