Урок з літературного читання "Іван Франко "Лисичка і Журавель"

Про матеріал
Розробка уроку вчителя початкових класів Богдюк Оксани Вікторівни з літературного читання "Іван Франко "Лисичка і Журавель" 2 клас.
Перегляд файлу

Тема: Іван Франко «Лисичка і Журавель».

Мета: Ознайомити учнів із жанром літературної казки, навчити самостійно

            визначати дійових осіб; удосконалювати навички читання в особах,

            навички стислого переказу прочитаного; виховання інтересу до

            читання.

Обладнання: Записи на дошці, зразки казок, портрет І Франка.

                                               Хід уроку

І. Мовна розминка

Гра «Хто це любить їсти?»

Вчитель: Відгадайте, хто із звіряток загадав бажання смачненько поїсти. Як цю тварину називають у казках?

  • Мясо, кістки (вовк, «Вовчик-братик»).
  • Моркву, капусту, кору, молоді пагінці (заєць, «Зайчик-побігайчик»).
  • Мед, малину (ведмідь «Ведмідь-набрид»).
  • Мохи, комарі, мальки риб (жаба, «Жабка-скрекотушка»).
  • Корені рослин, жолуді, горіхи, червяки, картоплю (кабан, «Кабан-іклан»).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Вчитель: Ми з вами читали різні літературні твори. Це і вірші про природу, вірші-діалоги, вірші-небилиці, вірші-безкінечники, вірші-загадки, оповідання.

А зараз розгадайте кросворд. Це назва літературного жанру, в якому добре завжди перемагає зло!

 к

 а

   з

  к

  а

 

1. Робота над загадками

- З якої це казки?

Де не взявсь, кабан біжить.

Тут і вовк іде, й ведмідь.

Й кожен хоче в хатці жить.

             («Рукавичка»)

Що втікло від баби з дідом –

Не сиділо на вікні,

А зустрілось з зайченятком –

Й ну співать йому пісні?

                  («Колобок»)

Я бичок-третячок,

Соломяний в мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік соломой засмолив.

              («Соломяний бичок»)

ІІІ. Повідомленя теми і мети уроку

- Сьогодні ми з вами ознайомимось з творчістю Івана Франка, а саме з казкою «Лисичка і Журавель».

ІV. Опрацювання казки І. Франка «Лисичка і Журавель»

  1. Словникова робота.

заприятелювали                 любчику

вгощу                                  прошений обід

тонесенько                          призволяйся

не погордуй                        мовить

випорожнивши                   розсердилася

гостинність                         зареклася

2. Читання казки вчителем с. 62 до слів «Нюхає…», далі учні читають про себе.   

3. Читання казки учнями «ланцюжком».

4. Вибіркове читання.

- Як Лисичка частувала Журавля?

- Як Журавель віддячив Лисичці?

- Чому Лисичка зареклася дружити з Журавлем?

5. Робота за змістом.

- Яким обідом Лисичка частувала Журавля?

- Що наварив Журавель?

- Чому розсердилась Лисичка?

- Як ви розумієте слова: «пісним голосом промовив (з незадоволенням); йти, облизня спіймавши» (ні з чим залишитись).

6. Читання в особах розмову Лисички і Журавля.

7. Поділ казки на логічно закінчені частини.

Іч. – до слів «Другого дня…»

ІІч. – до кінця.

8. Порівняння казки І Франка і народної.

- Чим вони подібні і чим відрізняються?

V. Підсумок уроку. Робота над прислівям с. 63

VІ. Домашнє завдання

Виразно читати казку.

Підібрати прислівя про дійових осіб казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 червня 2019
Переглядів
739
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку