Розвивати пам'ять, мислення, уяву, слухове та зорове сприймання, зв'язне мовлення, швидкість та виразність читання, виховувати любов до прекрасного.Збагачувати словник дітей.
Тема. Корекція навичок читання. Розвиток зв’язного мовлення.
Мета: Розвивати пам’ять, мислення, уяву, слухове та зорове сприймання, зв’язне мовлення, швидкість та виразність читання, виховувати бажання вчитися.
Девіз уроку: Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
1 .Саморефлекція(на карточках)
Швидко читати ( )
Вмію Виразно читати ( )
Вибирати головне( )
Робити висновки ( )
Нові завдання ( )
Ціную Думки товаришів( )
Корисні поради( )
- Дайте відповідь ТАК ,НІ
2. Оголошення теми та мети заняття
3.Мовна розминка
а) за таблицею складів;
б)піраміда слів (для розширення кута зору)
в)прочитати на одному мовному диханні:
Ручка, олівець, пенал, зошит, книжка, зима;
Читати, рахувати, думати, білий, малювати;
Стіл, стілець, горобець, ліжко, диван;
Синій, жовтий, дятел, червоний, зелений.
- Визначте зайві слова в рядках. Поясніть чому ви так вважаєте.
4. Робота зі складовою таблицею.(скласти слова)
КА НО НОК НА
РА ЛИ ШИ СИ
ЛЮ ЛА МА ПА
(Ранок, рама, липа, калина, малюнок, шина і т.д.)
5. Розшифрувати слова (Анаграми)
Тапар, амиз, зором, ловос, тясли, ницяси, телдя.
6. Гра «Вузлики»
Закресліть однакові букви і прочитайте слово:
ОПКРУИКСУЛУІОВОЯ-прислів’я
Закресліть букви А Е 3 і прочитайте слово:
АСЗКЕОЗРЕОАМЗОВАКЕИ -скоромовки
Серед букв відшукайте слово:
УКРЗАИГАДЖНКИМ- загадки
7. Робота над прислів’ями:
а) Утворити прислів’я:
Книга вчить усе знати
З книгою подружишся як на світі жить
Книги читати розуму наберешся
б) Продовжити прислів’я:
Читання - ось краще.....
Хто багато читає, той ....
Фізхвилинка (розвиток асоціативного мислення)
Закрийте очі. Я буду називати слово, а ви уявіть предмети, явище,
дію, з якими асоціюється це слово.
Наприклад: зима - ковзани, сніг
Урок - колесо -
Книга - театр -
Птах - дельфін -
7. Робота над текстом «Якби я стала невидима»
1 група
Ой, якби я стала невидима - стільки б цікавого побачила! Пішла б лугами, берегами, підійшла б до соловейка-співуна та й слухала б його пісню. Сиділа б поруч із ним і слухала, як він співає. Ще й дивилася б йому в очі - які вони? Що він бачить тоді, коли співає свою дивну пісню?
2 група
1 ще одне диво хотілося б мені побачити. Десь у нашому садку ввечері починає свою пісню цвіркун. Це не пісня, а гра на скрипочці. Є в нього маленька скрипочка, перед заходом сонця він бере її, веде смичком по струнах — і дзвенить чарівна мелодія
Якби я стала невидима, побачила б і скрипочку, й смичок. А то як тільки хочу побачити, підкрадаюся до цвіркуна, а він помітить мене й змовкає.
3 група
Увечері червона троянда стуляє докупи пелюстки, а вранці, дивлюся, красується – розкрита, пишна. Мама каже, що троянда прокидається на сході сонця. Але ніколи не розтуляє пелюсток .як хтось на неї дивиться .Бо вона дуже соромлива. Якби я стала невидима, то підгледіла ,як троянда вмивається росою й розтуляє свої пелюстки. Але ні, не наважилася б я підглядати. То непорядно. Соромливість - це велика краса, а красу треба берегти.
Завдання
- Якби я стала невидима побачила б і скрипочку і смичок.(так)
- Якби я стала невидима , то підгледіла б , як троянда вмивається росою і розтуляє свої пелюстки.(ні)
- Чому я не змогла б підгледіти ?
Троянда - соромлива.
Соромливість - це велика краса, а красу треба берегти.
- Як це соромлива?
- Яке слово синонім?(стидливий, боязкий в поведінці)
Скромний - який не має звички підкреслювати свої позитивні якості хвалитися своїми заслугами, не пихатий.
- Яка головна думка оповідання?
Прочитайте з відповідною інтонацією: Ой, якби я стала невидима - стільки б цікавого побачила! Що він бачить тоді, коли співає свою дивну пісню? Соромливість - це велика краса, а красу треба берегти.
8. Створити вірш і прочитати його виразно
А кр. са ж . ве у всьому
На з . млі і в н . бесах
В св . тлі с . нечка ясн . му
У з . м ріяних л . сах
9.Підібрати слова, які б характеризували героїв оповідання
ц |
цікавий |
в- |
веселий |
і - |
|
р- |
|
к- |
|
у- |
|
н- |
|
с- співучий |
т |
тендітна |
о- особливий |
р- |
рожева |
л - |
о - |
|
о- |
я - |
|
в - |
н - |
|
є - |
д- |
|
й - |
а- |
|
10. Розвиток уяви.
Якби я стала хмаринкою…
11. Скласти приказку.
Щоб краса ніколи не зникала, щоб цвіли квіти, щоб співали птахи, жили люди нам потрібне сонце.
А щоб багато знати – треба багато читати.
Сонце треба - для життя, а читання для знань.
12. Продовжіть мою думку …
- Моє вміння читати швидко, виразно, розуміти прочитане, визначати головне залежить від (…).
13. Підсумок заняття.
1