Презентація містить поради для вчителів початкової школи з питань: що таке інтегроване планування, яка мета інтегрованих уроків. Вона містить зразки тем з певних предметів.
Інтегроване планування: завчасно проаналізувати навчальні програми; визначити пов’язані за змістом теми; за потреби змінити послідовність їх викладу, передбачивши місце інтегрованого уроку в системі уроків за календарно-тематичним плануванням; встановити зв’язки між об’єктами вивчення; визначити ключові та предметні компетентності, які формуватимуться в учнів на інтегрованому уроці; визначити цілі інтегрованого уроку з урахуванням того, що на цих заняттях розв’язуються дидактичні завдання усіх предметів, зміст яких інтегрується. (Методичні рекомендації лист Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436)
Інтегрований урок: 1. Розв’язує конкретні перспективні завдання. 2. Створює передумови для різнобічного розгляду об’єкта, поняття, явища. 3. Органічно поєднаний із попереднім та наступним уроками. 4. Є єдиним цілим, має один «колір». 5. Формує загальнонаукові знання, навички та вміння. 6. Активізує мисленнєву діяльність школяра. 7. Збільшує інформативну наповнюваність уроку, але запобігає перенавантаженню. 8. Формує особистість, яка здатна розв’язувати складні життєві ситуації.
«Як свідчить практика, найчастіше інтегровані уроки проводять з метою узагальнення та систематизації навчального матеріалу з певної теми. До того ж переважно на таких уроках інтегрують матеріал навчальних предметів однієї освітньої галузі (наприклад, мови і літератури) або предметів певного циклу (приміром, природничо-математичного). Натомість не менш ефективною є інтеграція на уроках засвоєння нових знань, умінь і навичок, застосування знань, умінь і навичок та комбінованих уроків, а також з різних навчальних предметів » (Методичні рекомендації лист Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. № 1/9-436)
Тема уроку : Природознавство Як тварини готуються до зими. Комахи восени. Літературне читання Урок позакласного читання. Казка вчить,як на світі жить. Трудове навчання Згинання та складання паперу. Аплікація з паперу і картону. Сорти картону. Властивості картону.Послідовність дій під час виготовлення аплікаціі із паперу і картону.Виготовлення сюжетної аплікаціі із паперу і картону.
Тема уроку : Літературне читання: Скринька лічилок. Опрацювання лічилок. Складання лічилок за поданим початком. Математика: Випадки додавання і віднімання в межах 20, пов’язані з нумерацією чисел. Порівняння місткості посуди. Рік і місяць. Розв’язування задач. Основи здоров’я Режим дня школяра. Порядок і дисципліна. Практична робота: складання розпорядку дня,планування вихідного дня.
Інтегровані уроки є потужними стимуляторами розумової діяльності дитини. Діти починають аналізувати, зіставляти, порівнювати, шукати зв'язки між предметами і явищами. Інтегровані уроки часто супроводжуються відкриттями і знахідками. Це, в якомусь сенсі, наукова діяльність. Особлива цінність цього явища в тому, що роль дослідників виконують учні.
Сьогодні педагогіка схиляється до того, що в основі інтегрованих уроків повинна бути гуманістична спрямованість. Це означає, що знання набувають характеру особистісно важливих, близьких кожному учневі. Стирається знеособленість знань, на перший план виходить соціальна важливість навчального матеріалу. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальним інтересам учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.