Конспект уроку з літературного читання для 3-го класу на тему "В країні небилиць. Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці»."

Про матеріал

Конспект уроку з літературного читання для 3 класу за "Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3,4 класах".

Знайомство з біографією та творчим доробком сучасної дитячої письменниці Зірки Мензатюк.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

В країні небилиць.

Зірка Мензатюк

«Небилиці про рукавиці».

Урок читання в 3 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

                                                               вчитель Тошківського НВК «ЗНЗ – ДНЗ»

                                                               Фоменко Р.І.

 

 

 

 

Тема уроку.   В країні небилиць.

                         Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці».

Мета уроку. Познайомити учнів із життям і творчістю Зірки Мензатюк,  розвивати навички виразного та правильного читання прозового твору, розвивати вміння  знаходити у тексті відповіді на запитання, читати речення з відповідною інтонацією, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, логічне мислення, творчу уяву, виховувати бажання бути спостережливим, бачити цікаві речі у природі .

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань, вмінь та навичок.

Обладнання:  Портрет Зірки Мензатюк, текст оповідання «Небилиці про рукавиці», ілюстрації до твору, мнемо таблиці, картки.

Хід уроку

  1.      Організаційний момент.

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голови вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Мені, діти, посміхніться,

Веселіше подивіться.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. У нашому класі з’явилося деревце, але оскільки зараз зима, воно знаходиться у стані спокою. Разом з вами ми спробуємо його перетворити на деревце, про яке сьогодні будемо говорити на уроці. Але для цього нам треба буде багато попрацювати. Чи згодні ви? (Так.)

     Тож, свій урок ми починаємо і девіз ми прочитаємо.

      Спочатку прослухайте як я його прочитаю, а потім спробуємо разом прочитати.

                        Девіз уроку:              Гарно читаємо,

                                                           Чітко відповідаємо,

                                                          Мовлення своє розвиваємо.

     Спробуємо разом прочитати. Молодці!

     1). Вправа «Мозковий штурм».

  •         Давайте разом з вами поміркуємо -  яким має бути урок літературного читання? (Загадковим, продуктивним, казковим, цікавим, веселим, повчальним, творчим, проблемним ).
  •                   А щоб наші сподівання виправдалися, давайте запрограмуємо себе на плідну працю. Тому кожному з вас я пропоную висловитися – яким він буде на цьому уроці…..  

             Я на цьому уроці буду…. (Активним, уважним, сміливим, працьовитим, дружнім, творчим, кмітливим, організованим, зібраним, дисциплінованим,вправним, наполегливим...)

        І саме тоді наш урок буде цікавим, яскравим, пізнавальним.

 

      2). Розминка.

        А тому пропоную його почати з невеличкої розминки.

       Увага, на телеекран! Читаємо, правильно вимовляючи звуки (показую по черзі). Читаємо ще раз.

И      А     О    У    Е       І

       А зараз спробуємо додати емоції і виразність у наше читання.

И – налякали когось

А  - злякалися самі

О  -  здивувалися

У  -  розчарувалися

Е  -  замислились

І  - посміхнулись один одному.

3). Чистомовка.

Ми всі трішки пошуміли,

Язички не заболіли?

А щоб гарно вимовляти,

Чистомовку почнем читати!

Спробуємо разом прочитати.  Будьте уважними, я буду читати, а ви за мною повторювати –чітко вимовляючи слова.

Сі-сі-сі – будьте впевнені усі,

Уть-уть-уть – зимові місяці пройдуть,

Не-не-не – засяє сонечко ясне,

Іх – іх – іх – обігріє нас  усіх.

4). «Мнемотехніка».

D:\Фотки\Сканирование\img606.jpg

Дві сестрички – рукавички виглядають із полички.

Тільки випаде сніжок – кличуть гратись на лужок.

Дві сестрички – рукавички гратись в сніжки мають звичку.

Як на землю прийде нічка – я кладу їх на поличку.

Хай вони відпочивають і до ранку висихають.

     IIІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Ви гарно повправлялися і мабуть помітили, що наша картка була сьогодні про – рукавички. Саме сьогодні ми про них і поговоримо.
  • Давайте разом прочитаємо тему нашого уроку.

В країні небилиць.

Зірка Мензатюк «Небилиці про рукавиці»

     ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

       1) Біографічна довідка. (розповідь учнів)

- Чи знайома вам людина, яка зображена на цьому портреті?

- Звідки ви могли про неї чути?  (На уроках навчання грамоти та літературного читання у 2 класі).

Сьогодні ми з вами продовжимо знайомство з дитячою письменницею Зіркою Мензатюк.

Деякі учні спробували самостійно дізнатися відомості з біографії письменниці, тож прошу їх допомогти мені.

Зірка Мензатюк народилася 21 жовтня 1954 року в селі Мамаївцях Кіцманського району Чернівецької області.

 

Писати почала, коли вчилася у другому класі. Це сталося так: одного разу вчителька задала написати вдома переказ «Ліс восени». Почавши з переказу, Зірка написала про лисячу нору, яку бачила в лісі, про білочку, що збирала ліщинові горіхи, а далі й про те, яким ліс стане взимку, коли його засипле сніг. Замість кількох рядочків переказ розтягнувся на цілих п'ять сторінок. І їй так сподобалося викладати на папері власну розповідь, що письменниця на цьому не зупинилася і написала ще й віршовану «Казку про кицю Мурку і дівчину Ганну», а в наступні дні — чимало віршиків. Однокласники чомусь не повірили, що дівчинка пише вірші сама, і стали говорити, що все те написав її прадід Олекса та й закопав, а вона викопала і видає за свої.

 

Закінчивши школу, Зірка вступила на факультет журналістики Львівського університету імені Івана Франка. Вступ, насправді, виявився нелегким, але їй допомогли численні публікації творів у газетах, здобуте перше місце на обласній олімпіаді з української мови і літератури та ще рекомендація Спілки письменників, яку вона дістала як авторка-початківець.
 

Закінчивши у 1977 р. університет з червоним дипломом, вона працювала кореспондентом газети «Радянська Україна». Робота була цікавою і відповідальною, проте скоро письменниця стала відчувати, що пише не про те, не так, як хоче, тому відмовилася від кар'єри, залишила газету і присвятила себе творчості для дітей.

 

Казки письменниці почали друкувати в журналах «Барвінок», «Соняшник», «Малятко», у закордонному журналі «Веселка», який виходив у США і Словаччині.
 

У 1990 році видавництво «Веселка» випустило її першу книжку казок «Тисяча парасольок». Невдовзі в тому ж видавництві вийшла друга книжка «Арніка» (1993) казка про найчарівніше зілля Карпат. У видавництві «Лелека» побачила світ книжка «Мільйон мільйонів сестричок» (1999).
 

2) Зачитування висловлювань письменниці. 

А) Робота за хрестоматією.

- Пропоную вам прочитати як же Зірка Мензатюк говорить про себе. Тож прошу розгорнути сторіночку 106 хрестоматії й уважно вголос прочитати.

« Колись малою я любила читати сидячи на горісі. Гілля навколо було, мов зелене шатро, я опинялася мовби в інакшому, таємничому світі. А ще, правду кажучи, я ховалася. Батьки не схвалювали мого читання-всього-підряд. Тепер розумію чому. Книжки – як друзі. Є серед них надійні і справжні. Є й такі, на які просто марнуєш час.

      3)  Словникова робота. 

    В цьому тексті зустрічаються ось такі слова. Давайте з’ясуємо їх значення.

Садовина – плоди садових дерев.

Городина – городні плоди та зелень.

Оболо́нь історична місцевість на півночі Києва, яка розташована на правому березі Дніпра. 

 

Фізхвилинка

 

    4). Комбіноване читання оповідання (вчитель-учні).

   - Давайте пригадаємо, що таке небилиці?

    Небелиці – це невелике оповідання розважального змісту про те, чого немає в дійсності; неправда, вигадка.

 

    5). Бесіда за змістом твору «Небилиці про рукавиці».
       Гра «Мікрофон»

- У якому місті відбувалися події описані у творі?

- Коли трапилася ця історія?

- Хто загубив рукавичку?

- З чим порівнювалися дерева восени?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

    1). Аналіз змісту з вибірковим читанням.

- Назвіть героїв твору?

- Що здивувало двірничку Фросину?

- Як називалася наука, про яку говорив професор Петро Петрович?

- Кому належать слова «Рукавиці літають, наче птиці»?

- Що вирішила зробити дівчинка наступної зими?

- Що трапилося з рукавичними деревами навесні?

- Які дивні дерева згадуються у тексті?

- Що було дивного в поведінці професора?

2). Робота в парах.

- Яке враження справило на людей рукавичне дерево? З’єднайте частинки.

D:\Фотки\Сканирование\img607.jpg
                                                       Фізхвилинка

VІ. Підсумок. Оцінювання учнів.

– Твіри якої письменниці ми читали та обговорювали на уроці?
–– Який настрій викликає цей твір? (Позитивний. Треба мріяти і мрії обов’язково збудуться)

Гра «Мікрофон» .

  •              Діти, ми плідно сьогодні попрацювали і на завершення пропоную вам поміркувати й продовжити речення, закріплюючи рукавичку на дереві.
  • Я зрозумів, що…
  • Я дізнався….
  • Я переконався....

 

  • Молодці!
  • Дякую вам всім за роботу на уроці! Я з великим задоволенням з вами сьогодні попрацювала.

Оцінювання роботи учнів на уроці учнів відповідно до рівнів навчальних досягнень: низький, середній, достатній і високий.

VІІ.Домашнє завдання.

  • Ще раз перечитати твір Зірки Мензатюк «Небилиці про рукавиці».
  • Особливо хочу звернути увагу на останній абзац твору «Щоправда, чарівних дерев і так вистачає. Дерев, що вміють осяяти місто, засвітившись, мов люстри.
  • Я пропоную вам створити на аркуші паперу своє чарівне дерево, яке б хотілося вам посадити і звичайно, описати його.

 

 

docx
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
8031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку