Використання інформаційних технологій.
Сьогодні початкова школа повинна стати першим досвідом дитини в освітній системі - місцем проби своїх освітніх сил. На цьому етапі важливо розвинути активність, самостійність, зберегти пізнавальну активність і створити умови для гармонійного входження дитини в освітній світ, підтримати його здоров'я та емоційне благополуччя. Саме ці якості учнів і розвиваються з впровадженням ІКТ в освітній процес.
- застосування ІКТ на уроках підсилює позитивну мотивацію навчання, активізує пізнавальну діяльність учнів;
- використання ІКТ дозволяє проводити уроки на високому естетичному та емоційному рівні; забезпечує наочність, залучення великої кількості дидактичного матеріалу;
- підвищується обсяг виконуваної роботи на уроці в 1,5-2 рази; забезпечується високий ступінь диференціації навчання.
- розширюється можливість самостійної діяльності;
- забезпечується доступ до різних довідкових систем, електронних бібліотек, інших інформаційних ресурсів.
Урок читання в 3 класі
Тема « Ми в театрі»
Матеріал до уроку : Наталя Забіла « У дитячому театрі »
Мета уроку : вдосконалювати навички свідомого виразного читання віршованих творів ;формувати вміння працювати над текстом , аналізувати його зміст ; розвивати зв’язне мовлення учнів ; збагачувати словниковий запас ; виховувати культуру поведінки в театрі .
Обладнання : , підручник , комп’ютер , ІКТ.
Хід уроку
І . Організація класу .
Всі почули ви дзвінок
На улюблений урок .
Кожен з вас приготувався ,
На перерві постарався !
Ви - найкращі ! ( Ми найкращі ! )
Ви – активні ! ( Ми – активні !)
Ви – розумні ! (Ми – розумні !)
Ви винахідливі ! (Ми винахідливі !)
Зараз сядуть всі дівчатка ,
А за ними і хлоп’ятка .
Ласкавинки посилаймо ,
Працювати починаймо !
ІІ. Актуалізація опорних знань .
1.Розчитування ( за складовою таблицею ) (роздати папки) ПРО ПРИ ПРА ПРЕ ПРУ …
2. Звуко - наслідувальні вправи для розвитку дихання .
а.) Робота над скоромовкою
Гучний голос глухар має,голосисто він співає. Голосний свій спів не слуха , бо глухий , не має вуха !
Грізно гримить у гаї , горобці зібрались в гаї . Глухар змок , голівку чуха : «Гарний дощ ! Помию вуха ! »
б.) Робота над чистомовкою
Ок- ок -ок- тихо падає сніжок .
Ло – ло -ло – все подвір’я замело .
Ам –ам-ам- їсти нічого пташкам .
Мо – мо-мо-ми їм крихіток дамо .
Ки – ки-ки- будуть рад всі пташки .
в.) Гра « незвичайні перетворення »
- Виконайте дії та прочитайте слова .
Зір + а – іра +ай + чин – ин +еня . … ( зайченя)
Дар – ар + ів +чис – с + на … ( дівчина )
Рус +і – ома + шке – е + а … ( ромашка)
3. РЗМ ( за схемою - опорою)
Наш клас дружний , працьовитий . На уроках літературного читання ми читаємо багато цікавих творів для дітей . Зараз ми вивчаємо розділ «Літературні казки і п’єси - казки ». У цьому розділі ми прочитали оповідання Вадима Скомаровського « Чому в морі вода солона», Всеволода Нестайка «Суд у цирку», Олександра Олеся « Бабусина пригода».
-Як треба розповідати ? (монолог , відповідь учня на уроці )
-Саме так ми повинні навчатися висловлювати свою думку у процесі монологічних висловлювань , щоб бути зрозумілим один одному , порозумітися , знайти спільну мову .
ІІІ. Перевірка домашнього завдання . ( на партах в учнів лежать « читацькі характеристики», учні готуються дати словесну оцінку відповідям учнів і порівняти з попередніми успіхами учня).
-Яким було домашнє завдання? ( Виразне читання оповідання учнями за ролями .)
Читацькі характеристики |
Аналітико-комунікативні характеристики |
Спосіб читання (по складах, плавно, цілими словами) Правильність (наявність чи відсутність помилок) Виразність (інтонування, передача голосом свого ставлення) |
Послідовно (зв’язний текст) Правильно (розкриває зміст, добирає точні слова) Цікаво (вживає образні вирази)
|
Вчитель робить підсумок перевірки д/з. ( Можна запропонувати конкурс на власний варіант закінчення п’єси – казки «Бабусина пригода»).
Фіз. хвилинка : звучить пісня «Танец маленьких утят».
IV. Передбачення учнями теми уроку .
1.Вправа «Мікрофон»
- Чи доводилось вам бувати у театрі ? Розкажіть про свої враження .
- Чим є для нас театр ?
- Якось непомітно , але впевнено і назавжди увійшов у наше життя театр . Можливо хтось скаже , що в добу інтернету театром нас не здивуєш . Але …
І тільки відкривається завіса
Як озивається схвильовано душа ,
Театр для тих , у кого серце
Де поєдналися і радість і журба !
- Для мене світ - це теж театр , а всі люди – актори .Тут кожному написаний свій вихід. А що для вас – театр ?
- У нас сьогодні теж був свій театр , свої актори . Спасибі вам щире артисти за ваші образи і пісні ! А які головні правила поводження в театрі ? Давайте їх ще раз пригадаємо .
Театральні спектаклі починаються в точно призначений час і тому треба вчасно приходити і займати місця . Щоб краще бачити з далеких місць сцену і артистів , беруть театральний бінокль , але він не потрібен для того , щоб розглядати публіку . На концерт бінокль не беруть . На знак схвалення артистам аплодують . Після закінчення музичного твору ви можете виражати своє замилування оплесками . Не йдіть з театру до кінця вистави . Не кидайтесь до дверей відразу після того , як опустилася завіса . Артисти , як правило , виходять ще раз на авансцену прощатися з публікою , яка , аплодуючи , віддячує їм за гру . Перед входом до зали відвідувачі здають у гардероб пальта й капелюхи . Після закінчення вистави слід почекати своєї черги та не штовхатися .
-Сьогодні ми опрацьовуємо вірш Наталі Забіли « У дитячому театрі».
-Тож , хто бере участь у нашому діалозі з літературними героями ? ( автор Н. Забіла та її вірш «У дитячому театрі»). ( ст90-91).
3.Передбачення змісту тексту за заголовком .
-Прочитайте заголовок до твору , який ми будемо читати і передбачте , про що може йти мова в тексті ? Починайте свою відповідь словами «Я вважаю… », « На мою думку …», ( діти висловлюють своє припущення ).
V. Постановка цілей і задач уроку .
1.Самопостановка завдань .
- Якою б ви хотіли , щоб була на уроці ваша вчителька ?
-Як будете працювати ви ?
-Я пропоную вам для цього використати одну з букв П,Л,А,Н , і відповісти на запитання одним словом, яке починається з цієї букви .
-Тож , дайте відповідь на питання « Яким я хочу бачити себе на цьому уроці?»(відповіді учнів)
-Наші бажання співпали . І я б хотіла , щоб були такими .
2. Планування роботи
-Щоб добре працювати , роботу треба спланувати . Я пропоную працювати за таким планом .
-Чи не потребує план колекції ?
-Потребує.
-Знайоиство з автором допоможе зрозуміт текст , зробити висновки . Тому треба поставити на початок , потім прочитати текст івже потім виконати інші завдання .
3.Визначення учнями мети уроку
VI. Сприймання нового матеріалу
Знайомство з автором .
VIІ.Підготовка до сприймання змісту твору .
-Перед ознайомленням з текстом варто , на мій погляд , пояснити значення наступних слів :
1.Виразне читання вчителем .
-Чи знайомі вам почуття глядачів театру , про які йдеться у вірші ?
-У яких словах вірша найвиразніше сказано про захоплення дітей виставою ?
VIII.Фізвилинка . : звучить пісня «Если весело живется , делай так …»
-Тож сідайте малята , знов продовжим працювати .
IX. Робота над усвідомленням змісту тексту.
1.Перше читання твору учнями . (ст.. 90-91)
-Яку інтонацію підказують розділові знаки ? (радісна ,сумна , )
- Визначіть рядки , де читання потребує підвищення голосу ?
- Після яких слів слід зробити найдовшу паузу ?
- Яке перше враження у вас виникли після прочитаного ? ( На мою думку … )
- Що вас вразило? Можливо здивувало ? чи сподобалось ? Висловіть свою думку ?
2. Постановка проблемного питання .
-А я не можу , діти , збагнути , … ( про що пріють глядачі )?
- А про що ви мрієте ?
- Давайте поміркуємо . Як ви думаєте , для чого потрібен театр ? Чи взагалі він потрібен ? Чи хотіли б ви стати акторами ?
3. Поясніть вислів :
Відкриті серця - ( прямі ,щирі , відверті у стосунках з людьми . )- сповнені доброзичливості .
Поринути у казку - зосередитись на казці .
Дія розгортається - розвиток подій .
Життя розквітло - стало краще жити .
В якому значенні вони вжиті , в прямому чи переносному ?
4.Гра «Знайди порівняння »
Життя – мов … ( казка )
Дія розгортається , як … ( злива )
Зрости і стати , як оці … ( герої )
5. Створимо сенкан про слово ТЕАТР .
1.Театр
2.Цікавий , захоплюючий .
3. Запрошує , захоплює , зацікавлює .
4. Я люблю відвідувати театр .
5. Дивина .
X.Підсумок уроку
1.- Сьогодні на уроці я вчився …
Я дізнався …
2. Рефлексія
- Що найбільше сподобалось на уроці ?
- Кому ми скажемо «спасибі»?
- Яка інформація була найбільш цінною ?
XI. Домашнє завдання .
Використовуючи слова , які виділені в підручнику на стор 91 , розказати про своє відвідування театру , яке було чи буде .